Ga naar inhoud


Vanaf morgen nieuwe software IDL7000PVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Gast Invertist
Origineel bericht van: marcellux
Ik maak geen favorieten lijsten omdat ik het lastig vind om steeds weer op de AB te moeten drukken om een programma te bekijken. Als je favo lijsten hebt moet je steeds via de AB naar je favo lijst! Beetje gemakzucht dus!!

Ik begrijp absoluut niet wat je hiermee bedoelt: als je van zender wilt wisselen gebruik je toch altijd de AB? Met CH +/- of een cijfertoets? Of sta jij steeds op en druk jij op de knoppen op de boezem van Inverta?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Pedro Newbie

De afstandsbediening blijft gewoon altijd in het lijstje staan wat je het laatst gebruikt hebt. Je hoeft dus nooit te switchen (tenzij je iedere zender een eigen favorietenlijstje geeft met dus 1 zender erin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verwijzing van Ivertist naar een (access ?)databank vind ik knap.

De hoofdlijst is een tabel, de favorietenlijst de query.

 

Als je de volledige inhoud van de hoofdlijst in een favorietenlijst plaatst, kan je de hoofdlijst door elkaar gooien zoveel je wil, de structuur (nummering en volgorde van de kanalen)van de favorietenlijst zal nooit wijzigen, tenzij je hem zelf aanpast natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik gebruik hier ook zelf een aantal favorietenlijstjes, zoals b.v.:

Mijn favorieten -> hier komen ALLE zenders in als een soort vergaarbak

Dagelijks -> de dagelijkse zaplijst met de meest gebruikte/gekeken zenders

Engels -> Alle Engelstalige zenders

Duits -> Je raad het al, alle Duitstalige zenders

Nieuws

Sport -> Alle muziekzenders :D

Muziek -> Alle sportzenders wink (ff kijken of jullie bij de les blijven)

 

In de praktijk wordt er echter zelden afgestapt van de Dagelijkse zaplijst, alleen als ik even wat internationale nieuwszenders wil zien bij speciale gebeurtenissen e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Maar de bottomline is, dat de FAV-lijsten juist bedoeld zijn om het leven van de gebruiker makkelijk te maken. Al zou je, zoals Colliseo suggereerde, alle zenders daarheen verplaatsen. De inhoud van die lijst(en) wordt bepaald door de gebruiker, evenals de volgorde van de kanalen daarin.

En idd: bij een druk op "OK" opent de laatst gebruikte lijst zich (dat kan dus ook de hoofdlijst zijn). Ook met "CH +/-" schuif je één plaatsje op in de op dat moment in gebruik zijnde lijst. Naar believen kunnen TV-en radio kanalen door elkaar in één lijst worden gebruikt.

En je kunt scannen wat je wilt: alle nieuw gevonden kanalen worden keurig aan het einde van de hoofdlijst toegevoegd (en kunnen eventueel in aan één (of meerdere) van de FAV-lijsten worden toegevoegd.

De enige beperking van de FAV-lijst: de naam van een kanaal is identiek aan de naam in de hoofdlijst. Maar als je die verandert, ligt die vast en verandert niet na een scan.

 

De (maximaal 100) FAV-lijsten behoren nu juist tot de zaken die bij Inverta wel goed zijn geregeld, in tegenstelling tot veel andere gebruikerszaken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook een aantal favorietenlijsten :

 

Astra 19,2

Hotbird 13

Astra 23,5

Nilesat 7

Atlantic Bird

Radio

 

Heb gewoon mijn lemon laten zoeken 1 satelliet per keer.

Daarna alle kanalen op orde gezet met setedit en pcsuite (sededit voor de finetuning, pcsuite voor het grovere werk hehehe) En al mijn kanalen die in de hoofdlijst staan komen ook in de favorietenlijst voor met uiteraard de meest bekeken kanalen het eerst.

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahaa hier kwam ook een envelopje te voorschijn dan ga ik eerst nog eens upgraden en hopelijk decodeert hij nu wel mijn opgenomen programma's (en neemt hij alles op wat ik wil)

Als dit dan niet lukt ga ik terug naar de .80 firmware.

 

Groetjes Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bladerunner
Deze versie blijkt ook 'bagger' na het decoderen WAT DUS NIET GEBEURD blijft de ontvanger weer gewoon aanstaan en gaat niet helemaal standby . . . jammer . . .

. . . het wordt nu een beetje vervelend

Hoe moet ik nu een opname decoderen ??


Ik heb destijds de eerste software versie er op gezet en daarover heen de laatste. Dat heeft altijd gewerkt!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Probeer de harddisk eens te formatteren, dat heeft bij mij ook geholpen. Ik had ook met diverse firmwares dat de Inverto in standby bleef proberen om te decoderen en wat dus niet lukte.

Een format bracht de oplossing, dus als je niet teveel op de harddisk hebt staan, wat waarschijnlijk niet het geval is omdat je de programma's na een maand toch niet meer kan kijken, zou ik dit eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Probeer de harddisk eens te formatteren, dat heeft bij mij ook geholpen. Ik had ook met diverse firmwares dat de Inverto in standby bleef proberen om te decoderen en wat dus niet lukte.

Juist dit probleem is al enige tijd opgelost (en naar mijn ervaring werkt dit ook goed): er is een beetje slimheid ingebouwd. Als decoderen niet lukt, wordt dit nog 2 maal geprobeerd, vervolgens wordt doorgegaan met het volgende bestand. Uiteindelijk wordt het decodeerproces gewoon afgesloten. Het mislukte bestand wordt bij de volgende maal decoderen weer meegenomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...