Ga naar inhoud


Goedkoop wonen in het buitenland... (dromerig topic)


Koen B

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Hij bedoelde waarschijnlijk ettelijke miljoenen frank...
En hij heeft gelijk, voor €200.000 heb je een zeer basic appartement. En da's hier in West-Vlaanderen dezelfde prijs als een bescheiden losstaande gezinswoning.
Misschien is West-Vlaanderen iets voor jou, Koen? Maar dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als Sjattuh, dat je de taal onderschat hebt :D
Naar Turkije moet je ondertussen ook niet meer gaan voor de goedkoop als je in de stad wil wonen. In Izmir gaan er ook al veel appartementen voor €300.000 en meer. En boven het half miljoen als je zeezicht wil...



Izmir? Ben je gek, zit me hier nu al twee weken kapot te zweten. Volgende job die ik aanneem moet binnen de poolcirkel zijn.
West Zeeuws Vlaanderen kan inderdaad een optie zijn, als je maar niet te ver van de grens gaat zitten anders heb je alsnog een taalbarriere. Maar ik denk dat er in Belgie nog genoeg plaatsen zijn waar je relatief goedkoop kan wonen. West Vlaanderen kent nog wel een paar nauwelijks in kaart gebrachte gebieden.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ga altijd in de winter naar midden Zweden en moet altijd erg wennen als ik weer terug ben aan de vreselijke drukte en haast.

 

Maar het is er wel erg rustig en je moet oppassen niet in een winterdepressie te raken, dat komt daar vaak voor.

 

In de zomer wordt het licht gevierd door middel van de midzomernachtfeesten, dan zijn ze op hun best.

 

Zweden is niet echt duur, zeker in vergelijking met Noorwegen maar verwacht er geen gezellige dorpjes zoals bijvoorbeeld in ons Brabant.

 

De Zweden zijn rustige, vriendelijke en ontwikkelde mensen, de vrouwen zijn echt heel mooi en naturel. blush

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je jong bent, is het nog wel te doen denk ik, maar als je wat ouder bent, is het zeker erg wennen, en vergeet niet dat het ook echt kan tegenvallen. Daar hebben ze ook nadelen zoals hier in nederland. alsmede ook voordelen etc. Wat ik wil zeggen, het is altijd wel wat..... Huizen zijn in nederland inderdaad erg duur t.o.v veel andere landen maar om aleen daarvoor te gaan verkassen..... nah my point of view. Ik wens je uiteraard succes met je beslissing en slaap er nog even over zou ik zeggen. wink

 

Mvg

 

J :D

Met Vriendelijke Groet,

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.. misschien wel de belangrijkste tip.. snap niet dat ik die vergeten ben...

 

Ga naar potentieele nieuwe woonlokaties op vakantie (en indien mogelijk verblijf er wat langer).

 

Dan heb je iig een beetje een idee waar je in terecht komt smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dacht je hiervan :

prachtige natuur ,

mooie landschappen , heuvelachtig met uitgestrekte weilanden en bossen met beekjes ,

rustig wonen in kleine dorpjes en nog vrij goedkope huizen te vinden als je de handen uit de mouw wil steken .

taal : duits of frans , en soms zelfs nederlands .

plaats : Wallonie , voorlopig nog Belgisch en dus geen al te moeilijke formaliteiten .

Zeg het niet verder want dan heb ik er later geen plaats meer .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Neen dank u, want dan hoor je nog altijd over onze ergerlijke politiek hier.


Als schotelkijker vrees ik toch dat je ook in Noorwegen wel de nederlandse nieuwsuitzending zal blijven bekijken : vluchten kan echt niet meer .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Neen dank u, want dan hoor je nog altijd over onze ergerlijke politiek hier.


Als schotelkijker vrees ik toch dat je ook in Noorwegen wel de nederlandse nieuwsuitzending zal blijven bekijken : vluchten kan echt niet meer .


Right :D You are one of us smile

Escape is inpossible wink

Met Vriendelijke Groet,

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satbaron
De Zweedse taal is over het algemeen moeilijker voor een Nederlander dan de Noorse taal. Dan heb ik het maar niet over het Deens, want daarvan versta ik met mijn Zweeds, zelfs niets van, alhoewel het goed is te lezen als je eenmaal een Scandinavische taal kent.

 

Ik kom regelmatig in denemarken. De deense taal heeft als "nare" eigenschap dat denen veel letters inslikken.

Op papier is het voor mij vrij gemakkelijk om te begrijpen wat er staat. Deens zie ik als een mengeling van Fries, Duits en Engels.

Ik heb kennissen in denemarken wonen ( van oorsprong nederlanders ), maar Zweeds valt niet echt goed te volgen voor hen. Noors gaat wel beter.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...