Ga naar inhoud


iCord HD gebruikservaringen


Tightrope

Aanbevolen berichten

 

Ik kan er nu hooguit 2 dagen mee doen, om te decoderen en mijn opnames daarna te bekijken, maar het is wel

 

vervelend, dat je niet moet vergeten om te decoderen, anders kan je je opnames later niet meer bekijken.

 

Wat ook jammer is, is dat je verder niet iets anders kan bekijken, terwijl er gedecodeerd wordt. Bestaat er geen

 

mogelijkheid of trucje, om het gecodeerde programma meteen te decoderen tijdens de opname? Ik had ergens hierover

 

gelezen, maar weet niet meer in welk tijdschrift of op welke site dat was. Mogelijk betrof het een ander merk

 

Satreceiver, die dit wel kan.

 

Tevens was ik in de veronderstelling, dat als ik bijvoorbeeld Ned 1 kijk, ik ondertussen RTL 4 kan opnemen, daar heb

 

ik mij waarschijnlijk in vergist (of heb niet begrepen dat dat niet kan), heeft waarschijnlijk iets met transponders

 

te maken.

 

Juist omdat er 2 tuners zijn ingebouwd, dacht ik, dat via tuner 1, Ned 1 wordt opgenomen en dat ik via tuner 2, RTL4

 

kan kijken (klopt mijn gedachtengang?).

 

Kan er anders misschien gebruik gemaakt worden van de loopthrough mogelijkheid (LNB 1 out), om een andere receiver

 

op aan te sluiten (ik heb dan 3 opnamemogelijkheden) en dan kan ik dan toch een extra ander kanaal bekijken cq

 

opnemen met een andere receiver, die ook een smartcard heeft.

 

Wat ik wel kan, dat is, als ik via Astra3, HDTV opnames maak, kan ik via Astra 1, bijv. SBS6 bekijken,

 

waarschijnlijk, omdat het 2 verschillende satellieten betreft en dat met maar 1 PowercamPro CI module.

 

Is er ook bekend of er freeware beschikbaar is, om de opgenomen programma's met *.ts bestanden, om te zetten

 

(converteren) naar *.avi bestanden en op de PC te bekijken? Ik wil dan reclames en andere oninteressante delen

 

wissen en daar 1 bestand van maken.

 

Ik probeer met het programma Super (erightsoft.com/SUPER.html) het *.ts bestand te converteren naar *.avi en met het

 

programma VirtualDub (virtualdub.org/download.html) het *.avi bestand in te lezen en te bewerken, echter het lukt

 

niet en ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Ik weet ook, dat er speciale bewerkingssoftware is van de fa. Haenlein (haenlein-software.com), maar dat is geen

 

freeware.

 

Ik maak gebruik van 4 Alps Twin LNB's (Hotbird, Astra 1, 2 en 3), die aan 2 switches zijn aangesloten en heb dus 2

 

coaxkabels elk op 1 tuner van de Humax aangesloten. 1 PowercamPro CI module. Firmware 1.00.17.

 

 

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Discotrain

het 2e kaartje werkt niet meer met coderen.. grrrrrr

 

het is dat het beeld erg mooi is anders was hij de deur uitgegaan.. maarjah...

 

wat wel een tip is.. en misschien is dat al genoemd..

 

maar als je de humax aan laatstaan en ingeprogrammeerd dan codeert hij niet..

 

zet je bv bij het uitzetten van de humax op de zender die je wilt opnemen dan codeert hij ook niet..

soms wel handig bij Film 1 of 2 want die zenden s nacht vaak dezelfde films uit zo hoef je hem niet te coderen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik precies dezelfde setup als jij en had tot vandaag hetzelfde probleem van niet kunnen opnemen, maar het heb vanmiddag opgelost. Wat bleek: een kabel van de ASTRA1 LNB naar diseqc-switch die op LNB2 IN zat was los geschoten. Tips die ik dus heb zijn als volgt: Stel Fixed antena met 2 cable (same) in. Sluit beiden kabels eerst apart aan op LNB1 en controleer of je met beiden ontvangst heb (laat met enne zenders zoeken en doe dan andere kabel erin en controleer of het nog werkt, zo check je meteen of de LNB's op beide switches in zelfde volgorde zitten (let op dat ze in spiegelbeeld zitten t.o.v. elkaar (ik gebruik zelf 2x triax 4/1). Steek beide kabels in LNB1 IN en LNB2 IN (LNB2 zit apart naast LNB1 IN zit LNB1 OUT) en opnemen maar! Ik denk dat je zo genoeg tips hebt op het probleem op te lossen (mocht het nog spelen) en dat je dan helemaal los kunt met max 4 opnames tegelijk, want het is een prachtig apparaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Pedro75.

 

Bedankt voor je tip. Ik had al voor de "Vaste antenne" met "2 Kabels (Zelfde)" instelling gekozen. Echter het controleren met beide kabels voor alle zenders, door deze eerst 1 voor 1 op de lnb1-connectie aan te sluiten en daarna op dezelfde manier op lnb2, had ik nog niet eerder gedaan. Ik ga dit ook even uitproberen.

Ik kan op dit moment in ieder geval, in tegenstelling tot mijn eerdere bericht, nu wèl RTL4 èn SBS6 tegelijkertijd opnemen (weliswaar zijn dit 2 verschillende transponders en helaas kan van een 3e transponder niets opgenomen worden). Hoe dit kan of wat ik gedaan heb weet ik niet, maar op een gegeven moment had ik de receiver uitgezet en vervolgens opnieuw aan en toen lukte het.

Waarom zouden alle nederlandse zenders (dus zowel Ned1/2/3, commerciële- en lokale zenders) niet op 1 transponder gezet kunnen worden, dan heb je meer keuzemogelijkheden bij het opnemen van verschillende zenders?

Ik hoop dat Humax op zijn iCord het snel mogelijk maakt, om gecodeerde programma's meteen te laten decoderen en ook van meerdere programma's tegelijkertijd. Je kan dan bijvoorbeeld 's nachts dit laten uitvoeren en hoef je niet bang te zijn dat je vergeten bent een programma te decoderen. Dit was mij nl. overkomen met oa. het natuurprogramma "Earth".

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik wil toch even aangeven, ondanks dat het niet om de HumaxiCord gaat blush , ik in Duitsland een HDTV receiver zag van Comag en mijn ouders deze had geadviseerd om te kopen, bij Supermarkt Real. Het apparaat heeft 2 tuners, een 400 GB harde schijf en heeft een edit/knipprogramma smile . Er kunnen 2 programma's opgenomen worden en een 3e bekeken. Het gaat om de Comag PVR 2/100CI HD. Hij kost "maar" € 279,- en dan vraag ik mij af, waarom kan de Humax iCord, die veel duurder is (ik heb de 500 GB uitvoering), nog steeds geen editor/knipsoftware op de receiver zetten of verkrijgen via een update cry ?

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi Allemaal,

 

Dit is ff geen echt antwoord op de topics hier, maar meer wat vragen:

Ik ga binnenkort een NAS kopen en installeren. Nou hoop ik dat ik alle opgenomen programma's vanaf de iCord over kan zetten naar die NAS en ze dan kan bewerken...

 

Maar nou komt 't: als ik ze kan bewerken en vanaf de NAS weer wil afspelen, wat heb ik dan voor een dinges nodig om dat mee te doen? Het komt mij namelijk voor dat we met de iCord eigenlijk ook een soort mediaplayer hebben, maar of die ook vor dit soort zaken kan worden gebruikt, daar kom ik nog niet achter.

 

Heeft iemand een idee wat er allemaal voor specs en codecs enzo te vinden zijn in onze Hummie? En is er al iemand die hiermee heeft geëxperimenteerd?

 

Groetjes,

Bok

BokkieWokkie

 

_______________________________________

Soms zit 't mee, meestal niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Fijn topic is dit, veel gelezen, en ik ben bijna over de streep getrokken om er ook eentje aan te schaffen.

 

nog iets wat mij niet duidelijk is. Je hebt ze in diverse grootte HD's. Hoeveel data ben je eigenlijk kwijt aan een opname van 2 uur in HD uitzending? bijv van NED 1, of zeg maar een voetbalwedstrijd via NED 3 in HD?

Dan kan i kongeveer een inschatting maken welke HD grootte voor mij interessant is. Ik twijfel tussen de 320 of 500 Gb, maar scheelt wel bijna E 100.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent ongeveer 5 GB voor 2 uur kwijt en in hd 20 GB ik heb de icord met 320 GB nu 2 jaar in gebruik en ben nog steeds heel tevreden.

Op diverse duitse forums vind je veel software voor het bewerken van opgenomen films enzo, maar ik heb mij hier nooit mee beziggehouden, films downloaden gaat sneller, beter en nieuwer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden.

Nou, tussen de diverse kleinere HD zit niet zo veel verschil, maar een 500 G schiet de prijs wel omhoog.

Een 160Gb is E 349, een 250Gb is E 354 en 320 Gb is E 388..... dus voor die 5 euri is een 250 tov 160 wel interessant, denk ik.

een 500 Gb is gelijk E 420, dus dat is E 70 meer.

 

Ik denk dat ik voor de 250 Gb ga.....direct na de Kerst bestellen... smile

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben me ff aan het orienteren.

Ik zie wel vreselijk groot prijsverschil bij Duitsland, en Nederlandse zaken. Goedkoopste in Nederalnd is toch ruim E 430, terwijl ze net over de grens voor dezelfde grootte HD maar E 345 vragen. Zelfs bij een vrij grote internetzaak die ook in duitsland zit, is het verschil precies E 100.

- Is er ook software verschil tussen een Nederlands en Duits exemplaar. (buiten de taal, maar ik neem aan dat deze in het menu op vele talen gezet kan worden)

- Wat is de laatste firmware versie ?? [ GXLSCI 1.00.07 ] Ik las iet smet 017 hier, maar dat kan iuk nergens vinden. En gewoon te downloaden bij HUMAX; http://www.humaxdigital.com/global/

Ik zie dat niet zo goed, om eerlijk te zijn. Iemand een linkje??, ik neem aan dat een link naar firmware versie van een officiele merk ontvanger toch wel mag, hier?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar firmware is niet erg, denk ik. Ik kreeg de link voor het duits forum, ik zie het probleem niet....

 

Maar goed, ik heb eens zitten spelen, en ben tot nu toe best wel tevreden. Neemt goed op, en verder mooi beeld.

Echter, ik ben gewend alsi k op info druk (dus "i" tussen de volume en channel knop) ik ook info zie......ik verwacht dan de naam van de huidige programma, en eventueel de naam van de volgende programma. Ook wilde ik graag zien welk kanaal dit is (naam satelliet, transponder etc) maar helemaal niets van dit alles. Hoe kom ik achter deze info, zoals deze zaken wel bij de echostar worden getoond?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de HDCI-2000 is het eerst op list drukken, en daarna op i.

 

Misschien bij de i-cord hetzelfde?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...