Ga naar inhoud


welke nieuwe schotel kopen voor beter ontvangst


MFX2000

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 maanden geleden mijn oude schotel op mijn nieuwe woonadres laten uitrichten. Deze had ik namelijk zelf geplaatst op de bestaande buis die de vorige bewoner voor mij heeft laten hangen aan de schuur. Ik werd tijdens het uitrichten al door de monteur gewaarschuwd dat de boom van de achterburen een probleem kon worden. Deze staat op 2 meter afstand en is ruim 4 meter hoog terwijl de schotel net op 2,5 meter hangt. Nu blijkt dat het met de zenders op Astra 1 geen problemen zijn, maar als ik naar astra 2 of astra 3 draai dan schiet de BER gigantisch omhoog waarbij het beeld heel erg stottert (best irritant als je BBC of de lokale omroep wilt kijken).

 

Nu zit ik erover te denken om een schuindak beugel te laten plaatsen. Echter als ik dit laat doen wil ik hier nu wel een grotere schotel op hebben (nu 78cm). Dit omdat ik namelijk ook bij hevige regen geen ontvangst heb. Mij is verteld dat een grotere schotel een beter ontvangst heeft ?

 

Klopt dit en wat voor diameter zou ik dan moeten nemen die ook zonder problemen met een motor op een schuindak beugel gemonteerd kan worden.

 

Mocht iemand een adresje hebben die dit voor mij kan installeren (via PM uiteraard) dan hou ik mij aanbevolen.

 

 

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou ik was ervan uit gegaan dat die uitrichting optimaal is omdat een monteur van een gerenomeerde winkel dit uitgevoerd heeft. Alleen die boom zou dus echt het probleem voor astra 2 en 3 kunnen zijn.

 

Dus bij hevige regen zou mijn 78cm voldoende moeten zijn ??

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boom is inderdaad het probleem. Daar gaat een grotere schotel weinig aan helpen. Op zich is een grotere schotel altijd beter omdat deze meer GAIN heeft zolang je maar zorgt dat die boom er niet meer voorstaat dus een andere plek uitkiezen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Visiosat Bisat, en daarmee is de uitval echt minimaal. Het moet wel errug heftig zijn voor daarmee iets wil uitvallen. En dan nog vallen vaak alleen zwakke zenders als ZDF weg.

 

Je 78cm schotel is dus groot zat, maar als je geen vrij zicht hebt dan helpt de diameter niet. De boom òf de schotel zal dus verplaatst moeten worden. De schotel kan je op zich ook verhogen, maar dan moet je er rekening mee houden dat de boom ook nog kan groeien. (en die race ga je, afhankelijk van de boom, niet winnen)

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie adviezen !!!!

 

Het zal dus een verplaatsing van de schotel worden gezien hij nu al op het hoogste punt op de stang gemonteerd staat. Ik zal dus op jacht gaan naar een schuindakmontage.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

78 is voldoende voor astra 1,2 en 3. Wil je ook hotbird erbij is 88 cm beter.

Kijk eens bij de Duitse shops voor een schuine-dak montageset.

Deze worden in Nederland bijna niet verkocht/gebruikt, terwijl ze in Duitsland niet anders doen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
78 is voldoende voor astra 1,2 en 3. Wil je ook hotbird erbij is 88 cm beter.
Kijk eens bij de Duitse shops voor een schuine-dak montageset.
Deze worden in Nederland bijna niet verkocht/gebruikt, terwijl ze in Duitsland niet anders doen.

Het viel mij ook al op dat je bij een beetje google'n alleen maar op duitse sites terecht komt. Zit nu zelf erover te denken om een eigen frame te laten lassen waarbij ik alleen een gat door het dak hoef te maken voor de buis. De montage tussen 2 dakspanten lijkt mij namelijk niet echt bevorderlijk als het een beetje stormt in Nederland smile

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MFX2000
Origineel bericht van: Henksat
78 is voldoende voor astra 1,2 en 3. Wil je ook hotbird erbij is 88 cm beter.
Kijk eens bij de Duitse shops voor een schuine-dak montageset.
Deze worden in Nederland bijna niet verkocht/gebruikt, terwijl ze in Duitsland niet anders doen.

Het viel mij ook al op dat je bij een beetje google'n alleen maar op duitse sites terecht komt. Zit nu zelf erover te denken om een eigen frame te laten lassen waarbij ik alleen een gat door het dak hoef te maken voor de buis. De montage tussen 2 dakspanten lijkt mij namelijk niet echt bevorderlijk als het een beetje stormt in Nederland smile


een gat in het dak? Dat is nogal wat. Let op dat je het goed waterdicht maakt. Een beetje lekkage, kan in de toekomst voor grote problemen zorgen (rottend hout).

Verder succes bij het plaatsen en veel plezier met een storingsvrij ontvangst.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...