Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

tegen de tijd dat ik bericht krijg dat ik ben uitgeloot zal de box inmiddels wel gewoon op de markt zijn, toch?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb vandaag 3 mailtjes mogen ontvangen. De eerste 2 zijn mij wat onduidelijk. De 3rde word aangegeven dat ik geen prijswinnaar ben.

Het volgende stond in de eerste melding:

Citaat:
*** NUR EINE INFO *** Der Besitzer des Tickets "2008081810001427" hat sich auf "Nils Weiberg geaendert. http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl?Action=CustomerZoom&TicketID=64773 Ihr OTRS Benachrichtigungs-Master *** NUR EINE INFO ***

wat moet ik hiermee? Zo'n mail heb ik 2x ontvangen en vervolgens krijg ik onder 't zelfde ticketnummer te zien dat ik niet uitgekozen ben als beta tester.

Wie is Nils Weiberg? Is deze informatie relevant voor mij? Dat lijkt mij niet... vreemde acties bij Dream Multimedia hoor!

Geplaatst:

hallo

heb een pagina`s op dit bericht bekeken krijg een beetje de indruk dat er wat mensen chagerijnig omdat ze geen dreambox 8000 als test apparaat krijgen en nu gaan reagerenwe bouwen wel een computer om (mediacenter) jongens van de andere kant wees blij wat je had nachten wakker gelegen omdat misschien weer wat bekende problemen zijn bij dmm .

ik wil ook graag een media center bouwen maar weet niet wel sat kaart ik moet kopen de rest weet ik wel wie kan me even een tip geven. had al iemand hier om hulp gevraagd maar die reageert niet.

mvg johan bokkers

Geplaatst:

Beta?!? je bedoelt DM een zak met geld geven voor een Vaporware belofte. Ik zou wel gek zijn.....

M'n opa zij altijd "boter bij de vis" Ik snap niet dat mensen met droge ogen zo graag zo veel geld willen overmaken om dan maar maanden in onzekerheid te zitten of ze uberhaupt iets krijgen.....

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:
Origineel bericht van: skipdaflip
Ik heb vandaag 3 mailtjes mogen ontvangen. De eerste 2 zijn mij wat onduidelijk. De 3rde word aangegeven dat ik geen prijswinnaar ben.

Het volgende stond in de eerste melding:
Citaat:
*** NUR EINE INFO *** Der Besitzer des Tickets "2008081810001427" hat sich auf "Nils Weiberg geaendert. http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl?Action=CustomerZoom&TicketID=64773 Ihr OTRS Benachrichtigungs-Master *** NUR EINE INFO ***

wat moet ik hiermee? Zo'n mail heb ik 2x ontvangen en vervolgens krijg ik onder 't zelfde ticketnummer te zien dat ik niet uitgekozen ben als beta tester.

Wie is Nils Weiberg? Is deze informatie relevant voor mij? Dat lijkt mij niet... vreemde acties bij Dream Multimedia hoor!

De mail die je stuurde naar Dream wordt automatisch omgezet in hun 'OTRS Systeem'. Soort van ticket systeem waar mee je dus volgens een kenmerk correspondentie kan voeren. Zo kan je uit je nummer aflezen dat je op 18 aug 2008 om 10.00 een bericht naar hun heb gestuurd voor Betatester.

Bij alle wijzigingen die gemaakt worden binnen jouw 'ticket' krijg je een bericht. En dat kan af en toe best veel zijn. ZO weet je dus wel wanneer er wat gebeurd (of niet).

Op zich werkt het systeem wel, maar ze kijken niet regelmatig alles na. Nils Weiberg is een medewerker van Dream die is ingelogd en jouw mail heeft beantwoord. Wel netjes toch, dat er een contact persoon bij staat?

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Geplaatst:

als ik deze bericht lees,heb ik een sterk vermoeden dat dit wel heel erg lang kan duren.

heeft iemmand enig idee hoe lang de dm800 heeft geduurd tot hij leverbaar was. ??

ik wil nog wel wachten op de dm8000 maar als het een jaar gaat duren weet ik het zo even niet. wat is de beste alternatief?

Geplaatst:

899 euro om beta tester te zijn en dat is dan ook nog eens een " sterk gereduceerd prijs " ??

Je bent gek als je dit doet

Vraag me trouwens af wat die dan wel niet officieel moet gaan kosten ? 1000,- euro voor 1 tuner met 2 twee scart aansluitingen GEEN HDMI

Nou nee dreambox....dream on !!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gman2oo6
899 euro om beta tester te zijn en dat is dan ook nog eens een " sterk gereduceerd prijs " ??

Je bent gek als je dit doet
Vraag me trouwens af wat die dan wel niet officieel moet gaan kosten ? 1000,- euro voor 1 tuner met 2 twee scart aansluitingen GEEN HDMI
Nou nee dreambox....dream on !!

Probeer eens eerst jezelf een beetje in te lezen voor je pure onzin gaat verkondigen. De 2 DVB-S2 tuners zitten ON BOARD, dus 1 tuner vergt een re-design. Kost veel geld, gaat dus niet gebeuren.
Daarnaast sluit je deze box gewoon aan op je HDMI aansluiting van je TV.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tfh

Probeer eens eerst jezelf een beetje in te lezen voor je pure onzin gaat verkondigen. De 2 DVB-S2 tuners zitten ON BOARD, dus 1 tuner vergt een re-design. Kost veel geld, gaat dus niet gebeuren.
Daarnaast sluit je deze box gewoon aan op je HDMI aansluiting van je TV.

jep aansluiten op HDMI van je TV via scart wat dus inhoudt dat je alleen SD kunt gaan kijken want scart kan geen HD doorgeven
je wordt dus terug verwezen naar DVI of YUV wat dus slechter is dan HDMI om HDTV te kijken

en dan een re-design uhhh zijn ze niet al 3 jaar bezig met dat ding ? en dan nog niet eruit

dan nog even een klein verhaaltje om je nog verder te helpen
GEEN PREMIERE HD mogelijk met de dreambox 8000

Voor digitale overdracht van beeld is er een DVI uitgang aanwezig. Daarnaast zijn naast de gebruikelijke scartaansluitingen ook een YUV beelduitgang aanwezig. De YUV en DVI beelduitgangen kunnen worden gebruikt voor High Definition Television (HDTV). Opmerkelijk is overigens wel dat HDTV signalen alleen kunnen worden weergegeven van ongecodeerde zenders die daarnaast ook nog eens zonder HDCP kopieerbeveiliging uitzenden. De Dreambox DM8000 lijkt volgens de opgave van Dream Multimedia dan ook niet te beschikken over de licenties voor HDMI en de HDCP kopieerbeveiliging. Hierdoor kan men bijvoorbeeld, ook met een geldig abonnement, niet kijken naar de HDTV uitzendingen van Premiere en de ongecodeerde uitzendingen van de HDTV zender Anixe HD op de Astra 1 satelliet

bron: ziezotec

duhhh nu jij weer
Geplaatst:

Duhhhhhhhhhh

Dit verhaaltje liep ook al bij de DM800,

en wat blijkt het werkt perfect...

En ja de DM8000 stuurt hd uit via DVI, en met de bijgeleverde verloopkabel sluit je deze gewoon op je HDMI ingang aan..

Kwestie van rechten en kosten,

al stuur je HDMI uit via tig chinch pluggen het blijft hetzelfde.

Het lijkt erop dat je de klok hebt horen luiden ......

maar verder .??

Doorzoeken naar de Klepel ..??

Geplaatst:

jep maar dan nog

DVI en HDMI verschillen niet zo veel als men denkt. Afgezien van een andere aansluiting gebruiken ze hetzelfde encodeer schema. Hierdoor zijn ze in theorie uitwisselbaar zonder converter of decoder. In de praktijk kan het weleens mis gaan door het HDCP(kopieerbeveiling) Wat met het HDMI signaal wordt meegezonden. DVI is alleen een videosignaal en HDMI een audio en video signaal

groot risico vind je niet ?

ps ik heb het over de 8000 niet de 800

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gman2oo6

jep aansluiten op HDMI van je TV via scart wat dus inhoudt dat je alleen SD kunt gaan kijken want scart kan geen HD doorgeven
je wordt dus terug verwezen naar DVI of YUV wat dus slechter is dan HDMI om HDTV te kijken

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Er zit een DVI verloop naar HDMI bij. Uit analoog scart KAN namelijk geen HDMI/DVI signaal gemaakt worden.
Voor het beeld is DVI volledig identiek aan HDMI. Vandaar dat een verloop voldoende is. Het levert dus exact dezelfde kwaliteit als HDMI. De enige verschillen tussen de 2 zijn:

* DVI heeft geen Audio. Maar DMM heeft een aantal niet gebruikte pinnen in de DVI connector hiervoor gebruikt. Uiteindelijk levert de DVI-HDMI kabel dus gewoon geluid
* Andere connector -> Vandaar de verloopkabel
* Bij DVI is HDCP optioneel, bij HDMI verplicht.

Kwalitatief maakt het dus HELEMAAL niet uit. Eigenlijk staat er dus een volledig HDMI signaal op de DVI stekker. Puur uit licentietechnische overwegingen heeft DMM een DVI stekker gemonteerd.

Bovenstaande verhaal is al -tig keer op dit forum besproken. Jouw relaas is dus PURE onzin.

Citaat:

en dan een re-design uhhh zijn ze niet al 3 jaar bezig met dat ding ? en dan nog niet eruit

Enig idee hoe lang een design maken duurt? Nee blijkbaar. Daar gaat wel een paar jaar over heen. En een wijziging duurt ook gauw enkele maanden. DMM heeft de stomme pech gehad dat ze de chipset waarop het eerste design gemaakt is niet heeft kunnen/mogen gebruiken wat een volledig nieuw ontwerp heeft opgeleverd. Hierdoor hebben we belachelijk lang moeten wachten.

Citaat:

dan nog even een klein verhaaltje om je nog verder te helpen
GEEN PREMIERE HD mogelijk met de dreambox 8000

Pfff, dit werkt al prima op de DM800, dus de DM8000 zal daar ook geen enkel probleem mee hebben. Nok eens met die onzin verhalen!

Citaat:

Voor digitale overdracht van beeld is er een DVI uitgang aanwezig. Daarnaast zijn naast de gebruikelijke scartaansluitingen ook een YUV beelduitgang aanwezig. De YUV en DVI beelduitgangen kunnen worden gebruikt voor High Definition Television (HDTV). Opmerkelijk is overigens wel dat HDTV signalen alleen kunnen worden weergegeven van ongecodeerde zenders die daarnaast ook nog eens zonder HDCP kopieerbeveiliging uitzenden. De Dreambox DM8000 lijkt volgens de opgave van Dream Multimedia dan ook niet te beschikken over de licenties voor HDMI en de HDCP kopieerbeveiliging. Hierdoor kan men bijvoorbeeld, ook met een geldig abonnement, niet kijken naar de HDTV uitzendingen van Premiere en de ongecodeerde uitzendingen van de HDTV zender Anixe HD op de Astra 1 satelliet

Omtrent de aansluitingen zie boven...
Omtrent het gebrek aan HDCP: Goh! Al die zenders werken PRIMA op een DM800 welke exact dezelfde aansluitingen heeft als de DM8000. Maar volgens jou hebben al die mensen zwart beeld en last van high-definition hallucinaties?

Lees jezelf eens echt in, ipv onzin uit te kramen.

Geplaatst:

Nee , geen risico.

Via DVI bij de Dreambox wordt ook gewoon geluid meegestuurd.

En dit gebeurd ook bij de DM800 (als voorbeeld)

En even ter verduidelijking, hoe ( lees met wat voor connector )

je HDMI naar buiten stuurt is niet van belang.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen