Ga naar inhoud


Uitval op sommige kanalen ASTRA2, en alleen 's morgens !


haelewyn

Aanbevolen berichten

Als de dealer het een nutteloze ingreep vind dan moet hij zelf maar eens met een oplossing komen.

 

Je kunt de LNC ook verwarmen met een föhn. Als dan het beeld dan uitvalt, dan weet je het zeker.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Kimble

Het eerste waar je naar kijkt is je kabel en je connectoren.

Op de LNB zet je de F-connector (hand)vast als het goed droog is en tape je hem af met vulcaniserende tape.

 

Als je dan nog problemen hebt en, als ik het zo verder lees, ook niet aan de tunr ligt is het de uitrichting, LNB of switch.

 

Maar het heeft gewerkt en je weet zeker dat de schotel (incl. LNB) goed staan uitgericht.

 

Dan is het zaak om eens zonder switch je kabel direct op de LNB te zetten en het nogmaals te "proberen".

 

Als de zon schijnt, zeg je, is het probleem weg. Volgens mij heb ik zo te hebben gelezen een lichtkleurige schotel wat dus veel warmte gaat reflecteren ipv absorberen (donkere schotel).

 

Ik kon op youtube niet zo snel die film terug vinden van direct-tv, maar dat was een knaap die zijn schotel had blank gepolijst. Dat is dan extreme reflectie, maar kijk eens wat er gebeurd.

 

Heb een soort gelijk iets gevonden van solar power met een schotel.

 

Mijn advies is om de LNB gewoon te vervangen. Op de f-connectoren na is het het goedkoopste onderdeel in je systeem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meschien is het de Dealer die die Nutteloos is.Wellicht dat hij maar beter Frieten kan gaan verkopen of zo,daar voor heb je weinig tot geen Technische kennis voor nodig,en behoeft ook geen Servie na de verkoop.Daar zorgt de Huisartsen post,voor het geval dat de klanten Maag en Darm klachten krijgen.

post-33806-1318260913,9663_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Het eerste waar je naar kijkt is je kabel en je connectoren.
Op de LNB zet je de F-connector (hand)vast als het goed droog is en tape je hem af met vulcaniserende tape.

Als je dan nog problemen hebt en, als ik het zo verder lees, ook niet aan de tunr ligt is het de uitrichting, LNB of switch.

Maar het heeft gewerkt en je weet zeker dat de schotel (incl. LNB) goed staan uitgericht.

Dan is het zaak om eens zonder switch je kabel direct op de LNB te zetten en het nogmaals te "proberen".

Als de zon schijnt, zeg je, is het probleem weg. Volgens mij heb ik zo te hebben gelezen een lichtkleurige schotel wat dus veel warmte gaat reflecteren ipv absorberen (donkere schotel).

Ik kon op youtube niet zo snel die film terug vinden van direct-tv, maar dat was een knaap die zijn schotel had blank gepolijst. Dat is dan extreme reflectie, maar kijk eens wat er gebeurd.

Heb een soort gelijk iets gevonden van solar power met een schotel.

Mijn advies is om de LNB gewoon te vervangen. Op de f-connectoren na is het het goedkoopste onderdeel in je systeem.



Het HEEFT gewerkt, denk ik. Ik ben daar bijna zeker van.
Ik twijfel er wel een beetje aan want ik kijk niet vaak overdag en ook niet vaak naar de kanalen op de Astra2 die er last van hebben.
Ik heb het zelfs niet op alle kanalen op Astra 2.

Switch : is ook vernieuwd door uit te breiden van 2 sats naar 3 sats.
Zowel voor als na die wijziging was / is er dit probleem.

Uitrichting : is gecontroleerd en verbeterd.

Als de zon schijnt duikt het probleem net op. Als de zon ondergaat heb ik weer perfect beeld.
Na verloop van een dik jaar is het probleem ook niet erger geworden.

Raar vind ik ook dat het signaal niet vermindert. Er zijn gewoon onderbrekingen van het signaal. Van heel goed naar helemaal niets meer en opnieuw terug naar goed. En dit alles binnen een halve seconde.

Schotel zelf is donkergrijs, ik vermoed plastic. Bisat.

Advies : komt in orde , ik vervang binnenkort de LNB eens... En ik controleer het einde van de kabel (tegen de LNB).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag eens naar boven geklommen en het volgende gevonden / vastgesteld :

Heb gecontroleerd aan de kant van de switch.. Zag er goed uit of toch niet slechter dan de andere aansluitingen.

Aan de kop zelf : niets verkeerd te zien.

Aan de onderkant van de kop : Beschermhuls losgemaakt , moer van de f-connector kon ik ongeveer 3-4 toeren aandraaien en stond dus serieus los. Ik ga de komende dagen eens zien of het daarmee kan opgelost zijn.

Ik hoop van wel. Wil iemand zich aan een pronostiek wagen ?

Anders moet ik weer naar boven en moet er telkens een ladder voor gaan lenen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een van mijn buren had ook regelmatig ontvangsproblemen gedurende bepaalde uren van de dag, vooral s'ochends vroeg.

Na he vervangen van de LNB waren de klachen verdwenen.

 

Gezien de geringe prijs van een LNB zou ik die meteen hebben vervangen.

 

Ik blijf je probleem met belangstelling volgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een goede lnb er op en even afplakken met Vulkanische tape

dan zijn je problemen opgelost ,je hebt er al een lnb voor €8

en als je goed koop wilt dan moet je de lnb's om wisselen van plek

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen die dit volgen :

daarnet thuisgekomen en opnieuw bij zonnig weer dezelfde problemen. Geen verschil te zien.

Nieuw testje gedaan : kabel van de LNB van Astra 2 even naar de LNB van Astra 3 geschakeld : geen probleem.

Dus : de kabel is ok.

Dus : ik zal toch om een nieuwe LNB moeten.

(Wat iedereen al dacht en wat ik zelf ook altijd wel geloofde, maar ben nogal traag in zo'n dingen :-) )

Het was een FUBA Single LNB of iets dergelijks, misschien een TVV LNB. Geen idee of alle merken passen in de ringen die ik heb voor mijn Bisat antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze lnb zijn over al te koop

 

Inverto SilverTech Single L-Shape 40 mm

LNB Inverto BLACK ULTRA Single

Alps LNB Solo

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een limited edition van de Inverto single LNB (Gold) met 0.1db gekocht bij een handelaar in de buurt.

 

Alles in orde nu : het probleem is opgelost. Geen storingen meer... Al ga ik morgen nog eens met een angstig oog de waarheid achter dit bericht controleren :-)

 

NIEUWE LNB - PROBLEEM OPGELOST !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...