Ga naar inhoud


verwijderen olievlek betonvloer


blitzteam

Aanbevolen berichten


Vet- en olievlekken op beton:

 

Gooi terpentine over de vlek(ken), strooi er dan ruim soda over. Na ongeveer een minuut of 10 liefst afspuiten met warm water met een hogedrukspuit.

 

Een andere oplossing voor als het vorige echt niet helpt: Maak een oplossing van 50% zoutzuur en 50% water aan en spuit dan na 5 minuten (of iets langer) goed af met een ruime hoeveelheid water. Het gaat wel even goed stinken (ei) maar dit helpt zeker

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blitzteam
Wie weet hoe ik een olievlek op een betonvloer kan verwijderen


Eén probaat middel : neem een hoeveelheid Bio-tex, waspoeder voor de voorwas (sorry voor de andere merken, maar het werkt alleen met BT), maak er een papje van met wat water en smeer het uit op de olievlek. Laat dit enkele dagen inwerken. Als je de waspoeder verwijdert, is de vlek verdwenen.
Ik heb dit al meerdere keren gedaan met een olievlek (uit auto) op mijn betonklinkers.

Vorige herft had ik een elektrische friteuse om af te koelen buiten beplaatst op een plastic tuintafel. Een felle windstoot had ervoor gezorgd dat het hele zootje omkiepte. Gevolg : een enorme olievlek op de gevelstenen (baksteen) en op arduinen dorpels. Ik heb meteen alles ingesmeerd met het hierbovenvermelde papje. In de lente alles netjes afgespoten met hoge druk en... weg de vlekken.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Baat het niet dan schaadt het niet en het kost bovendien zo goed als niets. Nogmaals, wel het waspoedermerk respecteren.

Succes !

bewerken : tikfoutje verbeterd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon ouderwetse oliekorrels gebruiken.

Is al zo oud als de weg naar Rome.

 

Ik weet niet of kattebakkorrels 100% hetzelfde zijn.

 

Klikkerdeklik

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd een waterzuiger voor het verwijderen van smurrie uit tapijten en van grindtegels en klinkers. Bloed of hondepoep uit een tapijt is een fluitje van een cent. Voor olie en vet van beton halen: Boenen met water met biotex en daarna met water begieten en opzuigen met de waterzuiger. Dat een aantal malen herhalen, afhankelijk van de hoeveelheid en hoe lang het er al ligt, want olie lijkt in het beton te trekken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Origineel bericht van: privatos
Nieuw vloertje storten ???????????


En dan gelijk vlinderen :-)


Mijn garagevloer is ook gevlinderd, maar olie lekkage trekt er gewoon in hoor.
Gewoon coaten die vloer en klaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...