Ga naar inhoud

Zelf web interface mountmanager maken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tanx iedereen, de leuke reacties maakt het voor mij veel leuker om voortgang te laten zien! laugh

Ondertussen ben ik weer een fractie verder, zie screenshot

mntmngr6.jpg

Dit scherm moet nog even slim worden opgezet, en verder moet er een mount knop gemaakt worden die live de output zal geven of de mount gelukt is.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Dank je!

Het is weer een hele tijd geleden (verbouwingen enz.) maar ik ga deze afmaken, moest helaas weer opnieuw beginnen omdat de webinterface is veranderd.

Maar komt goed!

Geplaatst:

Kijk dan of je hem compatible kunt maken met de standaard meegeleverde NetworkBrowser plugin.

Geplaatst:

Die maken toch beide uiteindelijk gebruik van /etc/fstab lijkt mij? Hoe bedoel je precies compatible maken... ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: M4RTiN
Die maken toch beide uiteindelijk gebruik van /etc/fstab lijkt mij?

Nee, de NetworkBrowser gebruikt volgens mij een XML file in /etc/enigma2 (reuze handig, die gaat dus ook mee in de backup).

Ik heb geen kant-en-klare oplossing voor je, mijn verzoek is om er eerst naar te kijken. Dan kies je een pad waar je mee gaat met de enigma2 ontwikkeling. Een gebruiker ziet dan een centraal punt voor zijn mounts, zodat mounts die via de webinterface zijn gemaakt ook via de dreambox kunnen worden beheerd, en andersom.

Eerlijk gezegd vind ik de NetworkBrowser zo makkelijk werken dat ik helemaal geen behoefte meer heb aan een webinterface. Maar dan spreek ik alleen voor mezelf persoonlijk.
Geplaatst:

Oké ik snap het nu! Ik zal er eerst eens een blik op werpen, ik moet eerst weer de basis van mijn plugin werken maken. De basis is helemaal veranderd hoe de data wordt verkregen en naar de webinterface wordt verstuurd.

Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van de network browser, ik zal er eens een blik op werpen! Wordt/Is dit een officiële plugin zodat misschien DMM hem gaat opnemen ? Anders werkt de webinterface plugin alleen als deze geinstalleerd is.

Geplaatst:
Origineel bericht van: M4RTiN
Wordt/Is dit een officiële plugin zodat misschien DMM hem gaat opnemen?

Is een officiele plugin, zit standaard bij Enigma (en in MiLo-image standaard voorgeinstalleerd).
Geplaatst:

Zoals ik al zei moet ik van alles opnieuw uitvinden, maar in dit proces stuit ik op:

--------------------------------------

Internal Server Error

An error occurred rendering the requested page. More information is available in the server log.

--------------------------------------

Als ik de online xml data opvraag, heeft enigma2 een standaard log? Of waar kan ik die aanzetten ? Zo kom ik ook niet verder frown

Geplaatst:

Als je op de box eerst een "init 4" geeft via telnet of ssh, dan stopt Enigma. Daarna kun je hem starten met "enigma2" en dan komt alle output gewoon op je scherm voorbij.

Da's de methode die ik ook gebruik bij het debuggen.

Als je klaar bent, CTRL-C in de terminal om enigma af te sluiten, en met "init 3" breng je hem weer in z'n normale doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...