Ga naar inhoud


[platte tv] lcd of plasma


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: NINjak
Dat "bak beest" had trouwens wel een verbruik van 667W op de sticker staan. Dan neem ik wel een kleinere LCD (wel een goeie) en kan mijn HTPC/SAT pc ook dat verbruik meedraaien wink

Ik vind het altijd een beetje raar dat men wel veel geld wil neerleggen voor een TV maar dat een beetje stroom er teveel aan is.
Okee, een plasma zal je misschien 100€ meer kosten per jaar aan stroom maar dan kan je wel met volle tevredenheid TV kijken.
En ja er zijn ook LCD's die een mooi plaatje geven maar die zitten stuk voor stuk in een hogere prijsklasse dan een vergelijkbare plasma.
Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, zo is het hier niet... het is meer en dat, en dit, en..en... het is toch weer een evt. extra 100 euro (als het niet meer is)!

 

Wij gaan (ja, vriendin heeft er ook een eigen idee over) toch niet voor een (heel) groot scherm maar als een plasma beter is/blijkt te zijn (we willen wel een fullHD) en LCD is dan (veel?) duurder is de keuze zo gemaakt.

 

Een duurder scherm is wel een eenmalige uitgave en niet een die je altijd op (meer "van") je bankrekening terug ziet komen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet altijd duur te zijn,ik heb zelf een LG 42" Plasma,deze heb ik gekregen, deze was defect,Ik heb voor ca 100€ 3print platenbesteld in ENGLAND,( bij LG kon ik niks kopen of bestellen) .ik had er maar 1 nodig,kon niet anders.1 elco in de voeding er bij,en al 3/4 jaar perfect beeld.zie foto van print die ik vervangen heb,defecte modul, word niet los geleverd, en zie foto van het eindresultaat.

post-33806-1318260095,7451_thumb.jpg

post-33806-1318260096,238_thumb.jpg

post-33806-1318260096,7356_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf na veel vergelijken gekozen voor Sony Brava LCD 117cm met 200Hz techniek.

 

Gekoppeld aan een Humax HD ontvanger is kijken elke keer weer een groot plezier.

 

TV geeft een ongeevenaard rustig beeld en met een Blu Ray eraan geloof je je ogen niet.

 

Plasma of LCD het zal altijd een discussie blijven denk ik.

 

Gewoon zelf gaan kijken en vergelijken da`s het beste denk ik.

 

mvg,

 

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Piet
Ik heb zelf na veel vergelijken gekozen voor Sony Brava LCD 117cm met 200Hz techniek.

Gekoppeld aan een Humax HD ontvanger is kijken elke keer weer een groot plezier.

TV geeft een ongeevenaard rustig beeld en met een Blu Ray eraan geloof je je ogen niet.

Plasma of LCD het zal altijd een discussie blijven denk ik.

Gewoon zelf gaan kijken en vergelijken da`s het beste denk ik.

mvg,

Piet



Zelf gaan kijken en vergelijken is inderdaad het beste. Neem zelf wat films mee in ieder geval eentje waar snelle beelden in voorkomen. Niet elk scherm kan goed met bijvoorbeeld sportbeelden omgaan daar zijn ze te traag voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter,

je moet echt gaan kijken

enkel afgaan op specifikaties kun je niet

en vergeet niet dat je mogelijk nog wat verschillende beeldbronnen wilt testen...

dus ook een ouderwetse analoge s-vhs recorder er nog met fatsoen op aangesloten wilt hebben (als voorbeeld) of je videocamera.

 

dan wil je ook (vooral voor je vakantie video's) een beetje beeld.

 

dat zie je enkel daar bij de verkoper die je de tijd gunt.

 

persoonlijk (maar dat zal je jeuken) is de plasma mooi met een mate van diepte werking, dat vind ik bij de LCD te plat.

 

maar zeer binnenkort is de lazer tv ook al in je prijsklasse.

en die is wel echt bloedmooi.

chiao

Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Ik heb nog geen LCD gezien waar een voetbalwedstrijd mooi beeld geeft. Vooral bij snelle camera acties.


Die mening ben ik ook toegedaan maar als iemand dat minder belangrijk vind en liever foto's en langzamer werk belangrijker vind kan een lcd juist weer wel interessanter zijn.

@ Tonskidutch

De lasertv moet inderdaad een veel mooier beeld geven plus dat ie ook nog eens veel minder stroom gebruikt moet ideaal zijn. Ik heb alleen begrepen dat Mitsubishi deze voorlopig nog niet op de Europese markt brengt. Waarom is mij een raadsel ik denk maar hoe eerder je een markt kun bewerken met een nieuw product hoe beter. Je kunt dan gelijk een sterke marktpositie innemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
hing er ook een prijskaartje aan ? Het apparaat schijnt alleen wat dikker te zijn dan een lcd of plasma is jou dat opgevallen ?

Die Mitsubishi waar ik de specs van heb gezien heeft een diepte van 10.6" dus ongeveer 27cm voor 65" beeld diagonaal...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
hing er ook een prijskaartje aan ? Het apparaat schijnt alleen wat dikker te zijn dan een lcd of plasma is jou dat opgevallen ?


er hing geen prijskaartje aan.
men (de soepjurk en iso myake outfit bij die "stand" ) kon niet vertellen wat zo'n platte tv kost
tja had ook niet anders verwacht van die representative models.

dat die 4x dikker is dan de Plasma en ook nog 2x dikker dan de LCD was duidelijk zichtbaar
maar dat kan me niet echt heel angstig maken, voor 't kijkplezier.

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...