Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Lan Netwerk


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Net verhuist, lan kabel getrokken, Zylex modem, telfort en sitecom modem 4ex lan en wireless. Inpluggen maar lampje brand niet. via tf dhcp aanzetten, faalt. Heb alles doorgelezen maar kom er voorlopig niet uit. Ik denk zelf aan LAN kabel ok ? hoe check ik die overigens?

2e TF instellingen ? heb de laatste fw voor de 7700!

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alfred,

Als je in de TF de LAN instellingen op DHCP hebt staan kun je aan de TF verder niets configureren.

Als het groene Ledje niet brandt dan betekent dit overduidelijk dat je geen LAN verbinding hebt maar dat wist je zelf ook al.

Heb je de LAN UTP kabel zelf gemaakt of heb je een fabriekskabel gebruikt.

De diverse kleuren van de kabel moeten in elk geval 1:1 aangesloten zijn, dus als je beide RJ45 pluggen met dezelfde kant en richting naar je toe houdt dan moeten van links naar rechts gezien alle kleuren op dezelfde plaats zitten.

Ik stel voor dat je de LAN kabel eerst direct op de modem aansluit die als DHCP server fungeert.

Hiermee sluit je in elk geval tussenliggende componenten uit die eventueel niet goed zijn geconfigureerd.

Om de juiste functionaliteit van de kabel te testen stel ik voor om i.p.v. de TF b.v. een laptop aan te sluiten en zolang te testen totdat deze een verbinding met je modem maakt.

Dan weet je in elk geval dat de kabel in orde is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

thks juren. Ik heb de kabel zelf gemaakt, alles zit 1 op 1. Ik ga mijn laptop eraan zetten met een standaard kabel om te kijken of datwerkt. Heb behoorlijk moeten trekken om mijn 13m erdoor heen te krijgen. Hopelijk is de kabel niet stuk.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
thks juren. Ik heb de kabel zelf gemaakt, alles zit 1 op 1. Ik ga mijn laptop eraan zetten met een standaard kabel om te kijken of datwerkt. Heb behoorlijk moeten trekken om mijn 13m erdoor heen te krijgen. Hopelijk is de kabel niet stuk.


Een LAN kabel mag niet 1 op 1 zijn!!! Hieronder de goede aansluiting (beide kanten). Het heet niet voor niets UTP: Unshielded Twisted Pair

RJ45.gif

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, met 1:1 doelde ik op het feit dat je een gewone UTP kabel gebruikt en niet een cross cable.

Dat de aderparen getwist moeten zijn lijkt me nogal voor de hand te liggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even de draad kwijt. Als ik al mijn kabels in het huis bekijk ( voor de pc) zijn ze allemaal 1 op 1 dit betekend dat er niets gekruist zit. Zo heb ik ook mijn zelf gemaakte utp kabel in elkaar gezet, zoals de ene stekker zit zo zit de andere dus ook. Het schema hierboven begrijp ik niet zo goed? bovenste begrijp ik maar wat staat er nu precies onderin?

Als ik jullie antwoordt goed lees moet ik de andere kant van de kabel iedere verbinding net andersom leggen dus bijv een kant begint met rood / groen / wit rood / wit groen moet aan de ander kant worden groen/rood wit groen / wit rood ??

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beslist niet, dat haakje van de plug altijd naar onderen houden en kabels exact zelfde volgorde beide zijden inpluggen en aanknippen.

 

Iedere afwijking staat bij toenemen van de lengte garant voor performance verlies en zelfs totaal niet meer werken.

Daarnaast moet de kabel van netwerkkabel cat5e kwaliteit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het niet werkt heb ik voor de 3e maal de kabels opnieuw verbonden,

 

Tot slot nog even het overzicht van de verbindingen die je moet maken voor een crosslink kabel:

 

Ader (conn 1) Ader (conn 2)

Oranje-Wit Groen-Wit

Oranje Groen

Groen-Wit Oranje-Wit

Blauw Blauw

Blauw-Wit Blauw-Wit

Groen Oranje

Bruin-Wit Bruin-Wit

Bruin Bruin

 

Maar helaas, nog steeds geen verbinding en DHCP faalt. Ik begin de moed te verliezen en mijn laatste connectoren zjn verbruikt.

 

 

 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er brandt ook geen lampje op de betreffende poort waarop je de tf hebt aangesloten? DHCP in de router staat aan?

Als die niet brandt, dan heb je toch vrijwel zeker te maken met kabelbreuk.

Ik zou toch m.b.v. het kortsluiten van twee aders naast elkaar, kijken of er dan aan de andere zijde kijken/meten of je die sluiting dan ook meet. En dan vervolgens de 2 daarnaast met elkaar kortsluiten. Dus eerst pen 1 en 2 kortsluiten aan de ene zijde en aan de andere zijde meten op pen 1 en 2 met een pieper of ohmmeter. Daarna pen 3 en 4 enzovoorts.

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat niet alle aders/pennen worden gebruikt van de kabel. Dus heb je onderbreking gevonden dan zou je ervoor kunnen kiezen om de onderbroken ader te verplaatsen naar een andere pen ipv het vervangen van de kabel zelf. (dat laatste als vervanging niet meer mogelijk zou zijn).

Overigens bij eventueel de volgende keer de vrouw laten meehelpen om de kabel in de buis te duwen en dat jij aan de andere zijde er aan trekt. Dat werkt al beter.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles staat aan, maar dhcp faalt in de tf. Overigens moet ik via mijn laptop toch ook verbinding met de tf kunnen krijgen? dat lukt ook niet?

Eigenlijk heb ik nu de volgende vragen,

1e hoe miet ik de connectoren bevestigen, 1 op 1 of gekruist.

2e Hoe kan ik mijn laptop aan mijn tf hangen en contact maken.

Ik heb alles wat in dit forum al geprobeerd.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt een router tussen je pc en de tf, dus normale kabels gebruiken (niet gekruist). En je moet wel ergens DHCP correct geconfigureerd hebben, anders moet je de tf een vast ip adres geven met hetzelfde subnet als de pc, maar wel een uniek ip adres binnen datzelfde subnet. dan op de pc eerst maar eens pingen naar je router, als dat werkt ping naar het ip adres van de tf. als dat werkt, dan moet je vanaf de pc bij de web pagina van de tf kunnen komen. zie tf handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...