Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Lan Netwerk


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Henri, ik weet niet welke link jij bedoeld maar volgens mij is jouw vraag hoe je de TF77xx op jouw netwerk aangesloten krijgt.

 

Menu - Installatie - LAN Setting - IP Configuration - DHCP - Aan.

 

Mocht je geen DHCP server in jouw netwerk hebben geef dan een vast IP-nummer, mask en gateway uit jouw eigen netwerkomgeving in.

 

Overigens is het Meni item LAN Setting het laatste item onderin bij Installatie, dus even de pagina door scrollen.

 

Nadat de TF van een IP-nummer is voorzien dit IP-nummer in jouw browser intypen en je krijgt de TF interface in beeld.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik dacht namelijk, dat het eerder uitgebried was bahandeld, vandaar de vraag naar die link.

 

Maar het volgende.

 

Ik heb een modem direct bij de KPN aansluiting, (woonkamer)

 

vadaar uit gaat er een UTP kabel naar boven, waar ook mijn PC staat.

 

Boven heb ik een draadloze router-modem staan met nog eens 4 aansluitingen UTP.

 

Nu is mijn gedachten, op een UTP netwerk te maken via het stopcontact, waarbij je 2 kastjes voor in het stopcontact hebt.

 

De enen sluit ik aan op een vrije uitgang router boven

en de tweede sluit ik aan achter mijn satellietontvanger, en vandaar met een korte UTP kabel naar mijn satelliet ontvanger.

 

Vraag wat en hoe moet ik instellen in de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Toch wel wifi Jurgen?

Volgens mij kun je nog geen WiFi toepassen, althans ik zou nog niet weten hoe want daarvoor ontbreekt het mij over de juiste componenten zoals b.v. een passende WLAN USB stick.
Ik heb wel een WLAN USB stick maar daarvoor moet de TF deze nog wel herkennen.
Ik maak gewoon gebruik van de LAN aansluiting via een UTP kabel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

In feite niet anders dan ik hiervoor al had beschreven.

Alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk of de combinatie KPN modem - PC en de draadloze router al aan elkaar zijn gekoppeld.

Zo niet zou ik dat wel als volgt doen.

Haal de kabel die nu vanaf de KPN modem op de PC is aangesloten bij de PC eruit en sluit deze aan op de draadloze WLAN router aan. Gebruik hiervoor niet één van de 4 UTP aansluitingen maar de 5e UTP aansluiting die naast de 4 andere UTP aansluitingen zit (ik hoop althans dat die daar ook aanwezig is).

Je hebt nu een UTP verbinding tussen de KPN modem en de draadloze WLAN router.

Sluit nu eerst de PC met een UTP kabel aan op een van de 4 UTP poorten van de WLAN draadloze router.

Start hierna de PC op en ga naar Start - Uitvoeren - type 'cmd' op de 'Open' regel, druk op Ok.

Type in de geopende DOS box het volgende commando: IPCONFIG / all

Kijk nu bij : Ethernet-adapter LAN-verbinding welke IP-nummers bij IP-adres en DHCP-server is vermeldt.

Als hier zoiets als 192.168.2.2 respectievelijk 192.168.2.2 staat dan betekend dit dat een DHCP server actief is en kun je deze ook voor de TF77xx gebruiken.

Nu alleen nog UTP bekabeling naar de TF verzorgen en dan zal alles moeten werken.

Als je de TF via een UTP kabel op de draadloze WLAN router hebt aangesloten dan kun je de TF ook via b.v. een laptop draadloos bereiken.

Ik hoop dat ik het nu niet al te moeilijk voor je heb gemaakt.

 

Nog even een opmerking, het is mogelijk dat zowel op de KPN modem als op de WLAN router DHCP server actief is, in dit geval moet je er één uitzetten.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de TF via wireless wilt opnemen in je wireless netwerk, dan kun je een zgn game adapter kopen. In feite is dit een bridge van UTP naar Wireless. Linksys heeft zo'n ding in het leveringsprogramma (WGA54G), andere leveranciers hebben dit ook. Kabeltje van de TF naar de WGA54G, die laatste maakt op zijn beurt verbinding met je Wireless Access Point en via die route naar het internet en de rest van je lan uiteraard.

 

Hier is totaal geen ondersteuning van je TF voor nodig, werkt altijd. Dat is dus significant anders dan via een USB Wifi adapter, dat gaat niet werken omdat er geen drivers voor op je TF aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb mijn Topfield nu direct via een UTP kabel aangesloten

om mijn modem., via de 2e uitgang op mijn modem.

 

Wat moet ik allemaal in de Topfield instellen, aan gegevens.

Ik kom er nog niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb nu zoals hierboven aangegeven het DHCP servernummer van de Ethernet adapter, komt bijna overeen met voorbeeld, van hierboven.

 

Hoe nu verder naar mijn Topfield 7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Als je de TF via wireless wilt opnemen in je wireless netwerk, dan kun je een zgn game adapter kopen. In feite is dit een bridge van UTP naar Wireless. Linksys heeft zo'n ding in het leveringsprogramma (WGA54G), andere leveranciers hebben dit ook. Kabeltje van de TF naar de WGA54G, die laatste maakt op zijn beurt verbinding met je Wireless Access Point en via die route naar het internet en de rest van je lan uiteraard.

Hier is totaal geen ondersteuning van je TF voor nodig, werkt altijd. Dat is dus significant anders dan via een USB Wifi adapter, dat gaat niet werken omdat er geen drivers voor op je TF aanwezig zijn.


Wat een gedoe. Ik sluit een Wii aan en zit binnen drie minuten op internet. Weliswaar zonder browser, maar die regel je dan snel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik wil dat niet via draadloos, maar zoals ik hier eerder omschreef.

 

Ik heb mijn Topfield nu direct via een UTP kabel aangesloten

om mijn modem., via de 2e uitgang op mijn modem.

 

Wat moet ik allemaal in de Topfield instellen, aan gegevens.

Ik kom er nog niet uit.

 

Inmiddels heb ik de DHCP server onder Ethernetadapter gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben meer info nodig Henri.

 

Ik heb begrepen dat je modem met je router verbonden zit. Is je pc verbonden met 1 van de 4 aansluitingen in je router? (Denk het wel)

 

Om snel de juiste waarden te vinden:

 

Ga naar je pc. Ga dan via Start -> Uitvoeren. Typ daar cmd in met enter. Je krijgt dan een zwart schermpje. Typ daar ipconfig /all in met enter. Je krijgt dan zoiets te zien (misschien even scrollen)

 

 

IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100(voorkeur)

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254

NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

 

Deze waarden kun je ook gebruiken om in je topfield in te vullen BEHALVE het ip adres. Kies daarvoor bijvoorbeeld 192.168.1.150 ofzo (Het laatste getal moet dus anders zijn!!!)

 

Hierna zou het gewooon moeten werken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Even het geheel samenvatten.

Er is namelijk wel iets gewijzigd.

 

Het volgende.

 

Ik heb een Draytekmodem beneden direct bij de telefoonaansluiting

 

Vandaar gaat er een UTP kabel rechtstreeks naar mijn PC, zonder dat daar iets tussen zit.

 

Vauit de Draytekmodem 2e uitgang op die modem heb ik een UTP kabel verbonden rechstreeks naar mijn Topfield 7710 HD PVR ontvanger.

 

Wat moet ik nu verder doen, zodat ik vanuit mijn computer de TF 7710 kan benaderen, instellingen ??

 

Als ik dit hieronder doe,

 

Ga naar je pc. Ga dan via Start -> Uitvoeren. Typ daar cmd in met enter. Je krijgt dan een zwart schermpje. Typ daar ipconfig /all in met enter. Je krijgt dan zoiets te zien (misschien even scrollen)

 

Ik krijg de volgende waarde, zie hieronder.

 

IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10(voorkeur)

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

 

 

Hoe nu verder, graag een uitleg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...