Ga naar inhoud


Motor of meerdere LNB's


mdu

Aanbevolen berichten

Ik wil een schotel plaatsen. Hiervoor wil ik de DM800 aanschaffen. Nu twijfel ik tussen een motor en de Triax multifeed lnb houder. Net zo duur. Het gaat mij voornamelijk om de NL zenders en ik wil een Digiturk abonnement aanschaffen.

Dat zijn 3 LNB's, 2 voor de Astra's en één voor Eutelsat w3a. Dus ik zou er nog één kunnen uitrichten kunnen 4 op zo'n houder. Maar ik zou ook een motor kunnen kopen? En meer satellieten ontvangen. Wat is eigenlijk leuke satellieten om te ontvangen? En is het de moeite waard zo'm motortje eraan.

 

P.s. De schotel komt op een plek die moeilijk toegankelijk is. Dus regelmatig naar boven kan ik niet.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mdu
Maar ik zou ook een motor kunnen kopen? En meer satellieten ontvangen. Wat is eigenlijk leuke satellieten om te ontvangen? En is het de moeite waard zo'm motortje eraan.


Met een motor kun je gewoon Turksat ontvangen met de vele FTA-zenders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote voordeel van een motor is dat je niet gebonden bent aan 1 , 2 , 3 of 4 satellieten. Je kan alles ontvangen/aanpeilen wat binnen je bereik ligt. dat is altijd leuk als je eens wil "zappen" door wat exotischere programma's.

Nadeel van een motor is dat je niet snel zapt tussen zenders die op verschillende satellieten zitten. Je schotel heeft de tijd nodig om er heen te draaien.

Ik heb nu 22 jaar een gemotoriseerde schotel... overweeg nu om het geheel de completteren met extra 2 vaste schotels, op Thor en Astra1 icm met de Humax icord of de technisat...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoe duur een Digiturk-pakket is , maar heb zelf momenteel ca. 125 FTA-TVzenders op de Turksat.

Wat leuke sats zijn hangt af van wat je zoekt en verandert ook. Een tijd terug keek ik vooral naar de Sirius naar de Skandinavische pakketten toen die nog open waren, nu veel naar de Thor (DigiTV), de Hotbird (TPS) en de Atra2 (Engeland), terwijl mijn liefje vooral de Astra1 gebruikt voor Nederland en Premiere.

Zou zelf de motor niet willen missen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turksat laat alleen de euro kanalen zien. Deze hebben pak'm beet 20 minuten reklame om de 20 minuten, ja echt waar. Laten uitzendingen een dag later zien. Voetbal wordt alleen op de eastbeam getoond. BabyTV zit hier ook niet in.

 

Dus om het samen te vatten. Turksat is de afvalsatelliet van turkije. Wil je nog geld verdienen aan een uitzending, zend het uit via turksat en plaats enorm lange reklame blokken ertussen.

 

Maar ik denk al dat ik't zolangzamerhand weet. Eutelsat, de Astra's en hotbird.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xsence2003

dat is wel toevallig zeg, ik wil ook zo'n configuratie.

 

Ik raad je persoonlijk een motor af daar het afstellen erg moeilijk is en deze meen ik na een bepaalde tijd weer afgesteld moeten worden.

 

Mijn werd een bigsat aangeraden, hier kunnen meerdere lnb's op etc, echter icm turksat moet het een hele BIG sat worden en dat staat bij mij niet in de buurt.

 

ik denk dat ik even bij een lokale satshop naar binnen wandel en de BIGsat even van dichtbij bekijk, als deze echt te groot is dan plaats ik er een kleine schotel bij, misschien gewoon op de grond met een tegelvoet of in dezelfde kleur als mijn schuurdak, donkergrijs zodat ie niet opvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xsence2003


Ik raad je persoonlijk een motor af daar het afstellen erg moeilijk is en deze meen ik na een bepaalde tijd weer afgesteld moeten worden.


Bovenstaande is natuurlijk onzin. Eenmaal goed afgesteld heb je er geen omkijken meer naar.
Nadeel blijft dat ie moet draaien tussen de sats, maar dit terzijde.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het afstellen van een usals-motor is wel erg makkelijk. Positie in de ontvanger, paal verticaal, schotel recht op de motor, en hoek op de motor instellen volgens boekje. Satelliet kiezen in de ontvanger, en afstellen door de motor om de paal te draaien en de hoogte van de schotel in te stellen.

 

Klaar? dan doen alle satellieten het smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met 2 tuners tegelijk wilt kijken betekent dat 2 motoren en 2 schotels, of dual lnb's met 2 sets switches. Wat je neemt is afhankelijk van het aantal tuners en het aantal richtingen dat je wilt ontvangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb inmiddels een motor SM3D12 geinstalleerd. Was een fluitje van een cent. Draaien van 42E naar Sirius duurt ongeveer 10 seconden. Op zich is het niet eens vervelend om effe te wachten.

 

Motor installeren is makkelijker dan het lijkt. Motor op nul zetten in de receiver menu. Zoeken naar sirius of eutelsat w3a. Vastdraaien motor op paal. En voila. 98% signaal op 42E. Zal natuurlijk komen omdat er nu een nieuwe Turksat 3A is met beter signaal als de oude 1C

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Inderdaad mdu ik geef ook de voorkeur aan de rotor.En hoe lang moet je wachten?Die 4.3 graden tussen 19.2 en 23.5 is toch een kwestie van enkele seconden?Maar je hebt wel keus uit veel meer satellieten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...