Ga naar inhoud


Vanaf morgen nieuwe software IDL7000PVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Breebosje
Hoi,
Zo te zien gaat het weer goed mis met de 0.92 .Ik denk dat ik maar zal wachten op een volgende firmware, mischien gaat het dan eindelijk voor één keer wel eeens goed.


Hoi,
Sorry, ik bedoel wel de 0.95. Er zijn ook al zoveel nummers geweest !! smile

Extrend ET8000 ...<br />
nl. 1x met TV-Vlaanderen & 1x met Canaal Digital<br />
<br />
Grtjs Breebosje

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Pedro Newbie

Hier vanavond ook de eerste keer een melding gehad over kortsluiting in/van de LNB.

 

We wachten in spanning af of de rest van de bugs hier ook de kop op gaan steken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ook hier gedowngrade naar 080.

Er werd een programma niet gedecodeerd en de Inverto bleef maar proberen, na een nacht "uit" gestaan te hebben brande het ledje op de Aston nog steeds en was de schijf aan het draaien, de Inverto voelde ook warm aan,

Met mijn laatst gebruikte firmware (de 072) heb ik dit probleem nooit gehad, ik wil de 080 nu maaar eens de kans geven om zich te bewijzen! Dan voorlopig maar geen EPG op Astra 3 (niet dat ik dat zal missen hoor).

 

Alleen wel jammer van het verbeterde display die ik nu weer moet missen dat vond ik een hele verbetering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je een andere firmware versie enkel via de computer erop zetten of gaat dit ook via bv. een usb stick?

De ontvanger staat redelijk ver weg van de computer (iets meer als 10 meter).

 

Ik denk namelijk dat ik toch ook terug wil naar een oudere versie want de laatste tijd toch weer redelijk vaak de melding "LNB-kortsluiting" gekregen, en elke keer werkt na een tijdje tv-kijken de afstandsbediening niet meer eek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kan ook via een USB stick, heb ik ook gedaan geen enkel probleem.

Na de reset krijg je dan wel weer een envelopje in beeld dat er een nieuwe firmware is. Gewoon dan even het bericht lezen en verder negeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ook hier gedowngrade naar 080.
Er werd een programma niet gedecodeerd en de Inverto bleef maar proberen, na een nacht "uit" gestaan te hebben brande het ledje op de Aston nog steeds en was de schijf aan het draaien, de Inverto voelde ook warm aan,


Met de downgrade bleef ook het probleem dat het ledje van de Aston bleef branden en de harde schijf maar doorratelen. frown

Zels na diverse keren de firmware er opnieuw op te zetten en resets naar de fabrieksinstellingen te doen bleef het euvel bestaan. mad

Echter na een format van de harde schijf was de rust in huize Pedro Newbie weer gekeerd. sleep

De Inverto gaat nu weer netjes na het in standby gaan even de harde schijf opstarten om te kijken of er iets gedecodeerd moet worden om na een minuutje of zo weer netjes in diepe slaap te gaan en de harde schijf en Aston uit te schakelen.

Dus mocht iemand dit euvel ook hebben en je hebt niet veel op je HD staan of er staan bestanden op die je wel kunt missen is dit misschien een oplossing, een format van de HD (standaard pincode 1111)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Kan ook via een USB stick, heb ik ook gedaan geen enkel probleem.
Na de reset krijg je dan wel weer een envelopje in beeld dat er een nieuwe firmware is. Gewoon dan even het bericht lezen en verder negeren.



Ik heb nu sinds de laatste update ook problemen dat het geluid soms voor een seconde wegvalt (ik heb de inverto via de optical aansluiting op mijn receiver aangesloten). Dit had ik niet bij de vorige versie van de software.

Kan iemand mij de exacte procedure voor de downgrade van de inverto via de usbstick uitleggen?

ik heb de volgende versie nu geinstalled:
Aston module 2.1700
Software versie 1.4
Revision 214.95
bootloader 1.4.6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Zorg dat de firmware die je op de Inverto wilt zetten als enig bestand op de USB-stick staat.

Stop de USB-stick in de Inverto en wacht tot je de bevestiging krijgt dat de stick herkend is.

Druk vervolgens op:

Menu -> Instellingen -> Systeem Informatie -> Software Update.

 

De Inverto zegt nu dat de versie op de Inverto 1.4.214.95 is en die op de USB stick versie .... is, dit versienummer klopt in ieder geval niet.

De Inverto vraagt vervolgens of je de firmware in de Inverto wil laden, bevestig dit (ik geloof met de groene knop maar dat staat erbij).

 

Na nog geen 30 seconden reboot de Inverto automatisch.

Voer daarna een reset uit - Alleen instelingen en zet de instellingen weer goed.

Als alles goed verlopen is heb je weer een oudere firmware terug.

 

Welke firmware wil je gaan plaatsen, wat was je vorige firmware waarmee je geen problemen had?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb altijd via de sat geupdate. Dus nog nooit via een usb stick. Ik weet niet precies welke vorige versie ik had. Ik geloof gewoon de vorige versie die via de sat uit de lucht was te downen.

 

Andere vraag, heeft iemand een goed proggie om de kanaallijsten makkelijk aan te passen? Wellicht ook transfer via usb stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Een heel goed programma voor het aanpassen van kanalenlijsten e.d. is SetEdit van Wolfgang Litzingers. Je kan de lijsten niet via usb stick over en weer zenden maar wel via de USB aansluiting en dan met PC-Suite. PC-Suite en SetEdit gebruiken hetzelfde bestandsformaat alleen bij SetEdit hebben ze de extensie BIN en bij PCSuite de extensie LPT.

 

Je kan een probeer versie downloaden van SetEdit, je kan dan 20 wijzigingen doorvoeren daarna kan je niet meer opslaan als het er meer dan 20 wijzigingen zijn. Je kan echter wel <20 wijzigingen doorvoeren, opslaan, opnieuw opnenen en weer 20 wijzigingen doorvoeren opslaan etc., je kan dan het programma wat uitgebreider testen.

 

SetEdit werkt nu nog alleen met de seriële kabel, dit werkt echter wel gewoon goed. Mocht je alleen USB hebben dan kan je PCSuite gebruiken als tussenstapje voor de transfers.

 

De laatste OTA versie van de firmware was naar mijn weten 080.

 

Je hebt ook PM

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de PM. Ik heb nu de .80 versie erop staan. Ik had sinds de update veel last dat op onverklaarbare tijden voor een halve seconde tot seconde het geluid weg valt. Ik heb de audio via optical aangesloten. Ik hoop dat bij deze .80 ik geen last meer heb.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na alle negatieve berichten over de nieuwe firmware een positief bericht van mij. Ik draai namelijk al enkele weken op versie 095 zonder, maar dan ook echt geen enkel, probleem. Ik begrijp er niets van. Draaide hiervoor op versie 040 (!) omdat ik met 080 teveel vastlopers had. De 040 had dat ook, maar dan in mindere mate. Toch de stoute schoenen aangetrokken en 095 geïnstalleerd. Gaat dus goed. Als het over een poosje toch nog blijkt mis te gaan, geef ik wel een sein. Gek hè, de éne inverto is de andere niet....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...