Ga naar inhoud


DNS "gekaapt", werd er helemaal mal van


prutsie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: jacobus
kleine correctie:
de juiste naam is:
Malwarebytes' Anti-Malware
(google geeft trouwens toch wel de juiste link)
Dit is mijns inziens ook een van de beter scanners.


Volgens Google zijn er wel meer mensen die de andere naam gebruiken. Ik moest wel even goed kijken of ik niet juist een malware-programma binnenhaalde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook maar eens dat programma gedraait. Na een uurtje intensief zoeken niets gevonden.

Niet slecht voor een W2K installatie van 2 jaar oud waar af en toe enkel Ad Aware een scan doet.

Waarmee maar weer eens is bewezen dat de gebruiker zelf het grootste risico is. whistle

 

PS.

Laptop is voor allerlei klusjes en desgewenst zonder problemen opnieuw te installeren. Belangrijke zaken staan op full tower PC met alle toeters en bellen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier avast draaien, systemcheck net gedaan met programma wat in eerste instantie werd genoemd. Resultaat clean.

Toen ik wel een keer met m'n stomme kop op ok gedrukt.

Geen programma kreeg het weg (norton, mc afee etc).

Toen avast en probleem opgelost. Vond het wel de moeite om het hier te melden.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Nod32. en SUPERAntiSpyware. De laatste is het proberen ook zeker waard er is een free versie en een betaal versie. Ik zou zeggen probeer dit programma ook eens. Wellicht haalt dit programma er dan nog wat uit na het gebruik van Malwarebytes. Daar wil ik mee zeggen dat er altijd wel wat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superantispyware heb ik ook gebruikt maar kon mij dus echt niet overtuigen. Dit programma vond dus helamaal niets terwijl Prevx CSI en Malwarebytes wel problemen vonden.

 

Superantispyware heb ik dus weer verwijderd.

De door mij gebruikte versie was Pro 4.24.0.1004, een pre-release. Misschien dat deze versie niet volledig functioneel was ??

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Ik heb de twee anderen die jij noemt ook geprobeerd en toch haalde superantispyware er nog twee uit.
Dus conclusie ??
conclusie is dat er geen perfecte anti-spyware bestaat.
Waar de ene wel iets schoonmaakt vind dezelfde iets anders niet maar een ander programma wel weer.
Ik gebruik gewoon meerdere die ik zo af en toe afzondelijk laat scannen.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle scanners hebben dan ook nog in meer of minder mate last van "false positive" meldingen.

Het is dus onmogelijk te zeggen welk programma het beste is.

Zelf gebruik ik naast anti-virus ook nog af en toe malwarebytes, firefox met No-script en af en toe trent micro housecall online.

Moet zeggen dat mijn systeem redelijk schoon blijft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...