Ga naar inhoud


Vanaf morgen nieuwe software IDL7000PVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Morgen wordt de nieuwe software voor de IDL7000PVR op de satelliet gezet.

 

Aanpassingen t.o.v. 214.80:

 

- MHW EPG ondersteuning voor Astra 3

- MHW EPG ondersteuning voor alle modellen (ook niet CD/TVV!)

- Fix op DVB subtitling

- Clock tuning (liep soms vast in standby met Canal Digitaal CAM)

- Transponder & satellietenlijst bijgewerkt

- Referentie transponder voor Astra 3 bijgewerkt

- Kanaalnummer wordt niet meer weergegeven in VFD (na scrollen)

 

Deze update wordt vrijgegeven i.v.m. de wijzigingen in de Duitse kanalen. Hierna wordt nog een update gepland om oa. het standby gedrag te verbeteren (hierdoor kan de Astoncrypt crashen).

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Pedro Newbie

Begrijp ik uit de changelog dat nu ook de "oude" inverto's zonder hardwarematige aanpassing voor MHW EPG ondersteuning deze nu wel ondersteunen?

 

Curieus dat het nu wel softwarematig kan waar eerder een hardware-aanpassing voor nodige was.

 

Zijn er al beta-test ervaringen en dan met name de omgang met de Aston Dual 1.07, versie 2.18 of is het verstandiger om de volgende firmware af te wachten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Begrijp ik uit de changelog dat nu ook de "oude" inverto's zonder hardwarematige aanpassing voor MHW EPG ondersteuning deze nu wel ondersteunen?
Curieus dat het nu wel softwarematig kan waar eerder een hardware-aanpassing voor nodige was.

Klopt: alle 7k's geven vanaf morgen de MHW-EPG weer.
Let op: dit is nog iets anders dan het zogenaamde CD model (waar die modificatie voor was). Het CD model ondersteunt ook de fastscan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: bladerunner
... de referentie transponder voor Astra 3 zou zijn bijgewerkt maar hier merk ik nog niets van.

Om dat te merken, moet je eerst een volledige fabrieksreset doen en dan je systeem weer opbouwen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste aangename vaststelling vanmorgen, hij is eens een keertje niet vastgelopen.

 

Van één ding ben ik niet zeker. De klok staat nu op 7:52 en ik meen dat dit anders 07:52 was. Dus het cijfer 0 is weg nu, maar zoals gezegd ik ben er niet zeker van dat dit juist is van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Let op:

om de nieuwe satelliet- en transponderdatabase te kunnen gebruiken, moet je een volledige fabrieksreset uitvoeren. Dus ook om de nieuwe Astra 3 referentietransponder te kunnen gebruiken.

Let nog meer op:

daarna dus NIET je settings met de PC-suite of met SetEdit terugzetten, want daarmee krijg je weer je vorige database!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Gerard Coene
Citaat:
MHW EPG ondersteuning voor alle modellen (ook niet CD/TVV!)


Daar heb ik toch nog niets van gemerkt op Astra 1. Of geeft TV Vlaanderen alleen now/next door?

Het werkt echt hoor!
Voorwaarde is wel dat je na de upgrade minimaal een reboot hebt uitgevoerd (30 sec spanningsloos).
Let op: de standaard "open EPG-data" (zoals die van de Duitse zenders, en ook de Now/Next data van de CD zenders, wordt ontvangen zodra op een kanaal is afgestemd. De MHW-EPG data wordt ontvangen als op Ned 1, 2 of 3 staat afgestemd (ongeveer 2 dagen vooruit; data wordt onthouden).
Dus: rebooten en op Ned 1 afstemmen: je zult zien dat de EPG volloopt.

PS: Als je het TVV-pakket hebt geldt iets soortgelijks: ik weet alleen niet op welke zender je dan moet staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
PS: Als je het TVV-pakket hebt geldt iets soortgelijks: ik weet alleen niet op welke zender je dan moet staan.

Ook Ned1 en dat werkt perfect.

Hier heeft ooit de tip gestaan om elke nacht je ontvanger een tiental minuten te laten opnemen op Ned1 om je epg aan te vullen. Dat doe ik nog steeds en dat werkt perfect. Wel af en toe de bibliotheek leegmaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...