Ga naar inhoud


iCord HD gebruikservaringen


Tightrope

Aanbevolen berichten

Nochtans heb ik op de duitse forums gelezen dat 1 van de mensen bij Humax (de persoon die de icord hd kwam voorstellen bij DrDish) gezegd zou hebben dat ze van het gesloten linux zouden afstappen (open linux dus)

 

 

Ik hoop het dan komt de software mss wat sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Diseqc werkt NIET met INVERTO LNB's (althans niet met twin LNB's van het silverline type). Ik heb dit met drie soorten Diseqc switches getest, geen van drieen ging probleemloos. Na omschakeling op Alps (type BSTE5-101B), in combinatie met mijn huidige Triax Diseqc's (type MFD41D) werkt het probleemloos. Dit op een Triax TD110 schotel, Astra 1,2,3 en Hotbird.

Dit is overigens een bekende bug in de Icord's waar Humax blijkbaar niets aan kan/wil doen (ik heb dit in januari al aangemeld, nooit meer iets over gehoord. Zegt helaas wel iets over de support van Humax.....)


Is er iemand die de volgende goede werking kan bevestigen:
Humax Icord + 4x Smart titanium SE + Spaun diseqc 411.
Kan de Humax hier mee overweg tijdens zappen, en tijdens willekeurig opnemen ?
  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bold'or
Ik denk dat de iCord het best presteert als iedere tuner z'n eigen LNB heeft. Vooral het schakelen tussen LNB's bij het opnemen levert een zwartscherm met een foutmelding op.

Heeft de Icord nog steeds een probleem met het schakelen via Diseqc tussen de verschillende LNB's als er opgenomen moet worden, ook na de laatste update ?
  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal,

 

Ik ben nog wat nieuw in satland en loop tegen wat gekke dingen aan de laatste tijd.

 

Ik heb een Multytennesysteem met twin-LNB en daaraan had ik eerst een tweetal Digimax Sapphireboxjes staan. Was wel leuk, maar voldeed niet, omdat ik meer wilde opnemen op mijn DVD-recorder en als ik dan iets programmeerde, moest ik soms 'snachts eruit om dat verd*** apparaat om te zetten naar een ander kanaal.

 

Nu overgestapt naar de ICord. Prima keus, wat mij betreft, maar iets valt mij nu heel duidelijk op: de kanalen die ik met de Digimaxjes ontving zijn niet allemaal meer te ontvangen. Nou heb ik daar wel inmiddels van uitgevonden dat het gaat om Betacrypt/Nagra2 kanalen, maar dat verklaart niet, waarom ik sommige kanalen helemaal nooit meer zie verschijnen, ook niet met de mededeling dat ze niet kunnen worden gelezen wegens cryptie.

 

Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?

 

Om e.e.a. een oplossing te geven, ga ik de Digimax met de ICord verbinden, zodat ik die oude kanalen ook weer zie, maar ik heb al gelezen dat er binnenkort geen betacrypt etc. meer wordt gebruikt, dus dat is dan jammer.

 

Ik denk overigens dat e.e.a. wordt veroorzaakt doordat de Digimax is ontworpen voor de Duitse markt en dat er misschien een emudinges inzit, ofzo... Wel raar, want het lijkt op een illegale oplossing in een legaal apparaat...?

 

Hoor graag van jullie.

 

Groeten,

 

BokkieWokkie

 

_______________________________________

Soms zit 't mee, meestal niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo allemaal,

 

Ik weet niet of ik hier een nieuw draadje over moet beginnen of dat iemand het ergens anders al aan het bespreken is (kom niks tegen met zoeken, maar dat kan ook aan mij liggen).

 

Waar het even om gaat: heeft iemand al ervaring met het aansluiten van de ICord op een netwerk met een Experiabox? Ik wil dit binnenkort gaan doen en wil graag weten waar ik allemaal tegenaan ga lopen. Bijvoorbeeld of ik de ICord nog ergens moet aanmelden en zo ja hoe dan.

 

Ben erg benieuwd naar jullie ervaring als die er al is...

 

BokkieWokkie

 

_______________________________________

Soms zit 't mee, meestal niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het is mij 1 keer gelukt om een LAN verbinding met de Icord te krijgen. Ik heb verder een Popcorn Hour en een PS3 op dezelfde switch aangesloten, die ziet mijn PC wel, echter de Icord met geen mogelijkheid meer. ook ik heb een Experiabox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, bedankt voor jullie info. Ik ben benieuwd wat die van mij gaat doen... Bij sommige werkt 't dus en bij andere niet. We zullen zien.

 

Als alles meezit, sluit ik 'm dit weekend aan en anders duurt 't nog ff. Ik zal mijn ervaring ook weer neerzetten, dan kunnen we samen zien wat we kunnen uitvinden.

 

Groeten,

 

BokkieWokkie

 

_______________________________________

Soms zit 't mee, meestal niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi Allen,

 

ff een vraagje tussendoor.

Waarom kiezen voor een Icord i.p.v. een Topfield 7700pvr?

Heeft de Icord meer "mogelijkheden" ?

 

Ik hoor 't graag.

 

Huib

TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18)

Ø80dualvast - Ø80draaibaar

TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast

Humax 5400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

mijn icord werkt Nu ook goed!

 

na een kleine aanpassing (1 kabel gebruiken en dan doorlussen ipv 2 kabels) kan nu gerust 4 x opnemen geen enkel probleem

 

van astra 1 naar astra 3 is ook geen probleem meer.. Diseqc A-B stonden verkeerd..

 

Werk nu ook met en Powercam Pro ci module en het werkt allemaal erg goed... ben er tot op heden erg blij mee...

 

ene..

 

het beeld is mooier dan van de ipbox 9000HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een iCord HD als vervanger van mijn oude vertrouwde 5400.

Ik heb er een astoncrypt ci module bijgekregen van de dealer. De dealer heeft een telefoontje gepleegd naar Canal Digitaal voor een upgrade van het abonnement.

 

De iCord hangt aan een 80cm Triax met motor. Mijn 5400 hing ook al deze motor, dus ik wist dat ik alle satellieten in principe moet kunnen 'zien'.

 

Mijn eerste ervaringen:

- Als eerste heb ik de nieuwe software geïnstalleerd. Hiervoor moest ik we even het dak op om de ontvanger direct aan de LNB te hangen. Daarna was het in 20min. gepiept.

- Vervolgens heb ik de Astra 1 (19,2E) zenders ingelezen.

- Toen ben ik andere satellieten gaan zoeken. Dat valt niet mee!

 

Hotbird (13E) was zo gevonden en Astra 2 (28,2E) , maar Astra 3 (23,5E) heb ik nog niet kunnen vinden.

 

De Telstar 12 (15W) kent de ontvanger standaard niet, dus die heb ik toegevoegd. Tot op heden is het niet gelukt om een tweede transponder aan deze satelliet toe te voegen.

 

Wat heel vervelend is, is dat ik na het instellen van een nieuwe satelliet de Astra 1 weer kwijt ben. Steeds moet ik deze opnieuw opzoeken.

 

Ik ga rustig verder met het zoeken naar andere sats. Vooral Astra 3 moet ik vinden voor de HD kanalen (heb ik begrepen).

 

Het beeld, zeker op de HD kanalen, is prachtig. Maar ook de non-HD kanalen zijn naar mijn idee mooier dan voorheen.

Dat zal wel komen omdat deze ontvanger via HDMI aan mijn 42" full HD Panasonic plasma hangt en niet via scart.

 

Opnemen heb ik nog niet geprobeerd. Daar heb ik hem in eerste instantie ook niet voor gekocht. Ik ben altijd heel tevreden geweest over mijn 5400 en daarom wilde ik weer een Humax.

 

Wat ik nog niet gevonden heb is software voor de iCord. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets waarmee ik kanalenlijsten kan exporteren, dus als iemand iets weet........

 

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen Astra 3 ook gevonden door op een andere transponder te zoeken: 11914 H 27500 3/4

Echter ik kan de HD kanalen (Discovery NGC ect.) niet vinden. Volgens mij komt dat omdat de betreffende transponder (11856 V 27500 5/6) niet in de standaard lijst van de Astra 3 in de ontvanger staat.

 

Ik heb geprobeerd bij het zender zoeken deze transponder handmatig toe te voegen, maar dan vindt hij geen zenders.

 

Wie heeft er een idee?

 

Met welk programma kan ik de standaard transponderlijst per satelliet in de ontvanger aanpassen? Ik hoop niet dat dit handmatig moet.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

heb je wel aangegeven dat de hd transponder DVB-s2 qpsk is?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...