Ga naar inhoud


iCord HD gebruikservaringen


Tightrope

Aanbevolen berichten

Ik heb de iCord nu wat langer in gebruik en ben er, afgezien van een paar dingen, heel tevreden mee.

 

Omdat ik (maar vooral mijn vrouw) het heel lastig vond dat de iCord niet bediend kon worden door de numerieke toetsen van de AB en je steeds gebruik moest maken van ofwel zappen of zappen in favorietenlijst, heb ik mijn kanalenlijst aangepast. De wens van mijn vrouw was: Ned 1 moet op nummer 1, Ned 2 op 2 enzoverder. Omdat dit standaard niet gaat, de favorietenlijst behoudt de oorspronkelijke nummers, heb ik mijn totale kanalenlijst naar USB geïmporteerd en alle niet gewenste kanalen daaruit verwijderd. Daarna heb ik ze met knippen en plakken op de juiste manier genummerd et voila: een prachtig klein lijstje. Bijkomend voordeel is dat als er nu via 'Schedule' iets geprogrammeerd moet worden het kanaal eenvoudig geselecteerd kan worden.

Er is natuurlijk wel het betrekkelijke nadeel dat nieuwe zenders handmatig toegevoegd moeten worden, maar hoe vaak doe je dat nou?

 

Omdat Uniforma bij mij onder Vista Home Premium niet wil werken heb ik het gedaan met Omega (zoek op de Duitse Forums)

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heel erg interessant wat daar geschreven wordt... Ben op 1 forum aan het lezen (het andere moet mijn account nog vrijgeven, anders kan je daar niets lezen). Blijkbaar barst dat apparaat van de problemen. Inderdaad met 2 modules, maar ook tal van andere problemen worden volop besproken. Ik vraag me dus af of het wel verstandig is om dit te kopen confused

Ik lees eerst nog maar rustig verder... hou ik mijn geld ook nog wat langer op de bank wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Sverige

 

Inderdaad krijg je bij het lezen van die Duitse forums het idee dat de iCord één bak ellende zou zijn. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de iCord gewoon goed is. Ik ben er inmiddels wel achter dat er niet één twin tuner zonder problemen bestaat. Op zoek naar een goede vervanger voor mijn Inverto (ook een twin tuner met bugs) heb ik zo'n beetje alle beschikbare twin tuners bekeken. Ik heb er niet één gevonden die probleemloos werkte. De iCord steekt daar echt wel in positieve zin bovenuit. Op dit forum blijkt dat ook wel: er zijn niet veel klachten over de hard- en software.

 

Over het gebruik van twee CAM's kan ik niets zeggen maar voor het overige heb ik maar twee werkelijke kritiekpunten. De eerste is dat de iCord niet kan decoderen in stand-by en het tweede is dat het mij niet lukt om bij een gecodeerde opname vooruit en achteruit te spoelen. Onze manier van TV kijken is dat we opnemen wat de moeite waard is of lijkt, dat vervolgens later bekijken en de commercials doorspoelen. Tenslotte gooien we de opname weg. Als je dat eenmaal gewend bent is het super relaxed TV kijken.

Het lijkt zo te zijn dat sommigen er in slagen in gecodeerde opnames vooruit en achteruit te spoelen, dat lees ik tenminste op de Duitse forums, maar van een Nederlandse gebruiker heb ik nog niet vernomen dat het gelukt is. Dus als iemand dit leest die kan spoelen in gecodeerde opnamen...vertel hoe het werkt!

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben een ex-invertogebruiker en ga helemaal met Tightrope mee. Tot op heden geen enkel klagen over de Icord en ik heb heel wat gezeur met de Inverto gehad. Ik heb wel een Powercam aangeschaft om geen problemen meer te hebben met het zappen. Ik zal het voor en achteruit spoelen eens proberen, laat ik nog wel weten. Zojuist ff geprobeerd, geen problemen met voor en achteruit spoelen met een gedecodeerd programma, ik heb geen gecodeerde programma's om te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het tweede forum intussen ook doorgespit... Er staat een schat aan informatie, maar leden spreken elkaar tegen lijkt me. De een vind het beeld (SD) echt bagger, terwijl de ander er echt over opgetogen is, en zelfs zegt dat na de software update het beter geworden is. Hier lees ik dat het beeld gewoon goed is... ik geloof dat dus maar... Ik ga misschien morgen eens kijken of ik het apparaat eens kan gaan bekijken... op dat forum las ik dat de bekende Duitse grootgrutter met de rode huisstijl ze ook zou hebben... hopelijk ook in Herzogenrath... ik weet wel dat het resultaat altijd slechter is dan thuis... maar goed.

 

Ik neem ook programma's op om later te bekijken en dan weer weg te gooien... ik begreep inderdaad dat een aantal mensen wel konden spoelen in gecodeerde opnamen, maar wel alleen via een knopje waardoor je telkens 30 sek vooruitgaat... op zich lijkt me dat al voldoende... dan moet je gewoon een aantal keer op dat knopje drukken smile

Het probleem met 2 modules is voor mij wel belangrijk... op zich is dat eigenlijk een breekpunt, want in het dagelijkse gebruik heb ik wel 2 modules nodig...

Wat me ook nog niet helemaal duidelijk is is of je een programma wat gecodeerd op je harddisk staat, nog kan bekijken als je het pas een maand later wil gaan bekijken (als er dus een nieuwe [conax] key actief is, terwijl het programma met de oude key gecodeerd is. Volgens de FAQ op de Humax D site kan dit... maar het lijkt me wel vreemd dat dit echt kan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad spreken de berichten over de beeldkwaliteit elkaar tegen. Zelf vind ik dat mijn beeldkwaliteit 'anders' is dan voor de update naar 1.00.13. Wat ik later vandaag ga doen is een reset uitvoeren en dan eens kijken of dat nog uitmaakt.

Ik zal dan ook mijn CAM in de onderste sleuf steken en kijken of de iCord nog stabiel loopt. Dat zou bewijs moeten zijn van het feit of een dubbele CAM wel of niet werkt.

 

Ik meld mij later weer :D

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt Charles!

Je leest inderdaad dat het beeld beter wordt na een "reset" naar fabrieksinstellingen... Ik ben benieuwd of dit zo is...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mijn icord altijd in combinatie met 2 cam's meestal de t-rex samen met viacces voor zwitserland en de cryptoworks voor orf in combinatie met de aston 2.18 voor de ned zenders, het enigste probleem wat ik heb gehad was dar de onderste kaart in de cam geen update kreeg, ik hen toen de cam verwisseld, van onder naar de bovenste en toen had ik in 10 minuten de update, maar dat was voor de firmware update met de nieuwe firmware heb ik totaal geen enkel probleem meer, ook ongecodeerd opnemen vanuit standby gaat prima.

Spoelen tijdens het decoderen is ook bij mij niet mogelijk.

Ik vind de icord tot nu toe de allerbeste twintuner hd ontvanger die er op de markt is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Sverige

 

Ik heb mijn iCord gereset nadat ik eerst de kanalenlijst veilig heb gesteld op een USB stick. Daarna de setup weer doorlopen, de kanalenlijst weer geïmporteerd (alles in nog geen vijf minuten) en ik heb weer mijn vertrouwde mooie beeld. Het is scherper en voller van kleur dan zonder de reset. Volledigheidshalve: de iCord staat op 1080i, die doet het scalen, en mijn Samsung LE46F86 staat op 'just scan' (dat betekent dat hij niets doet).

 

Ik heb mijn CAM in de onderste sleuf zitten en dat maakt geen enkel verschil. Ik heb gezapt, opgenomen, gedecodeerd en geen enkel probleem gehad. Nou ja, één probleem heb ik wel en dat is dat ik de CAM niet meer in het bovenste slot krijg... Het werkt dus ik laat hem maar zitten tot ik mijn nieuwe Powercam binnen heb.

 

Volgens mij kunnen gecodeerde bestanden niet tot in lengte van dagen bekeken worden. Het is mij nooit duidelijk geworden vanaf welk moment de nieuwe keys actief worden en een impact hebben op gecodeerde bestanden. Ik ga er altijd van uit dat het per einde maand is en zorg dan dat alle bestanden gedecodeerd zijn.

 

Eén advies nog: CAM's en satelliettuners gaan lang niet altijd goed samen. Verdiep je hierin op de Duitse forums en kijk of je iemand kunt vinden met hetzelfde bouquet zenders.

 

Salut,

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het melden van dit goede nieuws, Tightrope!! Dus na het updaten naar nieuwe firmware even een reset naar fabrieksinstellingen, en het wordt nog beter! Op zich wel vreemd dat dit invloed heeft! Ik las het echter ook op de Duitse forums... maar dit was ook weer niet bij iedereen...

Ik ben ook blij te horen dat de cam in het 2e slot het ook doet... ik begrijp echter niet goed waarom je hem niet meer in het eerste krijgt... maar als alles werkt maakt het verder niet uit.

Ik ga inderdaad nog wat verder met lezen op de forums... tot nu toe ziet het er echter wel goed uit!

 

Als ik kijk in het cam menu van de echostar die ik nu heb staat er (voor Conax) bij het boeket waarop in een abo heb, start 2008-08-01 en een vuilbakje voor 2008-08-31. Precies hetzelfde lijntje van juli staat erboven... dat schuift telkens eentje op... Ik vermoed dus dat je minstens 2 maanden moet kunnen kijken, omdat die key dus wel nog aanwezig is op de kaart. Misschien meer, maar dat dit niet aangeduid kan worden.

 

 

Ik ben vandaag even in Herzogenrath geweest... in de welbekende Mediasupermarkt... Daar stonden 2 versies van de Icord. Een zilveren met 500GB disk en een zwarte met 320GB disk erin. Ik heb er even mee kunnen spelen voordat er iemand op me af kwam, en waarmee ik dan nog even heb staan praten. Toen ik hem aanzette vroeg hij of ik de nieuwe software er op wou zetten... was versie 07 wat er op stond, en je kon 13 laden. Heb ik uiteraard niet gedaan... zoveel tiojd had ik niet. Er zat geen module in, dus heb ik alleen naar vrije kanalen op astra kunnen kijken. De spelen op ARD waren netjes... al vind ik mijn beeld thuis strakker. Maar dat hangt waarschijnlijk af van de tv waarop het te zien was... een goedkope Samsung tv stond er op aangesloten... Het beeld was niet melkachtig of zo... en je moet uiteraard ook ver genoeg achteruit kunnen gaan staan om het een beetje vanop normale afstand te bekijken. Als je hier met je neus er bovenop zit is het ook niet optimaal. Anixe HD was heel erg netjes, zelfs als je er met je neus bovenop stond. Heb dan ook even met de resolutie zitten spelen... op die tv was 720p volgens mij de beste oplossing...

Wat ik dus in een paar minuten heb gezien, lijkt het me een prettig apparaat om mee te werken, en het beeld is "netjes".

De verkoper wist totaal niet waarover het ging... die met de 500 GB schij er in was een "Special edition"... op de vraag wat er dan zo "special" was aan deze kreeg ik het antwoord dat deze gelijk al de nieuwe software had, waar je anders wéken op moet wachten confused ik zei hem dat je die toch altijd kon downloaden van de sat of anders via internet... maar dat was niet zo volgens de man. nou ja... kopen zou ik hem daar toch al niet, want de 320 GB versie kostte 549 euro... de 500 GB versie zelfs 659,- dus dat is niet "the place to be"... Ik heb dit ook gezegd, maar de enige reactie was dat hun meer service geven dan een internet shop...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tightrope


Het lijkt zo te zijn dat sommigen er in slagen in gecodeerde opnames vooruit en achteruit te spoelen, dat lees ik tenminste op de Duitse forums, maar van een Nederlandse gebruiker heb ik nog niet vernomen dat het gelukt is. Dus als iemand dit leest die kan spoelen in gecodeerde opnamen...vertel hoe het werkt!

Charles


Ik heb twee Icord's, beiden met de nieuwste softwareversies. De een heeft eem Aston 1.17, de ander een Martix Reborn. Met beiden kan ik gecodeerd opgenomen uitzendingen alleen met de cursortoetsen (rechts-links) vooruit/terugspoelen. De eigenlijke spoeltoetsen werken met gecodeerde uitzendingen inderdaad niet.

Leuke ontvangers verder, al zitten er toch nogal wat bugs in. Diseqc ondersteunig is matig (heb mijn originele Inverto twin LNB's moeten vervagen door Alps om Diseqc echt goed aan de gang te krijgen), van een ontvanger is het MAC adres verdwenen na de loaderupdate van versie 7.02 naar 7.03, en de twee tuners werken blijkbaar nog steeds niet echt separaat. Ook is de support van Humax niet om over naar huis te schrijven. (Na negen maanden nog steeds geen mogelijkheid om recalmeblokken te verwijderen..!!). Echter HD beeld is prachtig, gebruik van externe harde schijven (3 x WD Mybooks waarvan twee achter een USB hub) werkt super, en het geheel maakt een degelijke indruk. Al met al geen gekke ontvangers....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lord Humungus

... Met beiden kan ik gecodeerd opgenomen uitzendingen alleen met de cursortoetsen (rechts-links) vooruit/terugspoelen...

Diseqc ondersteunig is matig (heb mijn originele Inverto twin LNB's moeten vervagen door Alps om Diseqc echt goed aan de gang te krijgen)...


Ik begrijp dus dat je WEL kan spoelen tijdens het kijken naar een gecodeerde opname die op de schijf staat?? Dus bijvoorbeeld een reklameblok doorspoelen kan via de cursor toetsen?

Diseqc: Welke switsh gebruik je nu icm de Alps twin lnb's? Als ik een werkende combinatie weet is het wat eenvoudiger om een keuze te maken!
Alvast hartelijk dank!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid: spoelen met de >> en << toetsen werkt dus niet, alleen het verschuiven van de marker op de tijdbalk middels de cursorknoppen werkt. Heel soms blijft het scherm zwart na het verschuiven, maar een tikje terug of verder en de decodering pakt toch weer op. Op die manier kun je toch reclameblokken overslaan.

 

Diseqc werkt NIET met INVERTO LNB's (althans niet met twin LNB's van het silverline type). Ik heb dit met drie soorten Diseqc switches getest, geen van drieen ging probleemloos. Na omschakeling op Alps (type BSTE5-101B), in combinatie met mijn huidige Triax Diseqc's (type MFD41D) werkt het probleemloos. Dit op een Triax TD110 schotel, Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

Dit is overigens een bekende bug in de Icord's waar Humax blijkbaar niets aan kan/wil doen (ik heb dit in januari al aangemeld, nooit meer iets over gehoord. Zegt helaas wel iets over de support van Humax.....)

 

 

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...