Ga naar inhoud


melding bij politie maken


1pm

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw werkt bij NS(Reizigers).

Hoewel een convenant is gesloten tussen Politie/Gemeentes/NS,

die politie verplicht op te komen dagen bij verzoeken om bijstand, gebeurt dit eigenlijk nooit. Wel de hoorn op de haak gooien. Twee keer ben ik al verhuisd om redenen van onveiligheid. Jullie begrijpen dat, zoals een "member", hier al

aangeeft bij zijn avatar, de poltie uw vriend is. Maar niet de mijne. Labbekakken!!!!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pfff, wat kort door de bocht hier zeg. Als we gaan volgen wat hier wordt geschreven zal de TROS niet lang meer bestaan. Ook zij zullen dan zelf de inzet moeten gaan betalen voor het TROS muziekfeest. De kermis in het dorp zal ook snel afgelopen zijn, kost ook aardig wat inzet. Geen rally’s meer of wielren wedstrijden. Als ze al wel doorgaan dan zullen de prijzen giga hoog zijn en niet voor de gewone man weggelegd zijn.

Het zogenaamde voetbal tuig moet je ook niet voetbal gerelateerd zien. Zie ze voor mij part stads- of wijkgebonden. Alsof de voetbalclub de rellen organiseert ?

 

Ik ben ook zeer benieuwd hoe jullie reageren als er geen blauw meer is. Even kijken of iedereen dan nog zo anti is als het huis leeggeroofd en dochterlief door de anarchie gegrepen is. Natuurlijk worden er fouten gemaakt (in elk bedrijf is dat zo) en natuurlijk hoef je niet eens te zijn met bepaalde regels maar die moet je niet afreageren op het blauw maar op Den Haag. Daar worden de achterlijke 80km wegen in de randstad en het quota schrijven verzonnen en niet op het politie bureau. Ik ben geen fan van boetes ( krijg ze zelf ook regelmatig) maar ik heb wel respect voor mensen die voor een kleine 1400 euro stenen terug staan te koppen in het uitgaan en als eerste ter plaatse komen bij meest verschrikkelijke dingen die jij en ik gelukkig niet hoeven te zien of mee te maken.

 

De meeste voorbeelden die hier aangedragen worden mogen ook niet gebeuren, zijn inderdaad schandalig. Maar de meeste zijn toch echt alleen in Den Haag op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja rijkspolitie en gempo was wel leuk.

Ik reed eens op de autosnelweg met een kapotte uitlaat en

opeens de rijkspolitie achter me ,ik voelde dus nattigheid :D

 

Maar na 1000 meter kwam ik in het gebied van een grote gemeente

met gempo ,en de rijkspolitie hield mij aan binnen de gemeente.

 

Ik hem verteld dat hij binnen de gemeente geen bevoegheid had

waarna hij is moeten afnokken blushblush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ja rijkspolitie en gempo was wel leuk.
Ik reed eens op de autosnelweg met een kapotte uitlaat en
opeens de rijkspolitie achter me ,ik voelde dus nattigheid :D

Maar na 1000 meter kwam ik in het gebied van een grote gemeente
met gempo ,en de rijkspolitie hield mij aan binnen de gemeente.

Ik hem verteld dat hij binnen de gemeente geen bevoegheid had
waarna hij is moeten afnokken blushblush


Ja, en toen had je ook nog de wapo (waterpolitie) en bopo (boerenpolitie te vaerken) :D

Toch ook maar even een positieve ervaring mijnerzijds: een paar jaar geleden had ik behoorlijke overlast van jongeren die een openbare zandbak vlak naast mijn huid hadden ingenomen als hangplek. Het werd steeds erger met geschreeuw, scooters en dergelijke, ik lag er wakker van.

Na een paar weken het politieburo ingelopen en onze wijkagent was aanwezig, nog geen uur na het gesprek hebben de agenten even gesproken met de jongeren, ze gaven dat een kinder zandbak geen hangplek is en sommeerden de jongeren weg te gaan, even dreigen met een grootscheepse controle van de aanwezige scooters deed de rest.

Een paar weken later werd ik gebeld door de agent met de vraag of nog problemen waren.

Ik voelde me serieus genomen en de problemen zijn netjes opgelost!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei, dat was 1 van de 90% goeden. Het storende is dat je die andere 10% het meeste merkt, de "Befehl ist Befehl"figuren, die graag zelfs nog iets verder gaan. De mensen die gewoon fatsoenlijk hun werk doen merk je maar af en toe, maar ze zijn er echt wel en vormen de meerderheid.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: pukje
Je moet al een afweikende mentaliteit hebben om bij de
politie te willen werken.

meer dan 98%zou nooit bij de politie willen zijn.

Het is een heel klein groepje uit de bevolking (soort zoekt soort).

Dus ze zullen wel allemaal de zelfde afweikende mentaliteit hebben.


Ook nog zinvolle informatie te melden die gebaseerd is op harde feiten en niet op Ouwe wijven gezwets zoals ik hier de laatste postings lees.

Dat agenten laf zijn moet je tegen de ouders vertellen van politiemensen (zoals laatst in Amstelveen) die door een imbeciel met een vuurwapen wordt doodgeschoten.

Maar dat zullen jullie wel aanvaardbaar beroepsrisico vinden (beoordeeld van uit je luie stoel of vanchter je pc-tje)

Voor degene die de schoen past. :"Get a Life"

He dit lucht op.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ja rijkspolitie en gempo was wel leuk.
Ik reed eens op de autosnelweg met een kapotte uitlaat en
opeens de rijkspolitie achter me ,ik voelde dus nattigheid :D

Maar na 1000 meter kwam ik in het gebied van een grote gemeente
met gempo ,en de rijkspolitie hield mij aan binnen de gemeente.

Ik hem verteld dat hij binnen de gemeente geen bevoegheid had
waarna hij is moeten afnokken blushblush


Geloof je het zelf? Rijkspolitie had de bevoegdheid om binnen landsgrenzen op te treden en dat hield dus niet op bij een gemeentegrens. Gemeentepolitie was aangesteld voor een bepaalde gemeente en NIET bevoegd om buiten gemeentegrenzen op te treden. Uiteraard waren er uitzonderingen.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Nou dan heb ik toen geluk gehad.


Jep. De diender zal wel gedacht hebben dat je door de Gempo gepakt zou worden. :-) Je moest tenslotte toch verder met je kapotte uitlaat. wink

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thevandijks

Volgens mij had de Rijkspolitie niets te zeggen binnen de gemeente grens. Of er moest echt iets helemaal mis zijn, en dan vroeg men netjes toestemming bij het HB. Ja ik mis dat scanner luisteren toch wel hoor...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik heb geen goed woord over voor de politie.

Als hier in de binnenstad,waar 's zomers geen auto's en motoren mogen komen,

zie dat ze wel auto's bekeuren,maar niet al die motoren,

daar kijken ze wel naar,maar lopen er gewoon langsheen,

omdat die motorrijders,zware jongens,

vanaf een terras een oogje in't zeil houden,

dan ben je voor mij laf,en een zielig stuk stront,

En de functie van agent niet waard!

 

En dit is nog maar één voorbeeld...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
en razendsnel accellereren naar de 80,
en ook niet harder,daar lette ik ook op.
Politie haalde me in,en vroeg waarom ik zo hard reed.
Dat terwijl ze al een hele tijd achter me zaten zonder wat te doen.


Mocht je ooit weer zoiets tegenkomen dan laat je gewoon het gas los, zonodig tot richting de 0 (of tot de minimum snelheid gedefineerd).
Ze gaan er echt wel langs en dan geef je gas en zijn de rollen omgedraaid.

Ik heb eens meegemaakt dat ze bij Hardenberg, in de kom, richting slagharen bij stoplicht voor me stonden.
Het is daar tweebaans tot de rotonde dikke 600 meter verder 50 km/u en ze staan daar bij die rotonde vaak te laseren.
Dat karretje van me trekt de meeste standaard blik er wel uit.
Alleen met oom agent voor me blijf ik er wel achter.

Het wordt dus groen en voor me blijven ze acceleren tot de rotonde. Gok dat ze flink boven de 100 uit zijn gegaan.
Heb daar melding van gemaakt.
Toen kreeg ik bericht terug of ik het kenteken had opgeschreven.
Ik had ze datum, tijd en plek gegeven. Ik neem aan dat ze registratiesystemen in die zuurstokken auto's hebben.
Kortom verhaaltje doofpot.

Politie: je hebt er als brave burger geen flikker meer aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cloak

Dat agenten laf zijn moet je tegen de ouders vertellen van politiemensen (zoals laatst in Amstelveen) die door een imbeciel met een vuurwapen wordt doodgeschoten.

Maar dat zullen jullie wel aanvaardbaar beroepsrisico vinden (beoordeeld van uit je luie stoel of vanchter je pc-tje)


Als die agente die idioot had neergeschoten dan waren de rapen ook gaar geweest. Krijg je weer van die onderzoeken.

Hoorde eens van een mislukte ramkraak, was iemand bij omgekomen.
Familie heeft bedrijf aangeklaagd omdat ze op voorruit hoogte ter beveiliging een stevige h-balk achter de roldeur hadden gemonteerd. Wereld op zijn kop, maar gebeurt wel.

Crimineel schijnt ook een vak te zijn. Als pluk ze wordt toegepast kunnen ze hun investeringen voor bv wapens of inbreektuig aftrekken. Zijn immers beroepskosten....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,dat die " loosers " ook bij een ernstig autoongeluk,zelfdoding door een trein,brand waarbij gewonden zijn...enz,enz zijn,daar hoor ik hier in de comments niet veel over !

 

Ook ik heb wel de bekeuringen gehad waarvan ik dacht,is dit nu echt zo erg maar je weet dat het niet mag dus de boetes maar zonder morren betaald.

 

Tuurlijk zitten er rotte appels bij maar zoals al eerder opgemerkt,die heb je overal.

 

@ the parasol : laat die jongens in mijn vorige woonplaats toch ook eens lekker raggen :-)

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Rotte appels erbij?

Je hebt meer tijd nodig om de goeie appels er tussenuit te zoeken.

 

Vrijdag even hun hulp nodig gehad, na 3 uur wachten hebben we het met een paar buren opgelost met als gevolg dat ik maandag 3 uur lang moest aanhoren dat het verboden is om eigen rechter te spelen.

 

Ja, dan hebben ze wel alle tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...