Ga naar inhoud


Wat heeft jou het "nieuwe rijden" opgeleverd?


sretlow

Aanbevolen berichten

Gast wanderer
Origineel bericht van: hummiesat
Bij te hoge bandenspanning staat je band boller en heeft ie minder raakvlak.

Dit klopt, maar minder draagvlak is veiliger, hoe groter het oppervlak wat contact maakt met de weg hoe geringer de druk per cm2, dus glij je makkelijker door, kijk maar naar de racerij, bij mooi droog wegdek slicks, dus weinig druk per cm2, bij nat wegdek profiel op de banden zodat water weg kan en de druk per cm2 groter is dus beter grip op de weg!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

volgens mij is het meer grip met meer rubber bij de slicks hoor. Hoe meer raakvlak hoe harder je gaat en een bocht om kan. De slicks werden verboden omdat ze de auto's langzamer wilden laten rijden. Heeft niets met druk per cm2 te maken.

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Het nieuwe rijden is op den duur veel duurder dan het oude rijden.

Auto's zijn hier niet voor gemaakt en door te lang met laag toerental in een te hoge versnelling rijden kan je je zuigers en kleppen kosten volgens de ADAC.

De ANWB staat ook al tijden niet meer achter het nieuwe rijden en pleit er voor om meer druk te zetten op de waterstof lobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe rijden is ook niet goedkoper.

De overheid moet die centen van ons toch hebben.

Dus dan gaat de accijns toch extra omhoog.

Zo is het met de invoering van het tijdelijke kwartje van Kok ook gegaan.

Daarna werden de auto's zuiniger en kregen we het kwartje dus niet meer terug.

Dat is ook de ondertoon in het betoog van WPW en er zit een kern van waarheid in.

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft het nieuwe rijden mij opgeleverd! het klinkt gek Auto 1 de Toyota Aygo is duurder gaan rijden van 1:18 naar 1:15

Auto 2 De Pontiac Transporter 3L v6 van 1:10 naar 1:13.

 

De volgende stap die ik nu ga nemen en er is een hoop over te vinden op internet Aceton door de brandstof.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

@Wanderer

 

De bandenspanning door de fabrikant is de optimale balans tussen het gewicht van de auto en het verkrijgen van het optimale raakvlak van de band op het asfalt. Als je daar mee gaat klooien door de bandenspanning te verhogen of verlagen creeer je voor zowel jezelf als anderen een minder veilige situatie. Bovendien kost het je ook nog extra brandstof (bij te lage spanning) en je banden slijten harder. Die 3 dubbeltjes die je dus op brandstof bespaart kun je later veelvoudig uitgeven aan eerder versleten banden.

 

Case closed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Blake 7
De volgende stap die ik nu ga nemen en er is een hoop over te vinden op internet Aceton door de brandstof.

Aceton is Irriterend en licht ontvlambaar dus een waarschuwing is wel op zijn plaats.

 

Hier is er meer over te vinden.

 

http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone_as_a_Fuel_Additive

http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/

http://www.loneinventor.com/ftopicp-254.html

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
Ik ben vorige week eens bewuster gaan rijden. Dus lagere versnelling meer uitrollen bij verkeerslicht .


Doe ik al jaren, ook als je in de verte een file ziet.

Haal met mijn 8 jaar oude Astra 1.7 DTi gemiddeld 1000 Km op 43 liter diesel,

Grof omgerekend 1 op 23. !!

En uitroller en vooruit kijken leverd nog veel meer besparing op.
O.A. 240.000 Km met de eerste set remblokken !!!!!
110.000 Km met een set voorbanden.
230.000 Km met een set achterbanden.


En dan doe ik het niet eens voor het millieu,
maar gewoon voor mijn eigen KNIP...


In de verte een file,rij jij niet voor op dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er bestaat geen ideale snelheid om brandstof te sparen.

Dit verschilt per merk en type. Maar aangezien we allemaal achter elkaar aan rijden kan er maar een de ideale snelheid rijden. Als je brandstof wilt besparen t.o.v. je huidige verbruik moet je een andere wagen uitzoeken. Daarbij is een kleinere wagen niet per definitie zuiniger. Pas geleden heeft men de rit London - Parijs gemaakt met zo'n Toyota hybride en een BMW 5 serie.

De BMW was zuiniger!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet het zo net nog niet met dat nieuwe rijden

Ik rij nu ruim 2 jaar op die manier en het brandstof gebruik is gedaalt van ruim 1 op 17 naar 1 op 19. (dus met 1 tank rij ik een kleine 100Km verder)

Het nieuwe rijden houdt voor mij in; niet meer snel optrekken, schakelen voor 2000 toeren, toerental zo laag mogelijk houden, in z'n 3 door de bocht enz.

 

Voorheen had ik nooit problemen met mijn auto maar nu

brandstof filter verstopt

geen trekkracht meer in lage toeren

verhoogde slijtage van de banden (ik verwacht door het sneller nemen van bochten)

verstopt roetfilter

enz.

 

e.e.a zou volgens de garage te wijten zijn aan het nieuwe rijden omdat volgens hun e.e.a niet meer flink doorgeblazen werd en schoongebrand.

Gevolg in ieder geval dat ik nu weer gewoon rij en die paar liter extra brandstof voor lief neem want met wat je bespaart daar betaal je de garagerekening bepaald niet mee.

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Citaat @Hummiesat.)

De bandenspanning door de fabrikant is de optimale balans tussen het gewicht van de auto en het verkrijgen van het optimale raakvlak van de band op het asfalt. Als je daar mee gaat klooien door de bandenspanning te verhogen of verlagen.

 

Dat is dus niet zo!! Als je iets optimaals wilt hebben zul je ook naar het gewicht de belading het weer enz. moeten kijken. Dikwijls is het zo dat de fabrikant adviseert er 0,2 ato bij te pompen bij de geadviseerde druk als je op vakantie gaat dus bij extra belading. Dit heeft tot gevolg dat de band minder weerstand ondervindt en daar door minder warm wordt. Dat lijkt mij ook een stuk veiliger. Het is in ieder geval raadzaam de bandenspanning goed in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Toch zou ik niemand willen adviseren om zomaar de spanning op te voeren naar 3 atm. De kans op een klapband lijkt mij ook een stuk groter. wink


Dat heb ik ook niemand geadviseerd!!
Je kunt gerust de spanning opvoeren met 0,2 tot 0,3 atmosfeer boven de normale spanning dat is veel beter als een te lage spanning. Spanning altijd meten als de banden koud zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Origineel bericht van: MP4
Toch zou ik niemand willen adviseren om zomaar de spanning op te voeren naar 3 atm. De kans op een klapband lijkt mij ook een stuk groter. wink


Dat heb ik ook niemand geadviseerd!!
Je kunt gerust de spanning opvoeren met 0,2 tot 0,3 atmosfeer boven de normale spanning dat is veel beter als een te lage spanning. Spanning altijd meten als de banden koud zijn.




Ik doe links achter altijd 0,4 atmosfeer meer,mijn schoonmoeder rijdt nogal vaak mee. :D

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...