Ga naar inhoud


iCord HD gebruikservaringen


Tightrope

Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat snap ik, maar het is toch te belachelijk voor woorden dat je een getimed programma geen naam kan geven.

Wij nemen thuis ongeveer 9 programma's per week op vaste tijdstippen op. Als ik de lijst bekijk kan ik dus niet eens zien wat wat is.

Mijn Arion van 4 jaar oud kan dat wel, inclusief het decoderen op verschillende snelheden of getimed.

Nu koop ik een hd ontvanger waar je dat niet kan, onvoorstelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond mensen en bedankt voor jullie reacties.

 

Ik heb de iCord nu ruim een week in huis.

Mijn bevindingen tot nu toe:

 

1). "live" kijken geen probleem.

2) SD en HD mooi beeld.

3). af en toe kunnen doorspoelen bij opgenomen programma's (moet kunnen volgens de manual).

4). Er staan knoppen in beeld die ik niet kan gebruiken (bv. de rode).

5). Ik wil de clips die ik van VH1(classic) opneem in een mapje bewaren, Een mapje!, ja, gaat niet want ik kan via de ab geen map aanmaken.

6). Je moet maar raden van welke zender (onder media) iets is opgenomen want dat krijg je niet te zien.

7). Getimde programma's een naam geven, vergeet het maar.

8). Aston cam, geheel ge-update, loopt na ieder reclameblok vast: cam eruit -> cam erin, en het werkt weer (even dan).

 

Kortom: dit ding kan opnemen en afspelen en de rest werkt gewoon niet goed.

Ik zou wel eens willen weten welk team van ontwikkelaars van Humax denkt dat deze bediening dat is wat ik (wij) wil(len).

 

Ik sta echt op het punt het ding terug naar de winkel te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de iCord nu ruim 6 maanden.

 

+ Mooi beeld in SD / HD

+ Prima menu en mogelijkheden

+ Stabiel

+ Mooi apparaat

+ Stil

+ Opnemen meerdere programma's + 1 kijken gaat prima (mits op dezelfde transponder)

 

- Alleen next EPG

- Hij springs soms (zonder verklaarbare reden) uit het favorieten bestand. Met zappen zit je dan ineens naar kanalen te zappen die je niet verwacht wilt. Dit is wel makkelijk weer op te lossen door je favorieten te selecteren.

- Media (mp3/foto's) zou wat makkelijker mogen. Maar je, het is niet de primaire functie.

- Support in begin goed, nu niet meer. Te weinig updates al is er binnenkort wel weer 1 gepland.

 

 

 

>> 1). "live" kijken geen probleem.

>> 2) SD en HD mooi beeld.

Klopt, erg mooi en helder beeld. Output is in te stellen 1080i of minder.

 

>>3). af en toe kunnen doorspoelen bij opgenomen programma's (moet kunnen volgens de manual).

 

Kan alleen van gedecodeerde programma's. Soms heb ik een audio bug. Maar even play, pause, en het werkt weer. Geen probleem dus.

 

>> 4). Er staan knoppen in beeld die ik niet kan gebruiken (bv. de rode).

Geen commentaar. De kleuren knoppen hebben alleen bij bepaald emenus een functie. En soms ook niet.

 

>> 5). Ik wil de clips die ik van VH1(classic) opneem in een mapje bewaren, Een mapje!, ja, gaat niet want ik kan via de ab geen map aanmaken.

 

Mapjes maken kan. Opnemen, mapje maken en move gaat prima. Ik weet niet of je meteen kunt opnemen in een mapje. Denk het niet. Maar goed, mapjes werkt prima. (Edit in media menu, dan groene knop)

 

>> 6). Je moet maar raden van welke zender (onder media) iets is opgenomen want dat krijg je niet te zien.

Klopt. Naam van programma is alleen te zien.

 

>> 7). Getimde programma's een naam geven, vergeet het maar.

Klopt. Hij neem epg naam van programma

 

>> 8). Aston cam, geheel ge-update, loopt na ieder reclameblok vast: cam eruit -> cam erin, en het werkt weer (even dan).

Neem een PowerCam Pro. Dan heb je 0 problemen.

 

Maar ik heb mijn iCord te koop gezet op marktplaats. Dit is waarom:

 

Met de laatste smartcard update van CD is zo'n beetje iedere PVR zonder scheduled decoderen voor mij onbruikbaar geworden. Ik zie op de Humax forums niets over een geplande auto decodering.

 

Kortom, de icord is een prima apparaat. En nog steeds (zelf met de CD card changes) als je eraan denkt binnen 1 dag te decoderen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patsiepoekie
Heb de iCord nu ruim 6 maanden.

>> 8). Aston cam, geheel ge-update, loopt na ieder reclameblok vast: cam eruit -> cam erin, en het werkt weer (even dan).



Misschien gebruik je de onderste van de twee beschikbare slots? Veel iCords hebben juist dit probleem met de onderste slot. Probeer in dat geval de bovenste slot eens....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lord Humungus
Origineel bericht van: patsiepoekie
Heb de iCord nu ruim 6 maanden.

>> 8). Aston cam, geheel ge-update, loopt na ieder reclameblok vast: cam eruit -> cam erin, en het werkt weer (even dan).



Misschien gebruik je de onderste van de twee beschikbare slots? Veel iCords hebben juist dit probleem met de onderste slot. Probeer in dat geval de bovenste slot eens....


Wanneer dit het probleem is kun je ook de nieuwe (beta) firmware erin zetten , die lost de bug van de onderste cam slot ook op.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je twee CI-modules en twee kaartjes in de iCord stopt kun je dubbel decoderen. Ik werk zelf met 2x PowercamPro en 2x een kaartje SmartWi. Wanneer je twee programma's tegelijk opneemt en niet kijkt naar een ander worden beide programma's gelijk gedecodeerd opgenomen. Dit is tot op heden het meest haalbare al is de verversingstijd van de coderen verlengd naar ongeveer 5 dagen. Je moet wel de laatste firmware 1.00.15 in de iCord zetten.

Veel succes allen.

  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb gisteren, dinsdag 12 mei, op mijn iCord een melding ontvangen, dat er nieuwe firmware te downloaden was naar versie 1.00.17. Dit had ik gedaan en alles verliep volautomatisch, ik hoefde verder niets te doen. Weet alleen niet wat er allemaal in verwerkt zit.

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

Met de laatste smartcard update van CD is zo'n beetje iedere PVR zonder scheduled decoderen voor mij onbruikbaar geworden. Ik zie op de Humax forums niets over een geplande auto decodering.

 

Kortom, de icord is een prima apparaat. En nog steeds (zelf met de CD card changes) als je eraan denkt binnen 1 dag te decoderen.

 

Ik zelf werk nu ook met 2x een cd kaart.. als ik codeer kan ik via het ander kaartje gewoon kijken wink

 

Over het te koop zetten op MP...

heb hier nog een oude (najah oud) maar een Inverto staan war ik 2x kan opnemen.. heb vorige week 2 opnames opgenomen zowel op de humax als op de Inverto en alle 2 dezelfde programma's...

 

echter op de Inverto werkt hij nog gewoon en de Humax niet meer...

 

maar het beeld van de Humax is gewoon veel en veel beter maar denk dat ze hier wel aan gaan werken bij de Humax.. hebben gewoon ff geduld nodig en straks kunnen we gewoon nachts programeren om te gaan decoderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jvijssel
Heb gisteren, dinsdag 12 mei, op mijn iCord een melding ontvangen, dat er nieuwe firmware te downloaden was naar versie 1.00.17. Dit had ik gedaan en alles verliep volautomatisch, ik hoefde verder niets te doen. Weet alleen niet wat er allemaal in verwerkt zit.


Het probleem is alleen dat je met een motor wèl de melding van een nieuwe firmware krijgt, maar deze niet kan downloaden.
Ben net ff het dak op geweest om de twee connectoren van de motor met elkaar door te verbinden en nu staat hij netjes te upgraden.
Als hij klaar is moet ik nog even terug om de motor weer aan te sluiten........

Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem hoor ik dat graag winkwink

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Discotrain,

 

Maak je gebruik van 2x een PowercamPro (of een ander merk) module en dus ook 2 CD kaarten? Zo ja, dan is de aanschaf van de PowercamPro's toch wel een behoorlijk bedragje nietwaar?

Geldt dit ook voor de CD kaarten of is de 2e aangeschafte kaart voordeliger te verkrijgen bij CD?

 

Ik vind het jammer, dat tijdens het decoderen je verder niet iets anders kan doen met de receiver. Je bent verplicht om het 's nachts te doen als je licht te slapen sleep of overdag als je in het zonnetje in de tuin licht te bruinen cool

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

klopt inderdaad wat je zegt..

 

heb een 2e Eurokaartje van CD.. daar kijk ik dan op als ik aan het coderen ben...

 

maar van de week werkte het niet... of ik heb vorige week geluk gehad.. of er is iets anders mis.. zal het deze dagen nog eens proberen.,,

 

op de Inverto staat hij (FILM) nog steeds ongecodeerd.. vreemd he.. hoe kan dat?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb bij CD dus een abonnement op het basispakket + HDTV. Ik heb begrepen, dat je een 2e kaartje kan aanschaffen voor een goedkopere aanschafprijs, maar hoe moet ik het mij voorstellen?

Is het 2e CD kaartje alleen met het basispakket voor €1,- verkrijgbaar en wil ik HDTV er ook bij, dan moet ik natuurlijk extra betalen, maar hoeveel €?,-.

Ik weet ook, dat ik dus een 2e PowercamPro moet aanschaffen.

Als je 1 CI-slot in gebruik heb van CD, dan wordt het decoderen voor beide tuners gebruikt? Zodra ik een 2e kaart met hetzelfde abonnement in de 2e CI-slot plaats, dan zou het decoderen 2x beter moeten en kan het meerdere zenders tegelijkertijd decoderen?

Wat ik vervelend vind is (als voorbeeld van vandaag: vrijdag), dat ik NU op RTL5 "Terminator3" aan het opnemen ben, terwijl ik ook SBS6 "Holland's Got Talent: Finale" wil gaan kijken cq opnemen, maar dat kan dus niet. Ik was juist in de veronderstelling, dat bij een Twin LNB, je via de 2e tuner van Humax (in mijn voorbeeld) juist wèl SBS6 kan opnemen.

 

Ik had ook contact opgenomen met Humax Nederland, maar kreeg als antwoord, dat zij de iCord niet ondersteunen (ik hoop dat dit van tijdelijke aard is).

 

Tevens volgt een 2e bericht, die ik destijds had opgesteld, maar nog niet naar het Forum had gestuurd (lijkt een beetje dubbel-op).

 

Hopelijk is hier ook een antwoord op te vinden.

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...