Ga naar inhoud


iCord HD gebruikservaringen


Tightrope

Aanbevolen berichten

Het leek me goed om een nieuw topic te openen over de gebruikservaringen met de plus- en min punten van de Humax iCord HD.

 

Ik heb mijn iCord afgelopen vrijdag geleverd gekregen en heb er nu twee dagen mee gestoeid en ben tot de volgende plus- en minpunten gekomen. Wellicht dat ik dingen fout heb gedaan of over het hoofd heb gezien maar dat hoor ik dan graag van jullie!

 

Een absoluut pluspunt is het beeld; HD (BBC HD en Astra HD) wordt ragscherp weergegeven maar ook de SD-zenders geven een heel scherp en mooi beeld. Mijn referentiekader is een Topfield 5000 en een Inverto 7000 maar op mijn Samsung LE46F (Full HD) is het een genot om naar te kijken en is het beeld veel beter dan met de TF en de Inverto.

Andere pluspunten zijn de installatiewizzard die de eerste installatie vrij eenvoudig maakt, de duidelijke en simpele menustructuur en de afstandbediening.

 

Helaas zijn mijn minpunten talrijker dan de pluspunten en dan heb ik nog niet eens alles uitgeprobeerd. Ik zou echt willen dat het andersom was maar daar gaattie dan:

 

Eerst maar even mijn setup verduidelijken. Ik heb een Visiosat Bisat met twee quad LNB’s voor Astra1 en Astra2. De LNB’s zijn via Diseqc switches aangesloten aan beide tuners van de iCord (en aan de TF en de Inverto).

De iCord is via HDMI aangesloten op de Samsung LCD.

De antenna setting op de iCord is ‘Fixed Antenna’ met connection type ‘Two Cable (Same)’

Als ik het signaal controleer heb ik op beide tuners signaal op Astra1 en 2.

De softwareversie van de iCord is 1.00.08 met loader U 7.03. In de iCord zit in het 1e slot een Powercam-HD versie 2.03 met Canal Digitaal smartcard. In het CAS menu van de Powercam zijn alle CAS-en uitgeschakeld behalve Mosaic-S (Irdeto, Mediaguard.

 

Minpunten:

 

Het is onmogelijk om tijdens het kijken naar een gecodeerde opname snel vooruit te spoelen. In een ander topic las ik van iemand dat het bij hem af en toe wel ging, maar bij mij helemaal niet. Dit vind ik een ernstige tekortkoming want wij kijken veel opgenomen TV en spoelen de commercials dan door. Kijken, wat je niet wilt zien doorspoelen en dan weggooien kan dus niet!

Bij het kijken naar een opgenomen gecodeerd programma krijg ik na enkele seconden de melding; ‘Channel is scrambled or not available’ en het scherm wordt zwart.

 

Een gecodeerde opname wordt uitsluitend gedecodeerd wanneer de opname nogmaals afgespeeld wordt. Je vraagt je af waarom je een PVR hebt gekocht…. Om een opname lang(er) te bewaren ben je verplicht de opname bijvoorbeeld ’s nachts af te spelen.

 

Bij mijn weten is er (nog) geen goed programma waarmee je de kanalenlijst op je PC kunt bewerken. Het door Humax aangeboden Uniformula leest de kanalenlijst die uit de iCord komt niet in en het programma stopt.

 

Het aanmaken van Favorieten gaat vrij omslachtig; daar is nog mee te leven maar bij gebruik van een van de vijf favorietenlijsten springt de iCord op de raarste momenten terug naar de Hoofdlijst (My TV).

 

Bij het plannen van een opname via de scheduler kun je de op te nemen zender niet kiezen uit je favorieten maar uitsluitend uit de hoofdlijst (My TV). Aangezien de hoofdlijst alle zenders van je satellieten bevat is dit ondoenlijk. De work around is om eerst de iCord af te stemmen op de op te nemen zender en dan via Guide schedule te kiezen (gele knop). De zender wordt dan goed overgenomen.

 

Als ik via het menu bezig ben geweest of opgenomen TV (Media) heb bekeken en terugkeer naar normaal TV kijken krijg ik regelmatig de melding: This channel is scrambled or not available. Zelfs bij FTA zenders! Doorzappen is dan de remedie.

 

Dan als laatste het fenomeen meerdere zenders gelijktijdig opnemen. In de documentatie staat dat je maximaal 4 (SD)zenders tegelijkertijd kunt opnemen en dan nog naar een andere zender kunt kijken.

Bij mij is het zo dat zodra ik 2 of meer zenders gelijktijdig opneem ik maar beperkt kan zappen. Met beperkt bedoel ik dat ik enkele zenders kan doorzappen en dan krijg ik de melding: Does not function during recording. Deze melding krijg ik ook als de volgende te zappen zender een FTA zender is.

Dit lijkt erop als dat mijn antenne instellingen niet goed zouden zijn maar voorzover ik weet zijn ze wel goed.

 

De meldingen ‘This channel is scrambled or not available’ lijkt mij typisch iets van de Powercam Pro. Vreemd genoeg heft een andere gebruiker van een iCord juist deze CAM genomen omdat de CAM bij hem probleemloos werkt.

Als ik de standaard Canal Digitaal CAM (Mediaguard) er in doe heb ik dezelfde problemen.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reakties!

 

Charles

 

 

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb mijn iCord bijna 3 weken dus ietsje langer.

 

Origineel bericht van: Tightrope
Een absoluut pluspunt is het beeld; HD (BBC HD en Astra HD) wordt ragscherp weergegeven maar ook de SD-zenders geven een heel scherp en mooi beeld.

 

Ik kijk via RGB scart omdat mijn 50" Sony projectie tv gewoonweg niets anders heeft vanwege z'n leeftijd. Maar, mijn huidige ontvangers leggen het af qua beeld kwaliteit. Het lijkt wel of m'n Sony een nieuw leven is begonnen. Het beeld is geweldig, zowel SD als HD kanalen (al is het dan geen HD meer)

 

Mijn instelling is ‘Fixed Antenna’ met connection type ‘Two Cable (Same)’ met 4 LNB's. Idem hier met de softwareversie van de iCord is 1.00.08 met loader U 7.03. Ik gebruik de Homecast MX1TC Cam in het 1e slot met Canal Digitaal SECA smartcard.

 

Origineel bericht van: Tightrope
Het is onmogelijk om tijdens het kijken naar een gecodeerde opname snel vooruit te spoelen.

 

Dat geldt alleen voor een nog niet gedecodeerde opname die meteen gedecodeerd moet worden om te kunnen zien. Vaak zijn de opname's al gedecodeed als ik wil gaan kijken (meestal 1 opname geprogrammeerd).

 

Origineel bericht van: Tightrope
Bij het kijken naar een opgenomen gecodeerd programma krijg ik na enkele seconden de melding; ‘Channel is scrambled or not available’ en het scherm wordt zwart.

 

Dit heb ik inderdaad een keer gehad. Een half uur later kon ik gewoon kijken ??

 

Origineel bericht van: Tightrope
Een gecodeerde opname wordt uitsluitend gedecodeerd wanneer de opname nogmaals afgespeeld wordt.

 

Het is dus niet uitsluitend want vaak heb ik al gedecodeerde opnames klaar staan maar ik kijk vaak de dag erna.

 

Origineel bericht van: Tightrope
Bij mijn weten is er (nog) geen goed programma waarmee je de kanalenlijst op je PC kunt bewerken. Het door Humax aangeboden Uniformula leest de kanalenlijst die uit de iCord komt niet in en het programma stopt.

 

Gek genoeg gaat het niet altijd maar vaak wel (Vaak open ik eerst een standaard lijst). Ik kamp alleen met het probleem dat ik mijn in de iCord aangemaakte lijst niet kan exporteren. Ik krijg namelijk de ongesorteerde lijst als export bestand.

(Op het duitse iCord forum is een member die een eigen programma heeft ontwikkeld Omega, misschien is dat wat om te proberen).

 

Ik denk dat de iCord het best presteert als iedere tuner z'n eigen LNB heeft. Vooral het schakelen tussen LNB's bij het opnemen levert een zwartscherm met een foutmelding op.

 

Het kopieeren van bestanden naar m'n externe harddisk gaat super sloom maar het werkt -gelukkig- wel.

 

Op de afstandsbediening zit de Teletekst-knop, m.i. heel knullig, achter een klepje, wat er in middels af ligt omdat ik gewend ben even het nieuws te kijken.

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na weer een dag testen moet ik een tweetal punten nuanceren.

 

Wanneer je een opname doet (vanuit de EPG of de scheduler) terwijl de iCord op standby staat wordt die opname gedecodeerd opgenomen. Hoe dat uitpakt bij twee (of meer) elkaar overlappende opnamen weet ik niet.

 

Je kunt met de iCord inderdaad 4 zenders gelijktijdig opnemen en dan naar een 5e kijken. Voorwaarde is wel dat de 4 zenders op één en dezelfde transponder zitten. Een voorbeeld: N1, N2, N3 en National Geographic zitten op dezelfde transponder; deze 4 kun je dus gelijktijdig opnemen en dan kun je nog naar een andere zender kijken. Maar als je bijvoorbeeld N1, N2 en NET5 gelijktijdig opneemt dan kun je uitsluitend nog kijken naar N3 en NGC (zelfde transponder als N1 en N2) en naar SBS6, Veronica en BVN (zelfde transponder als NET5) Andere zenders gaat dan niet omdat die op weer een andere transponder zitten.

 

Verder is mij vandaag duidelijk geworden dat de iCord de zender waarnaar je kijkt ook opnmeemt vanaf het moment dat je ernaar bent gaan kijken tot het moment dat je naar een andere zender gaat.

 

Ik blijf het heel vervelend vinden dat ik opgenomen gecodeerde opnamen niet kan bekijken. Na ±10 seconden krijg ik consequent de melding: This channel is scrambled or not available. Bij FTA opnamen gaat het wel goed dus moet het aan de CAM liggen.

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag heb ik getracht mijn Icord te voorzien van nieuwe firmware maar krijg na het installatie menu direct een error melding.

 

Weet iemand hoe nu verder.

 

Gr Meutel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: meutel
vandaag heb ik getracht mijn Icord te voorzien van nieuwe firmware maar krijg na het installatie menu direct een error melding.
Wat voor melding en hoe heb je de firware erop gezet (sat download / usb stick) ? Wat is je loader versie, en heb je een geldig mac adres ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe software op mijn icord gezet maar na de update werken alle IR zenders van canal digitaal niet meer! Ik gebruik op dit moment nog de originele mediaguard cam. FTA zenders en MG zenders (bijv. MTV) doen het wel gewoon. Ik heb de .007 software weer terug gezet en dan werken alle zenders wel weer, iemand anders hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds vorige week mijn Icord. Na jarenlang gezeur met mijn Inverto 7000 ben ik overstag gegaan om de Icord aan te schaffen. Het heeft mij twee dagen gekost om de satellieten juist in te stellen, is uiteindelijk gelukt. Een makke van de Inverto was het op zwart springen van de zenders tijdens het zappen en dat ondervond ik ook met de Icord een aantal keren, vooral wanneer ik toevallig op een gecodeerde zender terecht kwam en terug wou naar bv Nederland 1. Toen begon ik ook aan mijn IC modules te twijfelen, de Aston 1.07 en de CD Module. Nu lees ik dat meerdere dit probleem hebben. Ik heb met Humax Duitsland gebeld en die adviseerde mij ook om de Alphacrypt te gebruiken, daar kwamen dit soort problemen niet mee voor.

Verder inderdaad een prachtig apparaat, qua kleuren en vooral op de gewone zenders vondt ik persoinlijk de Inverto scherper, de HD kanalen zijn daadwerkelijk prachtig om te zien.

 

Ik heb gezien dat de Alphacrypt in Duitsland voor 59 euro te krijgen is, dus ik gooi dan toch maar mijn Aston in de verkoop smile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben er inmiddels achter gekomen dat het binnenhalen van de software niet lukt als deze achter een disecq switch zit, heb hem rechtstreeks (zonder switch) aangesloten en direct werd de nieuwe firmware geinstalleerd.

Ik heb nog wel steeds problemen met schakelen tussen verschillende sattelieten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik niet doen, ik denk dat je met de alphacript geen nederlandse zenders kunt ontvangen, ikzelf gebruik de t-rex en ik heb nergens problemen mee.

Overigens vind ik de icord een geweldig goede ontvanger, ik gebruik hem nu ong. 4 maanden en heb nooit problemen.

De ftp mogelijkheid werkt ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Humax Duitsland gebeld en die adviseerde mij ook om de Alphacrypt te gebruiken, daar kwamen dit soort problemen niet mee voor.

/quote]

 

Ik lees dat je modules (meervoud) gebruikt. Een tweede CAM schijnt in de iCord veel problemen op te leveren. Zoals je eerder in dit topic kunt lezen heb ik ook problemen met de CAM. Mijn PowerCAM Pro is inmiddels retour leverancier omdat hij waarschijnlijk niet goed was. Ik gebruik zolang de standaard Mediaguard CAM die ik destijds bij mijn Inverto gekocht heb en ik moet zeggen dat dat ding probleemloos werkt. Ik kijk nog niet naar NED1 HD dus ik kan niet zeggen of de Mediaguard dat aan kan. Als ik de berichten moet geloven zou dat niet kunnen.

 

Ik ben geen expert maar volgens mij wordt alphacrypt veel gebruikt in Duitsland voor de Premiere-zenders. Ik vraag mij af of het voor de Canal Digitaal zenders wel de juiste/beste CAM is. Ik zou nog even rondneuzen voordat je hem koopt.

 

Charles

 

PS: als ik mijn PowerCAM pro terug heb zal ik de ervaringen posten.

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@meutel

 

Ik zie in je sig dat je ook de Powercam Pro gebruikt. Kun je ons vertellen welke versie en of hij probleemloos werkt?

 

Ik heb mijn iCord gewoon via OTA ge-upgrade naar 1.00.13. Ging zonder mankeren en de iCord zit achter een switch...

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een Powercam gekocht en in de Icord gestopt, bedankt voor de eerdere tip. Ik kwam er inderdaad ook achter dat ik aan de Alphacrypt niet veel zou hebben :D, of ik moest alleen maar gek zijn op de Duitse zenders. Ik moet zeggen dat de eerste ervaringen inderdaad goed zijn en dat ik nu volgens mij het Inverto/Aston tijdperk achter me kan laten. Ik heb dus nu ook Ned 1 HD, dat had ik met de CD module die ik ook had liggen ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hierboven dan de icord problemen oplevert als je er 2 cams in hebt zitten???

Ik st aop het punt een icord te kopen... maar wil er wel 2 cams in hebben... Een Conax (voor SVT en tv4) en Alphacrypt (twin) voor Premiere. Als dat niet kan heeft het geen zin voor mij om het apparaat te kopen.

Het is dan de bedoeling om daar 2 schotels met telkens een twin lnb er in dmv 2 "2->1" diseqc switchen te verbinden (voor elke tuner dus 1 switch). Ik hoop dat dit kan... ik volg de berichten over dit onderwerp hier op het forum bijna dagelijks, omdat ik heel erg goed geinformeerd wil zijn voordat ik iets ga kopen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

 

Ik zou je willen adviseren om de Duitse iCord fora te volgen. Daar heb je volgens mij meer aan dan aan het Nederlandse omdat jouw eisen toch meer de Duitse kant opgaan.

 

Voor zover ik weet bestaan er twee Duitse fora en ik weet zeker dat ik op één ervan heb gelezen over problemen met gebruik van de tweede CAM. Omdat het voor mij niet speelt weet ik de details niet. De (wel erg rigide) regels verbieden geloof ik dat ik de links hier geef, dus ik doe het even via PM.

 

De iCord is overigens een heel best apparaat!

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...