Ga naar inhoud


Vanaf morgen nieuwe software IDL7000PVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je meer bevreesd moet zijn voor impuls-pieken via de antenne ingang. Zo ben ik al eens een ontvanger kwijt geraakt.

Ik gebruik dan ook standaard een overspanningsbeveiliging op de antenne ingang, en als ik onweer in de gaten heb gaat de F-connector los.

Aan de 230V kant gebruik ik een UPS: zowel voor (kortstondige) spanningsuitval als (met name) als overspanningsbeveiliging.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Pedro Newbie

Hier bij mijn computer had ik ook een speciale contactdoos met overspanningsbeveiliging. Heeft ook wel gewerkt denk ik maar....

de modem toch overleden, ik denk dat de piekspanning of hoe je dat wil noemen, via de telefoonlijn alsnog in het modem is geslagen en vervolgens via de UTP mijn computer in. Resultaat modem deels overleden (LAN aansluitingen) en de ingebouwde netwerkkaart van mijn PC kaduuk frown

Verder de bedieningsunit van de wind-/zonautomaat van mijn zonwering compleet van de muur gelanceerd (lag een paar meter verder zwart geblakerd in de kamer), homecinemaset, senseo koffieapparaat en natuurlijk mijn trouwe knorrige dame Inverta rijp voor de reparateur/sloop. Nu maar afwachten wat de verzekeraar genegen is uit te betalen sick

 

Ik had verwacht dat de LNB's ook wel een klap gehad zouden hebben maar die werken alle 4 nog perfect voor zover ik kan zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
...maar....
de modem toch overleden, ik denk dat de piekspanning of hoe je dat wil noemen, via de telefoonlijn alsnog in het modem is geslagen ....

Ook de telefoonlijn gaat bij mij via een overspanningsbeveiliging.

Ik ben wel benieuwd waar nu precies bij jou de bliksem is ingeslagen. In de buurt, in je huis, in de installatie, in...?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
En nu ook een aantal malen de melding "Kortsluiting LNB" gehad. Terwijl er in LNB/bekabeling echt niets is veranderd.


Hier nu ook dezelfde melding . Gelukkig had ik jou bericht al gelezen en hoefde ik niet te schrikken .
De Inverto doet me steeds meer denken aan de Franse wagens waar ik vroeger mee reed : er gebeurde altijd wel iets waar je je niet aan verwachtte maar voor de rest prima rijcomfort .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dat zou ik ook wel precies willen weten, ik ben zo'n beetje degene met de meeste schade bij ons in het flatgebouw maar zo her en der zijn er televisies, magnatrons, koffiezetapparaten (vooral Senseo's!) etc. gesneuveld. Een ding is nagenoeg zeker het was wel op de flat. Bij mijn buurman is een stuk beton eruit geslagen. De bliksem heeft zich waarschijnlijk door de wapening een weg gezocht. Er is geen duidelijk inslagpunt te vinden op het oog. Bij mij waren alle groepen eruit geslagen plus de aardlekschakelaars, mijn hoofdzekering heeft het overleeft maar de nog grotere zekering onder in het gebouw niet.

Duurde zo'n 6 uur voordat de Nuon de stroom weer hersteld had. Het was een druk dagje voor de Nuon in Haarlem en omstreken.

 

46687.jpg

46686.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
.....ik ben zo'n beetje degene met de meeste schade bij ons in het flatgebouw .....Bij mij waren alle groepen eruit geslagen plus de aardlekschakelaars, mijn hoofdzekering heeft het overleeft maar de nog grotere zekering onder in het gebouw niet.
Duurde zo'n 6 uur voordat de Nuon de stroom weer hersteld had. Het was een druk dagje voor de Nuon in Haarlem en omstreken.

Ik hoop voor je dat je (een)goed(e) verzeker{d}(ing) {bent} (hebt); [snap je] wink

Zo ja, dan heb je er tenminste een doorontwikkelde - betrouwbare - nieuwste Inverto aan overgehouden met - ik kan het haast niet geloven - probleemloze werking ?!
Daaruit blijkt maar weer dat ene Inverto niet vergelijkbaar is met de andere Inverta hoewel ze uit het zelfde nest komen .........

Pedro, gefeliciteerd! Jouw trouw aan Inverto geeft toch óók wel aan dat we/wij over het algemeen vinden dat de prijs/kwaliteitverhouding van "onze" ontvanger(ster) over het algemeen toch wel goed is!
Als nu eens alle bugs eruit zijn kunnen ook eens "normale" mensen zonder een technische knobbel genieten van deze techniek.
Bij aankoop werd ik al gewaarschuwd dat dit type (ook andere) ontvangers alléén geschikt zijn voor hobbyisten!
En dat is waar!! crazy

Groet, Henk Rood

PS: Ik vind de naam van het forum waar je een vraag over de schade aan de Inverto gesteld hebt wel orgineel: "De rokende soldeerbout". Zou er wellicht belangstelling voor een forum over "een rokende Inverto" zijn?

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik ben in principe goed verzekerd (betaal genoeg premie tenminste) maar het is altijd weer afwachten wat de heren/dames van de verzekering als dagwaarde nemen. Inderdaad dagwaarde, je mag voor nieuw waarde betalen maar je krijgt de dagwaarde uitgekeerd.

De Inverto was bijna 2 jaar oud, dus maar zien wat zij als economische levensduur voor een sat.ontvanger hebben en hoeveel vergoeding dan resteert.

 

De Inverto met al haar nukken bleef bij mij toch de eerste keus, ik zou niet weten wat ik anders had moeten kopen voor dat geld, iedere ontvanger heeft wel zijn kuren dus ik denk dat de Inverto helemaal geen slechte keus is.

 

Zelfs mijn vrouw wist in no time alles te bedienen en opnames te programmeren, iets wat in 15 jaar met de videorecorder nog niet was gelukt :D

 

Zojuist nog even aan ijn vrouw gevraagd of zij foutmeldingen heeft gezien over de LNB's en zo of vastlopers heeft gehad maar niets van dat alles. Het opnemen en decoderen gaat ook perfect, alleen koffie zetten kan dat kreng niet (ik bedoel de Inverto, niet mijn vrouw smile )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
alleen koffie zetten kan dat kreng niet!


Nou, nou! Daar is ze ook niet voor aangenomen........ :D

Groet Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ik ben in principe goed verzekerd (betaal genoeg premie tenminste) maar het is altijd weer afwachten wat de heren/dames van de verzekering als dagwaarde nemen. Inderdaad dagwaarde, je mag voor nieuw waarde betalen maar je krijgt de dagwaarde uitgekeerd.
De Inverto was bijna 2 jaar oud, dus maar zien wat zij als economische levensduur voor een sat.ontvanger hebben en hoeveel vergoeding dan resteert.


DAGwaarde; en al die uren die je er al in gestoken hebt, de slapeloze nachten en weet ik veel wat nog meer...
Ze zouden je nog een extra'tje moeten geven!!

Even serieus, als zij reparabel is, moeten ze dat toch vergoeden? Kijk de polis er eens op na, of bel je verzekeringsagent; pech als je een verzekering online hebt afgesloten; agenten willen nog wel eens naar redelijkheid vergoeden.
Zoals op de rokende soldeerbout ook al is opgemerkt: electronica is zeer gevoelig; het lijkt de voedingstabilisator te zijn, maar er kunnen meerdere componenten een tik gehad hebben die niet direct vindbaar zijn. Je kan overleggen met een vertrouwde installateur (een die niet pas na een paar maanden zegt: "nee hoor, niets meer aan te doen!"

Suc6, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ach, ik zie het wel, ben al blij dat er niet nog meer schade is en wij en de dieren niets mankeren. Het homecinemasetje is al naar de reparateur, de koffie pruttelt alweer uit de nieuwe senseo, het modem is al vervangen door een tweede handsje omdat het via de provider 10 à 15 werkdagen kon duren zeiden ze (hoeveel werk is het om een modem in een doos te stoppen en op de post te doen?), een overtollig netwerk kaartje in de PC gedaan en de reparateur voor de zonwering komt volgende week ook langs. Ben benieuwd of alleen de schakeling stuk is of ook de motor in het scherm.

 

Mocht het echt tegenvallen de verzekeringsuitkering dan wordt het tijd om eens alle verzekeringen elders onder te brengen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom een tevreden mens! Je hebt gelijk ............ laugh

 

Welterusten!!

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Sinds de nieuwe firmware blijft het groene ledje op de Aston cam regelmatig branden, verder geen vastlopers.

Volgens mij is dat een oud probleem (dus ook al met vele voorgaande firmware versies).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dat was juist volgens mij opgelost sinds ik denk .072

Dat het ledje brand kan natuurlijk zijn dat de Inverto gaat kijken of er iets te decoderen valt en zo ja, ook aan het decoderen slaat. Als er niets te doen is gaat ie weer uit na een paar minuten (althans dat is wel de bedoeling)

Ik zelf heb dat probleem in ieder geval niet meer gezien vanaf .072

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...