Ga naar inhoud


Vanaf morgen nieuwe software IDL7000PVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik heb hier hetzelfde probleem!

Voor ik de update geplaatst heb fabrieksinstellingen gedaan en de HD geformateerd en nog eens na de update maar probleem van het niet decoderen blijft.(sleuteltje blijft voor het bestand staan)

Als ik de inverto laat opstaan gedurende de nacht mag ik er zeker van zijn dat hij in de loop van de volgende dag is vastgelopen (klok blijft op een uur staan en geen beweging in te krijgen>>stroom eraf en opnieuw booten en werkt weer een dag)

 

Groetjes Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tw-er
Ik heb hier hetzelfde probleem!
Voor ik de update geplaatst heb fabrieksinstellingen gedaan en de HD geformateerd en nog eens na de update maar probleem van het niet decoderen blijft.(sleuteltje blijft voor het bestand staan)
Als ik de inverto laat opstaan gedurende de nacht mag ik er zeker van zijn dat hij in de loop van de volgende dag is vastgelopen (klok blijft op een uur staan en geen beweging in te krijgen>>stroom eraf en opnieuw booten en werkt weer een dag)

Hm, dat is niet goed. Dit is volgens mij ook niet een algemeen Inverta probleem. Je hebt wel een reboot (30 sec spanningsloos) uitgevoerd na de update?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu misschien niet exact 30 sec maar ja ik heb na iedere stap de spanning er even afgehaald maar mijn probleem blijft.

Ik heb de functie auto decoderen al eens af en daarna weer opgezet maar geen verschil.

 

Groetjes Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Tw-er
Ik heb hier hetzelfde probleem!
Als ik de inverto laat opstaan gedurende de nacht mag ik er zeker van zijn dat hij in de loop van de volgende dag is vastgelopen (klok blijft op een uur staan en geen beweging in te krijgen>>stroom eraf en opnieuw booten en werkt weer een dag)


Wat bedoel je precies met "Als ik de inverto laat opstaan"? Bedoel je daarmee dat je hem aan laat staan of in standby.
Als je de Inverto aan laat staan op een gecodeerde zender zal er zeker nooit gedecodeerd worden.
Blijft natuurlijk wel het vreemde euvel dat 's-morgens de Inverto helemaal vaststaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tw-er
Nu misschien niet exact 30 sec maar ja ik heb na iedere stap de spanning er even afgehaald maar mijn probleem blijft.

Hoeft ook niet precies 30 sec., maar "even" kan net te kort zijn (om alle condensatoren te laten ontladen en dus alle geheugens te wissen).
Je zet haar toch wel op Stand-By? Alleen dan gaat Inverta aan het werk!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Probeer de harddisk eens te formatteren, dat heeft bij mij ook geholpen. Ik had ook met diverse firmwares dat de Inverto in standby bleef proberen om te decoderen en wat dus niet lukte.

Juist dit probleem is al enige tijd opgelost (en naar mijn ervaring werkt dit ook goed): er is een beetje slimheid ingebouwd. Als decoderen niet lukt, wordt dit nog 2 maal geprobeerd, vervolgens wordt doorgegaan met het volgende bestand. Uiteindelijk wordt het decodeerproces gewoon afgesloten. Het mislukte bestand wordt bij de volgende maal decoderen weer meegenomen.


OK bedankt heren, na een volledige reset en het formatteren van de HD werkt alles weer zoals het hoort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je gewoon naar astra (19.2°E) moet gaan en dan zou er vanzelf een envelop na een tijdje moeten opkomen.

 

Je kan ook als je op astra staat :

 

menu --> instellingen --> zoek update doen.

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

""Wat bedoel je precies met "Als ik de inverto laat opstaan"? Bedoel je daarmee dat je hem aan laat staan of in standby.

Als je de Inverto aan laat staan op een gecodeerde zender zal er zeker nooit gedecodeerd worden.

Blijft natuurlijk wel het vreemde euvel dat 's-morgens de Inverto helemaal vaststaat.

""

 

Inverto wordt afgezet met de rode knop op de afstandsbed. staat dus in standby volgens mij.

Nu na enkele dagen er speciaal iets voor opgenomen te hebben en dit rustig te laten staan op de HD is het bestand gedecodeerd.

Gisterenavond iets opgenomen en hier staat dan nu nog een $ voor.

Maak er een gewoonte van om ergens in de loop van de dag de inverto een uurtje zonder stroom te zetten, deze heeft dan wel de ganse nacht op standby gestaan en hiermee omzeil ik het vastlopen.

Mailtje gestuurd naar de verkoper maar deze zegt niets meer dan wat hier op het forum reeds aangegeven is (Jullie zijn echt wel goed ;-) lol)

 

Groetjes D.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tw-er

Maak er een gewoonte van om ergens in de loop van de dag de inverto een uurtje zonder stroom te zetten, deze heeft dan wel de ganse nacht op standby gestaan en hiermee omzeil ik het vastlopen.

Dat foefje gebruik ik in de vakantie óók, om te voorkomen dat ze dan vastloopt en mijn lievelingsprogramma's niet meer kan opnemen! Even een timer ertussen (wel met backupbatterij ivm stroomuitval; ik woon erug buiten) en ze wordt elke 24 uur opnieuw opgestart. smile

groet, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...