Ga naar inhoud


iCord HD gebruikservaringen


Tightrope

Aanbevolen berichten

Als je op de info knop drukt krijg je inderdaad alleen te zien welke zender je kijkt en welk programma. De andere info, over transponder en satelliet, wordt in principe nooit weergegeven. Die krijg je alleen te zien als je op de opt+ knop drukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, ik heb het nu ook door dat het in 2 stappen moet....

 

Nog 1 vraagje, komt de uitlijning van de schotel zo precies voor de NED1 HD kanaal?

Ik heb alle ongecodeerde HD kanalen prima, (duitsland, BBC, en nog een paar andere) ,alle andere gewone kanalen ook prima, tot wel op 40% sterkte, en 50% kwaliteit, maar nooit uitval of blokvorming.

Nu heb ik alle Nl zenders zo rond de 80% en 80-90% kwaliteit, en prima beeld, zelfs met hevige sneeuwval.

Op NED1 HD heb ik helemaal niets, af en toe een flard geluid, en een paar blokjes, dat is alles.....ik heb dan op NED1 HD 80% sterkte, en 100% kwaliteit.

 

Opstelling: Big bisat met 4 LNB's: Astra 19,2 - 23,5 - 28,5 en hotbird 13,0...... 4-1 DiSecq switch en kabel tuner 1 doorgelusd voorlopig. De tweede kabel ligt er wel, maar de tweede DiSecq is naar de eeuwige jachtvelden.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De zenders die je noemt zitten allemaal op stra een en Astra 2.

Nederland HD zit op Astra 3.

Ik denk, dat je de Astra 3 LNB beter moet uitrichten.

Vergeet vooral de skew niet, die is belangrijk voor je s/r en ber.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eruit, maar wederom diep teleurgesteld in CD.

 

Ik had het idee dat eea goed uitgericht stond, en dat was ook zo. Het Gesprek ed komt ook prima door.

Ik gebruikte de CD-common interface moduul, icm een CD kaartje met familiepakket.

Op een ander forum gaven ze me de hint, dat deze CI-moduul van CD niet werkt in de HUMAX iCord, en een CD-HD kanaal werkt alleen met een ASTON 1.07 moduul.

Gelukkig had ik nog een oudere ASTON 1.05 liggen (maar heeft een warmte probleem, na ongeveer 3-4 uur werkt hij niet meer, vandaar de aanschaf van die CD-moduul)

Ik dacjht, ff kiken, nee heb ik... Die oudere ASTON moduul erin geschoven.....wat blijkt? en voila, prima beeld op NED1-HD. Ook prima beeld op alle CD kanalen. Weer terug met de CD moduul: melding: zender gecodeerd.

 

Nog ff zitten spelen met de ASTON moduul, de HUMAX zapt stukken sneller tussen FTA en de CD-gecodeerde kanalen.

 

 

Wederom.....CD, waar ben je mee bezig met dit waardeloos beleid om een CD CI-moduul te promoten, en het werkt ook niet in alle ontvangers?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
Ik ben eruit, maar wederom diep teleurgesteld in CD.

...
Nog ff zitten spelen met de ASTON moduul, de HUMAX zapt stukken sneller tussen FTA en de CD-gecodeerde kanalen.


Wederom.....CD, waar ben je mee bezig met dit waardeloos beleid om een CD CI-moduul te promoten, en het werkt ook niet in alle ontvangers?


Het zou ook nog aan de humax kunnen liggen.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het zou ook nog aan de humax kunnen liggen.


Hoe bedoel je dat?
Ik zie dat je ook een HUMAX iCord hebt.....
Heb je wel ontvangst op NED1-HD, EEN-HD etc, en zo ja, welke configuratie (CI moduul) en welke firmware in je HUMAX?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat de CI-module van CD wordt afgeraden in de IcordHD. Ik heb zelf ook de powercampro en die geeft geen problemen. Het kan natuurlijk aan de IcordHD liggen dat hij de CI-module van CD niet goed benaderd.

 

Met groet IcordHD

TRIAX 78 met 3xInverto Multiconnect quad LNB Astra 19/23/28

Humax IcordHD astoncam2.25

Panasonic TX50VT30EA + astoncam2.25 / 46PZ80E / NEC

Ziggo met een Humax iHDR5050 ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fokke-Gerrit

Ik heb op medere forums gelezen dat de CD ci niet goed werkt met humax icord. De aston module v1,18 werkt wel maar had problemen met gleuid via eurosport hd. Gebruik nu powercam v2,03 en heb geen problemen werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag even naar de satboer (is officiele CD dealer) gegaan, met de CDS moduul, en met mijn HUMAX ontvanger.

Ik haalde de CDS moduul uit mijn zak, en hij begon direct al te lachen. Hij wist precies waarvoor ik kwam, het was hem allemaal bekend met die .... moduul van CDS. (Ik vertel het even zonder schuttingwoord)

Hij weet dat deze CDS moduul in de meeste HD ontvangers niet werken, tevens liet hij me zien dat mijn (officiele CDS) moduul ook niet werkt in een Topfield HD 7710(wel gecertificeerd) en nog een ontvanger van CDS, waar ik de naam van vergeten ben.

 

Volgens hem ben ik de zoveelste die met deze moduul geen ontvangst hebben.

 

Ik heb nu dit moduul omgeruild voor een ASTON, 2.23 dual CAM.

Mijn ontvanger even aangesloten op zijn schotel, en direct prima beeld met dit moduul, en mijn kaart, zowel de gewone kanalen (maar met de CDS moduul had ik dat ook al) en ook de CD-HD kanalen......zwel NED1, EEN en EUROSPORT HD doen het nu perfect. Met zijn kaart had ik beeld op het hele HD pakket, maar ik heb alleen het familiepakket.

De ontvanger zapt nu ook naar mijn gevoel wat sneller, maar daar durf ik geen uitspraak over te doen.

 

Het kan er bij mij dus echt niet in dat de officiele CDS moduul een werkend produkt is voor de huidige ontvangst, als een officiele dealer deze al verwerpt, en zelfs klanten met een CDS ontvanger een ASTON verkoopt. Zelfs de wereldbol (hoewel hij vertelde dat deze beter werkte) is niet iets wat hij gaat aanraden aan klanten. Te veel probleemen, te onzeker voor de toekomst.

 

 

Helaas had hij geen powercam op voorraad, anders had ik deze ook even geprobeerd, maar ja, zo werkt het ook goed.

Tot CDS nu weer een ander trukje gaat toepassen, ben ik weer tevreden.

 

Echter, deze dealer vertelde me nu ook dat er waarschijnlijk weer een omruilaktie komt van CDS, want de themakanalen gaan waarschijlijk per 1 maart naar MPEG4.....een aantal CD-ontvangers kunnen dit niet aan, en moeten dus omgeruild worden.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...