Ga naar inhoud


Winterpret.....


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Als enthousiast microlight (MLA) vlieger, kwam ik onderstaand artikel tegen op de KNVvL site voor gemotoriseerd vliegen. Het is mij uit het hart gegrepen, vandaar dat ik het plaats. Lees, en begrijp....

 

Afgezien van wat ongemakken die daar nou eenmaal onherroepelijk mee gepaard gaan, genieten we met z'n allen momenteel eindelijk weer eens van een echte Hollandse winter. De snert vliegt de winkel uit en de schaatskoorts slaat weer toe: de eerste toertochten zijn al gereden, er wordt gedroomd over een elfstedentocht en het NK natuurijs is een feit. Op de Oostvaardersplassen wel te verstaan...

 

Prachtig hoor, ieder zijn hobby, maar mag ik me even opwinden over de enorme hypocrisie die hiermee tentoon wordt gespreid? Op het journaal zie ik net de hele meute door dit stiltegebied over de finish zwieren, aangemoedigd vanuit een x aantal tetterende luidsprekers, begeleid door filmploegen op motorfietsen (die door het ijs zakken, hoe ironisch) en 4000 man publiek plus een hoempa-fanfare aan de kant.

 

Waarom hoor ik de lokale boswachters en de vele milieu-fanatiekelingen die dit landje rijk is nu niet? Hebben de vogeltjes en de edelherten daar geen last van? En waarom krijgt de vlieger van een sportvliegtuigje of een fluisterstille MLA - max. 60 dB (niveau van een normale conversatie) bij vol vermogen, dus nog minder in de kruisvlucht - die niet eens over de Oostvaardersplassen vliegt, maar zich er ook maar in de buurt durft te vertonen, dan wel een prent aan zijn of haar broek? Omdat de eendjes wel eens zouden kunnen denken dat ik een roofvogel was en daarvan schrikken (silhouetwerking heet dat in vakjargon)? Een fabeltje wat overigens in meerdere onderzoeken is ontkrachtigd.

 

Eens te meer blijkt maar weer dat er als het om recreatieve luchtvaart gaat met meerdere maten wordt gemeten, al naar gelang het uitkomt. Heeft iemand een milieubeweging horen protesteren tegen het NL natuurijs? Ik niet! Misschien hadden ze wel ijsvrij. De NOS-motor ligt nog in het water, zou dat kwaad kunnen voor het milieu?

 

Stephan Erlings

 

AB gemotoriseerd vliegen, KNVvL

 

Bron

 

 

"Tango Bravo switching off"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jaja we leven in nederland hoor..........!!!!!

Tis allemaal wel eens te gek voor woorden he.

Wat mij betreft gewoon doorvliegen toch. laughlaugh

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: kaelem
Jaja we leven in nederland hoor..........!!!!!
Tis allemaal wel eens te gek voor woorden he.
Wat mij betreft gewoon doorvliegen toch. laughlaugh


Het is jullie eigen keus, in Nederland leven...

>Link<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op oudjaarsdag wordt er ook een oog dichtgeknepen als het over geluidsoverlast en millieu gaat.

De vraag is hoever willen we gaan. Als er een keer per jaar een stiltegebied wordt verkracht is dat aanvaardbaar blijkbaar.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien is natuurbeheer een beetje doorgeslagen.

 

Bij natuurbeschermers leeft soms de opvatting, dat alles moet blijven zoals het nu is, maar de natuur verandert steeds.

Wat 300 jaar geleden heide was, werdt daarna bos en na een bosbrand weer kaal.

Dat is de steeds terugkerende kringloop van het leven.

 

De mooiste en zeldzaamste bloempjes worden tegenwoordig op de middenberm van autowegen gevonden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets tegen de natuur, kan er van genieten, maar als je bijvoorbeeld een natuurgebied ziet als de Noord Veluwe, waar de Apache helicopter tot op een hoogte van 30 meter mag oefenen, en dat dan vergelijkt met het Natura 2000 project waarbij 162 gebieden in Nederland als beschermd zijn aangewezen, daar mag een ultralight vliegtuig niet op 300 of zelfs niet op 600 meter overvliegen, want het silhouet zou op een roofvogel kunnen lijken en dat verstoort de dieren. Als alles doorgaat liggen de Flevopolders helemaal binnen de diverse natuurgebieden, en hoe moet dat dan met vliegveld Lelystad??

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vraag ik mij af, wat ze doen, wanneer er echt een roofvogel overvliegt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
@TangoBravo: alles in hoofdletters en ook nog eens koeieletters, dat is dubbel schreeuwen.


Tsja, wij microlighters hebben nou eenmaal de naam van herrieschoppers :D :D

Maar ik maakte het berichtje niet op mijn eigen PC, maar het laptopje van mijn vrouw, en daarop leek het letterformaat wel mee te vallen, kennelijk niet dus. Ach, zo valt het in ieder geval op.

Maar waar zie jij die hoofdletters overigens?

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ik zie hoofdletters bij het begin van een zin.



Wat maf, toen ik het bericht voor het eerst opende kreeg ik alleen hoofdletters te zien in een groot formaat.

Nu zien ze er normaal uit, ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom? blushconfused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vlieg zelf al zeker 20 jaar niet meer, maar toen ik stoppte vanwege geen tijd meer begon die ellende al. ik heb nog steeds een 12 tal vliegtuigen kompleet op de zolder staan maar ik denk dat ik als ik weer zou beginnen alleen de zweegvliegtuigen nog kan gebruiken. Ik kan die frustratie van jou dus goed begrijpen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Ik vlieg zelf al zeker 20 jaar niet meer, maar toen ik stoppte vanwege geen tijd meer begon die ellende al. ik heb nog steeds een 12 tal vliegtuigen kompleet op de zolder staan maar ik denk dat ik als ik weer zou beginnen alleen de zweegvliegtuigen nog kan gebruiken. Ik kan die frustratie van jou dus goed begrijpen.


12 stuks ?? dat zijn vast geen ultra-light toestellen of heb je een hele grote zolder ??

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...