Ga naar inhoud


Minimale draaddikte voor 5Ampere


Gast fatfreddy

Aanbevolen berichten

Ik wil een draad voor een actuator en een utp kabel samen door 1 buis trekken en nu zit ik mij af te vragen wat de minimale draadikte voor de actuator mag zijn. De echostar kan 5 A leveren bij 36 volt maar ik zoek mij rot naar zo een tabel welke stroomsterkte bij welke draaddikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zelf voor de 36 V greg-motor een standaard 2-aderig netsnoer genomen. Die kan het makkelijk aan, maar heb ook wel dunnere draden gezien, dus dat schijnt ook wel te werken. Had indertijd voor de actuator ook een standaardsnoertje.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen omdat ik nog een rol 2 x 0,8mm2 heb liggen. Dat word dan 2 maal deze draad( 1 voor sensor en 1 voor de motor) plus utp kabel door een 5/8"buis trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: gallia
Flink wat handzeep er aan en netjes invoeren , dan moet het lukken

suc6


dacht dat er onlangs nog geschreven werd dat je geen zeep mocht gebruiken maar kabel glijmiddel van bv 3m, wegens het aantasten van de mantels.

cheers
Degene met dat glijmiddel van 3M was ikzelf. Dat spul voelt echt heel glibberig aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Ik wil een draad voor een actuator en een utp kabel samen door 1 buis trekken en nu zit ik mij af te vragen wat de minimale draadikte voor de actuator mag zijn. De echostar kan 5 A leveren bij 36 volt maar ik zoek mij rot naar zo een tabel welke stroomsterkte bij welke draaddikte.


Jouw vraag maakte mij ook nieuwsgierig, en ben aan het zoeken gegaan. Denk dat je met dit progje geholpen bent.

groet YOHO
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt wel die draden gebruiken voor je 5 ampere, maar dan denk ik niet dat je nog de restaders kan gebruiken voor data, deze zijn getwist om het magnetisch veld te elimineren. vandaar twisted pair, die dus de eigen veld opheffen, omdat de stroom van ader1 tegengesteld is van ader2 (pair), maar dat zijn milli amps. en geen amperes, dus kan wel, en ik kan me herrinderen dat 0.25 kwadraad wel 5 ampere aankan. weet het niet zeker.

 

twisted pair zoals ik eerder las is geen 0,75.

 

tabellen van stromen zijn er volop op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...