Ga naar inhoud


Dreambox kopen in duitsland


adrie66

Aanbevolen berichten


Aangezien Duitsland lid is van de EU, hoef je geen invoerrechten en BTW meer te betalen.

Voor garantie zul je echter de dreambox weer terug moeten sturen naar de duitse winkel en hopen dat zij dit correct afhandelen.

 

Adri.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adri
Voor garantie zul je echter de dreambox weer terug moeten sturen naar de duitse winkel en hopen dat zij dit correct afhandelen.

Stel dat je het apparaat in NL koopt, moet je ook maar afwachten of die Nederlandse shop het allemaal correct afhandelt.

Inderdaad , geen kosten voor invoer, behalve de verzendkosten als je het via internet bestelt... Garantie: in Duitsland, behalve als je europese garantie hebt, dan kan het ook in NL... bij de dreambox weet ik dat niet...
Ik koop zo goed als alles in diverse buitenlanden, en heel erg vaak kan je gewoon gebruik maken van de Nederlandse garantieregeling via de importeur. Dus niet via de NL.detailhandel, maar via de importeur. Ik vind dit overigens beter dan via een winkel.

Overigens, als de prijs merkelijk lager ligt dan in NL, wat vaak het geval is, zou ik niet twijfelen hoor... statistisch gezien is de kans dat je van de garantie gebruik moet maken heel erg klein!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de helft van al mijn receivers daar besteld en de helft in nederland zelf.

 

ik heb bij beiden nooit slechte dienstverlening hoeven ondervinden

 

maar internationale overschrijvingen zijn traag en de duur van de verzending daarmee onacceptabel lang (na besteld te hebben)

 

dus qua confort en bij gelijkwaardige dienstverlening kan ik enkel de nederlandse aanbevelen omdat je toch altijd minder gedoe hebt met post en betalingen.

 

echt stukken goedkoper zijn de duitse sites echt niet gerelateerd aan de verzendkosten of tijd dat je het hebt

en dan zijn die paar euro het ook nog eens waard uit te geven.

 

raadpleeg altijd echter ook of het op voorraad zijn van een speciaal type/model ook echt waar is.

 

cheers

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

maar internationale overschrijvingen zijn traag en de duur van de verzending daarmee onacceptabel lang (na besteld te hebben)

dus qua confort en bij gelijkwaardige dienstverlening kan ik enkel de nederlandse aanbevelen omdat je toch altijd minder gedoe hebt met post en betalingen.



@Tonskidutch,

Ik heb andere ervaring(en) met bestellen in Duitsland.

Om een voorbeeld te noemen.

Toen mijn ontvanger ABCom IPBox 9000HD nog niet of nauwelijks
in Nederland verkrijgbaar was heb ik deze in Duitsland besteld.
Binnen 1 werkdag was het door mij overgeboekte bedrag op de plaats van bestemming.
Precies 3 werkdagen nadat ik die ontvanger besteld had en het geld had overgemaakt
kwam de postbode aan mijn deur om mij de ontvanger te overhandigen.
Verzendkosten vielen ook mee, 12 Euro.
Slechts een klein beetje meer dan voor Nederlandse zendingen
waar volgens mij meestal ongeveer 7 Euro (of meer) verzendkosten gerekend worden.

Kortom, dit ervaar ik toch echt als NIET traag, GEEN lange verzendtermijn,
GEEN veel hogere verzendkosten, GEEN gedoe met betaling(en) en/of post.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
maar internationale overschrijvingen zijn traag en de duur van de verzending daarmee onacceptabel lang (na besteld te hebben)

echt stukken goedkoper zijn de duitse sites echt niet gerelateerd aan de verzendkosten of tijd dat je het hebt
en dan zijn die paar euro het ook nog eens waard uit te geven.



Met de betalingen heb ik dezelfde ervaringen als @sattaz een IBAN betaling is altijd direkt de volgende dag binnen bij een Duitse leverancier.
Een paypal betaling is zelfs direkt binnen maar vaak zijn leveranciers daar niet dol op er zitten kosten aan vast.
Misschien spreek je nog uit de tijd van de DM toen je de Force receiver nog had en je Rijkspostspaarbankboekje.

Vaak zijn sat artikelen juist wel behoorlijk goedkoper en de verzendkosten is zeker iets dat je in de gaten moet houden.
Bij de garantie heb je een punt maar dat risico moet je nemen of niet nemen.
Levering gaat vaak net zo snel als dat je hier iets besteld. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou een rijkspostspaarbank "KOETSJE" lijkt het wel.

 

paarden om de dag verversen en overnachtingen in de herberg met rare dracula symptomen.

 

het zal echt wel uit ervaringen met enkele internetshops die hier het laatste half jaar zijn bezocht geboren zijn dat ik een dergelijke reactie plaats.

 

maar ik wilde jullie ervaringen niet tegenspreken, enkel de mijne hier weergeven

 

dus nooit bedrogen

dus wel rusteloos mbt wachttijd

 

cheers

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Tonskydutch..ik kan ook bevestigen dat het via bankrekening overmaken van geld (in €uro) binnen de EU tegenwoordig een kwestie van één werkdag is. En het is kostenloos.

 

In een verenigd Europa (ik bedoel de EU) en tijden van het www, is het toch geen probleem meer wat over de grens te bestellen.

 

Ik heb een vrienschappelijke relatie met mijn satellietspullen handelaar opgebouwd. Ik mag alles uitproberen, bevalt het niet kan ik het zonder probleem weer terug brengen en krijg mijn geld weer terug.

Omdat ik een goede klant ben, krijg ik ook een speciale "voor mij" prijs.

Dus wat satspullen betreft ga ik niet vreemd.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

jamaar, dat schrijf ik toch

 

Citaat:
bankrekening overmaken

 

dat heb ik niet....

ik heb postbank.nl

 

en die staat niets/noppes/nada toe om internationaal over te schrijven...

of heb ik een nieuwsmail over het hoofd gezien en op de webinterface een optie over het hoofd gezien?????????????

 

als het sneller kan graag. iemand een idEe? betreffende postbank?

 

cheers

 

 

tis g*@omme niet waar, het staat er echt...

 

(ik mag gevierendeeld worden als dat niet HEEL recent is)

 

uh liever niet

 

maar echt die had ik nog nooit eerder ontdekt

weet iemand sinds wanneer dat actief gebruikt kan worden?

 

cheers crazy

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik kon me al niet voorstellen dat dit bij de Postbank niet kon.

Mijn dochter werkt bij een bank hier in Duitsland. Ik zal haar vragen hoe lang dat al kan. (Met BIC en IBAN)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Haal de paarden van stal en de kettingen, het vierendelen kan beginnen!

 

Het is in ieder geval al zeker meer dan een jaar geleden dat ik ook al deze optie gebruikt heb, het kan dus al een tijd.

 

Vergeet echter niet de kosten op delen te zetten anders krijg je alsnog een rekening gepresenteerd.

De betalingen gaan inderdaad snel en duren zeker niet heel veel langer als een binnenlandse betaling.

 

Mijn ervaring is dat de satspulletjes in Duitsland stukken goedkoper zijn en bij de diverse webshops en via de internationale veilingsite betaal je maar een klein bedrag aan verzendkosten ongeacht de bestelling (meestal maximaal een euro of 8)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Dus wat satspullen betreft ga ik niet vreemd.. :D


Jaja IJzerbout, maar jij woont in Duitsland als ik het goed heb... en laat dat nou het mekka van de electronica zijn.
Ik bestel al jaren dit soort dingen in Duitsland... Voor het internettijdperk reed ik even de grens over om het te halen.

Internationaal betalen kan al jaren, ook bij de postbank. Ik bankier voor mijn Duitse spullen wel via Dresdner bank... Dit is nog een overblijfsel van in de tijd dat een internationale overboeking bij de Postbank nog heel erg duur was (maar alle andere bankdiensten gratis waren )

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb het gisteren even aan mijn dochter gevraagd hoe lang je al geld naar het buitenland geld kan overmaken met de snelheid van een binnenlandse transactie.

 

Ze wist het niet zeker maar schat dat het al een jaar of drie mogelijk is.

Wat betreft of het kostenloos is of niet zei ze het volgende:

Het is afhankelijk van het kontrakt (pakket) dat je met je bank hebt.

Hier in Duitsland moet je namelijk voor iedere transaktie (ook in het binnenland) wat betalen.

Het overmaken in €uro naar een ander EU land is net zo duur als het overmaken van geld in het binnenland.

Ik heb bijvoorbeeld een "pakket" bij mijn bank en betaal ik meen €uro 15,00 per kwartaal. Daarmee kan ik dan ongelimiteerd geld overmaken, zonder extra kosten. Naar binnen of EU buitenland.

De duur van de transaktie is doorgaans één werkdag.

Dus als je ´s avonds om 23h55 geld via het www overmaakt, is het niet de volgende dag op de rekening van de ontvanger maar wel de dag daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Het is in ieder geval al zeker meer dan een jaar geleden dat ik ook al deze optie gebruikt heb, het kan dus al een tijd.


ben ik toch al een hele tijd slechtziend geweest,
o JA ik heb inmiddels een multifocal nieuwe bril
misschien was het dat wel.

mijn excuus over de ophef.

cheers

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...