Ga naar inhoud


Wat is er met de Hopperguide, bestaan ze nog?


Funfreak

Aanbevolen berichten

Ik heb getracht te bellen, lukt niet.

Faxen lukt ook niet.

Emails wordt niet op gereageerd.

 

Na vele jaren lidmaatschap en nog enkele nummer tegoed, heb ik mijn lidmaatschap maar opgezegd.

Ben wel benieuwd of ik de resterende nummer nog ontvang.

Het feit dat ik ze niet kan bereiken, geeft een vreemd gevoel.

 

Wat zijn jullie ervaringen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Elwin
Ook de Satellietgids heb ik hier nog niet zien liggen... frown


Gisteren nog hier in de boekwinkel gekocht dus hij is er wel, misschien is het eerste deel niet goed verkocht bij je boekhandel en heeft hij het decembernummer niet besteld. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs nog gebeld en een abonnement op de Hopper Guide afgesloten.

De Hopper Guide komt niet vaak uit, maar als die er is, is het kwalitatief goed.

Betreft de bereikbaarheid, dit staat op hun website:

 

"Door hardnekkige storingen bij onze internet-hostingprovider zijn we af en toe

onbereikbaar geweest. In oktober schijnen er betere spulletjes te arriveren".

Nummer 67 is in volle produktie en wordt binnenkort naar de abonnees toegeleverd, volgens het bandje van de Hopper Guide.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk nummer heb jij nu gekocht ?

 

Ik ben abonnee en het laatste nummer wat ik ontvangen heb is 66. (juli 2008)

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Editie 67 zal naar verwachting tussen kerst en Nieuwjaar verzonden gaan worden.

 

Bron : Site Hopper Guide

 

 

 

Met een forse vertraging is editie 67 deze week in produktie gegaan.

 

 

 

 

 

De moeizame realisatie van editie 67 is de climax van een wel zeer stroperig jaar 2008 geworden. “Nee, dat heeft niets te maken met de kredietcrisis, maar alles met de sowieso moeizame ontwikkeling van de schotelmarkt en persoonlijke omstandigheden.” stelt uitgever Erik Nijhof. “Het is, mede door toedoen van het ‘satellietkartel’, al lang niet meer rendabel om in de kleine Nederlandse markt een onafhankelijk special interest magazine uit te geven. Daarnaast staan de marges voor de importeurs en grossiers gigantisch onder druk door voortdurend prijsbederf en monopolievorming. En laten dat nou net onze adverteerders zijn. Elk blad heeft adverteerders nodig, zelfs een publicatie als de Hopper Guide, waarin geen ‘advertorials’ en andere doorgestoken-kaart verhalen staan.”

 

 

 

 

 

Reden voor ongerustheid? “Nee, de moeizame markt was al geruime tijd aan te zien komen en daar is goed op geanticipeerd. Wist je dat de Hopper Guide een van de eerste tijdschriften in Nederland is die al in 1995 geheel digitaal opgemaakt werd en op CD werd aangeleverd bij de drukker? Aanvankelijk werd de zaak door hem nog op film gezet en handmatig gemonteerd, maar sinds een paar jaar gaat het ‘computer-to-plate’. Dit soort extreem efficiënte werkwijzen maken het mogelijk om ook in de te kleine Nederlandse markt te opereren ondanks de nadrukkelijke afwezigheid van de ‘grote adverteerders’ in het blad.”

 

 

 

 

 

“In de loop van 2008 hebben we succesvol proefgedraaid met internet, waarbij het aardig gelukt is bijvoorbeeld IFA en IBC actueel te verslaan. Een deel daarvan was via deze website te zien.” De Hopper Guide straks alleen op het web? “Nee, dat zal ons net zo min lukken als al die andere uitgevers. De ‘alles moet gratis cultuur’ van het web vormt ook voor ons geen basis voor welk zakelijk model dan ook. Of je zou, in navolging van enkele andere websites, in de ‘gesponsorde journalistiek’ willen stappen - of moeten kiezen voor een ‘leuke hobby’. We hebben met onze testcase medio dit jaar enkele marktpartijen alleen wèl een tipje opgelicht van de consequenties van verdere tegenwerking. Laat ik zeggen dat het eindeloze getelefoneer over sommige teksten een aardige graadmeter was voor de effectiviteit...”

 

 

 

 

 

Niet alleen met het web is flink gestoeid dit jaar, ook wordt aan de database van onze frequentielijst gesleuteld. Deze stamt qua opzet nog uit de begindagen van de Hopper Guide. “Het was in 1994 een best wel een heftige klus om een grafisch fraai vormgegeven en overzichtelijk ingedeelde lijst te maken. Gedurende mijn periode bij Veronica Satellite had ik al de digitale screenshots op de kaart gezet en zo werden we de eerste frequentielijst met testbeelden en logo’s. In 1994 draaide dat op computers die je tegenwoordig zelfs niet meer bij de afvalcontainer vindt!”

 

 

 

 

 

Een remake voor de frequentielijst? “Onze frequentielijst blijkt, ondanks het internet, nog steeds veel gebruikt te worden. Aan de huidige opmaak zal niet veel veranderen. Het gaat om een opwaardering van de onderliggende techniek, waardoor we een koppeling krijgen met bijvoorbeeld het overzicht op taal. Dat was aanvankelijk een beknopt lijstje met de Nederlandse, Duitse en Engelse tv-kanalen, waar niet zo veel wijzigingen in zaten. Na positieve reacties van de lezers over deze overzichten zijn ze sterk uitgebreid. Nu wordt die hele zaak handmatig ingevoerd en dat vergt gewoon veel te veel tijd.”

 

 

 

 

 

“Enkele jaren geleden dreigde door de enorme toename van het aantal vermeldingen de lijst letterlijk uit het blad te groeien en is voor een iets compactere opmaak gekozen. Dat was een fraai voorbeeld van hoe de lijst in de loop van de jaren geleidelijk is aangepast aan de veranderende omstandigheden. Toen we in 1994 begonnen was alles nog analoog. In 1995 is de opmaak bijvoorbeeld grondig aangepast aan digitaal. Toen waren de PID-codes nog van belang, maar aangezien de huidige consumentenontvangers alles wat er aan de Clarke Belt uitzendt, wel weten te vinden, hebben we die er dus maar uitgehaald en zo ruimte gemaakt voor meer kanalen.”

 

 

 

 

 

Aan ontwikkelingen in de markt geen gebrek. De komst van HDTV zorgde voor een hoop extra werk. Nijhof: “Niet alleen is het een nieuwe techniek - die we moeten uitleggen aan de lezer - de zaak staat ook nog in de kinderschoenen - wat leidt tot een hoop onduidelijkheden en vaak nog niet stabiele apparatuur - maar het testen van de complexe boxen is er een stuk tijdrovender door geworden. Hoe meer er in zo’n kast zit, des te meer er fout kan gaan. En dat mogen we allemaal nalopen. Wat echter al die jaren is gebleven, is de lol om dat voor de lezer uit te pluizen en te vertalen in een enthousiast verhaal.”

 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...