Ga naar inhoud


Externe harddisk niet meer zichtbaar in netwerk


Neptunus

Aanbevolen berichten

Hi there, 

 

Dit is de configuratie : sat ontvanger Enigma 2 met de laatste openpli, een usb harddisk verbonden aan de sat ontvanger. Een Nvidia Shield en een windows pc. Uiteraard dit alles in hetzelfde netwerk. Op de disk staan opnames gemaakt door de sat ontvanger en films/series die via de pc op de disk zijn gezet en die worden bekeken via de Shield (kodi). 

 

Nu heb ik onlangs de openpli geüpdatet naar de laatste versie omdat daar HDMI-cec in zit. Sindsdien is de harddisk niet meer zichtbaar in windows verkenner (foutmelding : kan netwerpad niet vinden) en ook niet via de Shield, via de pc is er nog wel een mogelijkheid via een ftp programma maar via de shield is er vooralsnog nog oplossing. 

 

Volgens mij zou ik samba.conf moeten aanpassen maar als ik die bekijk zie ik een waarschuwing "do not edit this file" of zoiets. 

Heeft er iemand een workaround? 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM8000 ondersteunt sowieso geen HDMI-CEC (heb er zelf één) over de VU+ Duo kan ik niet spreken. Samba V1 is nu vervangen voor een nieuwere variant met andere config dan Samba V1. Dat wordt even aanpassen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Neptunus:

Volgens mij zou ik samba.conf moeten aanpassen maar als ik die bekijk zie ik een waarschuwing "do not edit this file" of zoiets. 

dat is een standaard waarschuwing, maar gewoon editen hoor

laat eens zien (configuratie) welke versie er in gebruikt wordt, vermoed dat je een hogere versie gebruikt en niet de oude onveilige smb 1.0

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...