Ga naar inhoud

HD ontvanger altijd verplicht combineren met HD TV?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik overweeg te gaan sparen voor de dreambox 800.

Nu heb ik hier in de huiskamer een samsung 26" LCD staan, die is beslist geen FULL hd.

Nu vraag ik mij het volgende af: Kan ik nu met zo'n dm800 en deze niet full hd tv wel beeld krijgen op een hd kanaal?

Er zit wel een component ingang op de Samsung.

Geplaatst:

Helaas, alleen zo'n component YbBR (Blauw Groen Rood) ingang, meerdere scarts, s-video, composiet en natuurlijk een vga aansluiting voor een computer.

Het hoeft geen hd kwaliteit te zijn, als het hd kanaal maar bekeken kan worden ben ik al tevreden.

Geplaatst:

Ja hoor. HDTV is gewoon te bekijken op jouw TV. Niet in de hoogste kwaliteit maar daar ging het jou ook niet om.

Ik kijk om te testen via een TV kaart op mijn PC scherm. Mooi als testomgeving hoor.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Helaas, alleen zo'n component YbBR (Blauw Groen Rood) ingang

component gaat tot 1080i, dus je kunt zelfs HD aan
Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat is onzin. Ik heb hier een 22" LCD TV met component ingang en die kan niet meer dan PAL/NTSC aan.

Als de resolutie van de tv hoog genoeg is, kan je absoluut hoger dan 576 over compoment.
1080 moet ik misschien terugnemen, maar 720 werkt zeker, heb ik hier ook een poosje met de 800 gedaan. En dat ziet er gewoon goed uit, over component.

EDIT: 1080 hoef ik niet terug te nemen, component gaat zelfs tot 1080p. (http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video)
Maar stel dat je LCD een resolutie heeft van 1024x786, dan geeft 720p via compoment best een aardig resultaat.
Geplaatst:

Dat HDTV via component kan, wil ik niet bestrijden, dat is een feit! Ik vind het alleen knap dat jij zonder merk en type te weten al kan bepalen dat hij 720p of 1080i aankan, terwijl er maar genoeg LCD's met component input zijn die niet hoger komen dan 480i/576i.

Ron

Geplaatst:

Dan laten we het aan de topic starter over om te bepalen of hij door jouw of door mijn bijdrage het best geholpen is wink

Geplaatst:
]Dat HDTV via component kan, wil ik niet bestrijden, dat is een feit! Ik vind het alleen knap dat jij zonder merk en type te weten al kan bepalen dat hij 720p of 1080i aankan, terwijl er maar genoeg LCD's met component input zijn die niet hoger komen dan 480i/576i.

Ron

Ik denk dat jullie even wat definities moeten afspreken, ik heb de indruk dat één bedoeld dat de invoer weergegeven kan worden (op lagere resolutie) en de ander denkt dat het beeld dan ook daadwerkelijk die hoge resolutie heeft. Oftewel HDready en echt HD. 1080i kunnen ze beiden aan, één geeft het ook daadwerkelijk weer.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Volgens mij begrijp jij mij niet.

Ik zeg dat er TV's zijn die wel een component input hebben, maar qua resolutie niet hoger komen dan een standaard CRT!

Ron

Geplaatst:
]Volgens mij begrijp jij mij niet.
Ik zeg dat er TV's zijn die wel een component input hebben, maar qua resolutie niet hoger komen dan een standaard CRT!

Ron

Klopt, terwijl ik alleen aangeef (of tenminste, bedoelde) dat de component ingang geen beperking hoeft te zijn voor HD weergave.
Geplaatst:
Ik vind het alleen knap dat jij zonder merk en type te weten al kan bepalen dat hij 720p of 1080i aankan

Toch ben ik inmiddels wel nieuwsgierig naar het antwoord in mijn specifieke geval. Het is namelijk een Samsung LE23R41B

Beelddiagonaal 58 cm
Helderheid 500 cd/m²
Dynamisch contrast 3000 :1
Resolutie 1366 x 768 pixels
HD-ready

Heb ik alle topics over dit soort thema's goed begrepen als ik beweer dat de kwaliteit HD-READY van de tv nooit zo hoog als FULL HD maar voorlopig goed genoeg voor sat onvangst omdat deze hd uitzendingen niet in full hd uitzenden?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen