Ga naar inhoud


iCord HD gebruikservaringen


Tightrope

Aanbevolen berichten

Blijft toch het probleem met zappen over tijdens het opnemen, Wanneer ik bv RTL4 iets opneem kan ik wel naar RTL5 maar niet naar bv de publieke zenders. Ik heb twee modules geprobeerd, de Aston 1.07 en Powercam. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Marcocmc

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit aan je CAM's ligt. Het lijkt erop dat je antenne-instellingen niet juist zijn of je hebt een kapotte tuner. In jouw voorbeeld moet je gewoon naar andere zenders kunnen kijken terwijl je RTL4 opneemt. Je zegt dat je wel naar RTL5 kunt...dan moet je naast RTL5 ook naar RTL7, RTL8, Discovery, Animal Planet en Hallmark kunnen kijken (afhankelijk of je daar een abonnement voor hebt) want die zitten allemaal op dezelfde frequentie (12343,50H). Als dat klopt en je kunt niet naar een andere zender kijken dan is maar één tuner operationeel.

 

Meer ideeën heb ik op dit moment niet. Misschien als je wat meer info over je setup geeft dat we wat verder kunnen kijken.

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Charles,

 

Ik heb: Vaste opstelling, geen diseq, Inverto Duo kop voor Astra 19,2 en 23,5, Tuner 1 en 2 afgesteld op zowel Astra 1 en Astra 3. Uiteindelijk heb ik, vraag mij niet hoe, alle kanalen gevonden, waaronder Ned 1HD en de regionale. De instelling op de Icord bij Schotel/signaalbron heb ik ingsteld als vast met twee kabels verschillend. Ik heb ook twee kabels vanuit de kop naar de Icord lopen. Verder dus een Powercam en CD kaart.

 

Ik lees het wel, alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tightrope
@Marcocmc

Als dat klopt en je kunt niet naar een andere zender kijken dan is maar één tuner operationeel.

Charles


Dit is de tuner bug die in de Icord zit! Beide tuners werken NIET separaat, ook niet als ze in de setup als afzonderlijk zijn ingesteld!! Ook na een aantal softwareupdates is dit probleem nog steeds niet opgelost!! Je kunt alleen meerdere zenders opnemen die op eenzelfde transponder liggen. RTL4,5,7,8,SBS6,Veronica en discovery liggen bijv. op een transponder, dus hieruit kun je maximaal 4 zenders gelijktijdig opnemen. NED1,2,3 en NGC liggen echter op een andere transponder. Een combinatie NED1 en RTL4 werkt dus bijvoorbeeld niet.

Stel de Icord in als "twee tuners, een kabel", dan kun je in elk geval 4 programma's van eenzelfde transponder gelijktijdig opnemen.....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marcocmc
En dan ook gewoon blijven zappen? Ik lees het wel, dank voor je antwoord!


Zappen kan gewoon, alleen zenders op een andere transponder dan waarvan je op dat moment opneemt blijven zwart ("geen of gecodeerde uitzending"). Door de zenderlijst op te roepen kun je op dat moment ook zien welke zenders wel beschikbaar zijn. Niet beschikbare zenders zijn op dat moment namelijk grijs, de zenders die je opneemt rood, en de beschikbare zenders zwart....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben absoluut geen expert maar is het niet zo dat in een duo-lnb een switch zit? Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten werken; de receiver schakelt niet dat moet een switch doen. Blijkbaar werkt dit ook want er is beeld op N1 (Astra1) en N1HD (Astra3).

In dat geval zou je toch de instelling moeten zetten op 'two cables, same'? Wat je met disecq instelling moet doen weet ik niet maar blijkbaar heb je dat al goed staan want anders zou je geen beeld op zowel Astra1 als Astra2 hebben.

 

@Lord Humungus

De bug die je bedoelt geldt die voor alle gevallen waarin je '2 cables separate' gebruikt?

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tightrope

@Lord Humungus
De bug die je bedoelt geldt die voor alle gevallen waarin je '2 cables separate' gebruikt?

Charles


Ja helaas werken de twee tuners niet echt afzonderlijk, ook niet als je in de setup voor twee afzonderlijke kabels kiest. Ik heb dit recentelijk niet meer getest, maar wat ik uit diverse Fora begreep is dit probleem nog niet opgelost. Zelf gebruik ik nu de instelling "een kabel, identiek", en lus de eerste tuner door naar de tweede. Met deze instelling kan ik maximaal 4 opnames starten en een vijfde kijken, mits deze allen op dezelfde transponder liggen, en dezelfde polarisatie gebruiken.

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lord Humungus

 

Maar waarom kies je voor separate kabels? Je kunt toch ook al je satellieten via de twee switches naar je iCords laten gaan (two cables, same)? Dan ben je veel flexibeler en kun je meer zenders opnemen/kijken. Of heb je de 4 satellieten niet gelijkelijk verdeeld over de twee switches? Of begrijpen we elkaar niet smile

 

@Marcocmc

In wezen hebben wij dezelfde setup: twee Astra's. Jij d.m.v. een duo-lnb en ik via switches. Na nog een keer je setup gelezen te hebben ben ik er eigenlijk van overtuigd dat je de antenne instelling verkeerd hebt staan. Je zal het moeten wijzigen in 'two cables, same'. Maak wel eerst een backup van je kanalen want die ben je anders kwijt.

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tightrope
@Lord Humungus

Maar waarom kies je voor separate kabels? Je kunt toch ook al je satellieten via de twee switches naar je iCords laten gaan (two cables, same)? Dan ben je veel flexibeler en kun je meer zenders opnemen/kijken. Of heb je de 4 satellieten niet gelijkelijk verdeeld over de twee switches? Of begrijpen we elkaar niet smile

Charles


Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen, of anders snap ik het mechanisme gewoon niet (wat evengoed kan zijn... :)) Bedoel je dat ik de ontvangers onderling kruislings zou moeten doorlussen? Dus van ontvanger A ("master") de LNB out doorlussen naar de LNB input van ontvanger B ("slave") en omgekeerd?

In mijn beleving schiet ik daar niks mee op. De "master" bepaald dan toch de Diseqc instelling en polarisatie? Met andere woorden: ik ben nog steeds afhankelijk van welke LNB door de master wordt aangestuurd. Staat deze op bijv. NET5 (Astra 1) dan kon ik met de Slave ontvanger toch nooit BBC-HD (Astra 2) ontvangen? Of maak ik een denkfout?

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Charles,

 

Ik heb inderdaad de settings veranderd en nu kan ik opnemen en zappen. Ik heb kabels op zelfde gezet en toen de schotel opnieuw ingesteld. Van mijn Inverto heb ik de frequenties opgeschreven en overgezet op zowel de Astra 1 en Astra 3 gegevens in de Icord en ik heb weer beeld. Het enige wat ik nog niet heb is Ned 1 HD, die zal ik zo nog proberen toe te voegen.

 

In ieder geval dank voor jullie antwoorden, ben in ieder geval weer een stukkie verder. Wat misschien nog zou helpen zou de exacte gegevens zijn die je moet gebruiken om zowel Astra 1 en 3 als de HD kanalen te kunnen vinden. Het is dat ik de Inverto nog had staan en daar de gegevens van beide tuners had overgenomen anders had ik het waarschijnlijk nooit gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lord Humungus

 

Ik heb je verkeerd begrepen, of liever gezegd ik heb je setup verkeerd geïnterpreteerd. Je hebt twin LNB's en als je daar twee iCords op aan sluit heb je maar één kabel per receiver. Had je quad LNB's gehad en twee extra switches dan was het een ander verhaal want dan had je twee kabels per iCord gehad. Of er in jouw specifieke situatie (betaalbare) alternatieven zijn weet ik niet. Misschien dat iemand anders met meer kennis daar een advies over kan geven.

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcocmc

 

Als je je kanaallijst voordat je de settings wijzigde naar een USB stick hebt geexporteerd en na de wijziging weer geimporteerd dan moet NED1 HD daar in hebben gestaan want je had daar beeld van. Als je dat niet hebt gedaan moet je de zender weer opzoeken. Ik heb er geen ervaring mee maar op dit forum (en anderen) kun je de oplossing vast vinden. Met een standaard channelsearch vind je hem niet maar hoe het wel moet weet ik niet. Succes!

 

Charles

 

 

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...