Ga naar inhoud

Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gewoon ff een mailtje sturen. Ik heb meestal binnen een dag antwoord van Nils.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

• Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

heb mijn box terug gestuurd naar de leverancier. de box hangt binnen het half uur, maakt niet uit naar welke zender je kijkt. Hopelijk worst het pobleem opgelost

Geplaatst:

heb mijn box naar duitsland gestuurd gisteren hoop dat hij snel terug is moet toch eigenlijk niet hoeven zoiets

Geplaatst:

Citaat:
moet toch eigenlijk niet hoeven zoiets

tja, dat is een probleem wat wel vaker bij nieuwe producten met kinderziektes hebt.

Maar ben blij dat dit op een soepele manier opgelost wordt.

Als je bedenkt dat ML (en andere importeurs) zelf ook de toestellen terug moet sturen, dan zullen ze het bij dreammultimedia wel druk hebben en kan het automatisch wel wat langer gaan duren.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Vond de volgende quote op een forum, wie weet hier meer van ?

[solved] DM800 may freeze and network hang

--------------------------------------------------------------------------------

Many users have reported that DM800 suddenly stops working, especially when watching HD channels. Other has reported that their whole LAN has died when DM800 hangs.

All this has to do with the temperature of the Broadcom ship inside the DM800. When it does get too hot, DM800 do freeze and network may die.

To solve this, add a small cooling rib on top of the Broadcom ship.

I did use some rubber between the ribs and tuner module to keep it in place.

I have talked to DMM about this, and they may come with a cooling kit for the DMM. User can then install this they self, or send DM800 to DMM to get it fixed.

Geplaatst:

Heb eindelijk m'n box weer terug gekregen. Zo te zien hebben ze alleen de bootloader vervangen (nu #58, dit was #61). Voor de rest zie ik geen enkel verschil. Serienr, MAC, etc is alles hetzelfde gebleven.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Belangrijkste vraag, zijn je problemen nu opgelost?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:
Origineel bericht van: nlrela
Heb eindelijk m'n box weer terug gekregen. Zo te zien hebben ze alleen de bootloader vervangen (nu #58, dit was #61). Voor de rest zie ik geen enkel verschil. Serienr, MAC, etc is alles hetzelfde gebleven.

Hoelang is hij weggeweest?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gizmo
Hoelang is hij weggeweest?

Op 07/06/08 18:03 schreef nlrela:
Citaat:
Serienr 86

Had problemen met de HD kanalen en zo waar vandaag een vastloper op een SD kanaal. Heb hem net op de post naar DE gedaan, hopelijk krijg ik snel een nieuwe (werkende) droomdoos van Dream Multimedia.

dus als het gaat kun je het zelf uit rekenen.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:
Origineel bericht van: metoo
Belangrijkste vraag, zijn je problemen nu opgelost?

Dat ben ik nu aan het testen. Eerst maar weer eens een emuutje etc geinstalleerd en nu loopt hij weer met m'n cd kaartje .... kan denk ik pas morgen echt zeggen, of hij het weer doet.
Niet dat ik nu zeg dat hij het weer doet en over een uurtje heb ik alleen nog maar vastlopers wink
Meld me binnenkort weer.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:
Origineel bericht van: meandi

--------------------------------------------------------------------------------

Many users have reported that DM800 suddenly stops working, especially when watching HD channels. Other has reported that their whole LAN has died when DM800 hangs.

All this has to do with the temperature of the Broadcom ship inside the DM800. When it does get too hot, DM800 do freeze and network may die.

I have talked to DMM about this, and they may come with a cooling kit for the DMM. User can then install this they self, or send DM800 to DMM to get it fixed.

Jep, deze oplossing had ik ook al bedacht en werkt prima!
Een koeler van een oude videokaart of noordbridge koeler van een moederbord werkt prima en kost niets.
Een heel klein beetje koelpasta er tussen, beetje aandrukken waarbij je de koeler lichtjes draait tot hij weerstand geeft, is voldoende.
Daarna blijft de koeler 'plakken'.

Het is zo simpel jongens.. zijn we hobbyisten of niet??

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Je beweert nu dat DMM het dus helemaal mis heeft met een hardwarefout en het vervangen van Moederborden?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Gast djdakman
Geplaatst:
Origineel bericht van: drz
Origineel bericht van: meandi

Jep, deze oplossing had ik ook al bedacht en werkt prima!
Een koeler van een oude videokaart of noordbridge koeler van een moederbord werkt prima en kost niets.
Een heel klein beetje koelpasta er tussen, beetje aandrukken waarbij je de koeler lichtjes draait tot hij weerstand geeft, is voldoende.
Daarna blijft de koeler 'plakken'.

Het is zo simpel jongens.. zijn we hobbyisten of niet??

Waar komt dat fannetje dan precies te zitten en waar komt de stroom vandaan , kun je daar een foto of een soort tekeningetje van maken , dat zou fijn zijn .
Ik heb er een laptop cooler onder staan op usb , maar soms toch nog vastlopen , maar veel en veel minder dan zonder die cooler .

Groet DJ
Geplaatst:

Het zelf inbouwen van koelelementen en ventilatoren in een Dreambox kan ook een nadeel hebben... Namelijk einde garantie(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast djdakman
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Het zelf inbouwen van koelelementen en ventilatoren in een Dreambox kan ook een nadeel hebben... Namelijk einde garantie(!)

Maar niet een laptop cooler enne blijft een risico volle hobby natuurlijk :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen