Ga naar inhoud


éénHD gaat nu ook echt HD uitzenden


kenis

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit ergens 720p naast 1080i gezien... waar iedereen die er na keek 720p echt beter vond. Vooral bij veel bewegingen (pans, zooms etc....). Deze discussie is hier al eerder geplaatst. Zowel 720p en 1080i zijn beide een compromie.

 

Echter wat wel zo is dat als de bron in 1080i zit dat je door het omzetten naar 720p en vervolgens het weer weergeven op een full-HD scherm er toch wel een vermindering in zit...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

vtm HD volgens vtm zelf word een hd logo getoond bij uitzenden

ik heb nog nooit een logo gezien dus geen hd wel upscale

iedere hd zender heeft een appart hd kanaal, geeft analoog-digitaal en hd +txt allemaal door op één kanaal

bij indi is het vtm hd logo verdwenen van het scherm,staat nu in de info bar,nog nooit hd zien in staan wat bij andere hd zenders WEL in staat

één hd doe zo verder wink ge zijt goe bezig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

720p is en blijft een half aftreksel van het origineel.
Uitzenden in 720p betekent dat je de helft van de resolutie wegflikkert, basta. wink


Zozozo, jij weet het, he? frown
En jij zie het verschil dus ook in een oogopslag?


Ik zit op een kleine 3 meter van een 50" full-hd plasma. Ja, ik zie
het verschil goed. Met 1080i/p is 1:1 pixelmapping mogelijk (=geen overscan), dit levert een ongeëvenaard gedetaileerd plaatje op. 720p is gewoon net iets wolliger in vergelijking.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kijk met een 43" HD-ready(schermresolutie ongeveer 1300 dots), daarop zie je het verschil (helaas) niet, mede door de 4 meter kijkafstand.

 

Maximaal detail zie ik wanneer ik op ongeveer 2 meter afstand ga zitten.

 

Maar je hebt het zelf al eerder gezegd, alleen de mensen met een full-hd scherm kunnen dit verschil zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zit op 145cm (even de vouwmeter genomen ) van een 32" . Helaas is er eigenlijk geen verschil te zien tussen de slimste mens nu en thuis daarstraks . Zap je verder naar andere HD zenders blijkt het totaalbeeld toch heel wat beter te zijn.

 

Ook de gewone uitzendingen zijn maar bedenkelijk . Daarstraks tijdens sporzaHD ( tennis)zag je weer die sleep achter dat balletje , net of je een scherm hebt met enorm hoge reactie tijd .

 

Ik ga volgend weekend m'n indi receiver eens vanonder de mottenballen halen , en vtm en éénHD eens vergelijken bij opnames in echte HD .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
@ErikSlagter: Wat je ook zegt, maar 720p is nog altijd een aanvaarde norm voor HD-uitzendingen.

Voor mij niet, klaar. 720 vs 576 beeldlijnen vind ik niet echt wereldschokkend en had nooit HD mogen heten.

Anyway, natuurlijk kijk ik liever naar 720 dan naar SD, maar om het nou HAARSCHERP te gaan noemen, dan krijg ik weer van die marketing-uitslag op m'n huid. "Wast witter dan wit", dingen beloven die men niet waarmaakt... Noem het dan gewoon HD-kwaliteit, is niks tegenin te brengen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

720p is en blijft een half aftreksel van het origineel.
Uitzenden in 720p betekent dat je de helft van de resolutie wegflikkert, basta. wink


Zozozo, jij weet het, he? frown
En jij zie het verschil dus ook in een oogopslag?


Ik zit op een kleine 3 meter van een 50" full-hd plasma. Ja, ik zie
het verschil goed. Met 1080i/p is 1:1 pixelmapping mogelijk (=geen overscan), dit levert een ongeëvenaard gedetaileerd plaatje op. 720p is gewoon net iets wolliger in vergelijking.


Exact!

Het gaat ook vooral om die 1:1 pixel mapping. Als je dat niet doet, dan zou het zo maar eens kunnen zijn dat je inderdaad geen verschil ziet tussen 720 en 1080. Maar ik zie dat dus wel! Ik zet ook expres de bank wat dichterbij de TV bij HD voor maximaal effect, maar bij 720 is dat meteen weer een teleurstellig.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even naar tennis en aansluitend neighbours gekeken.

Vond het beeld van allebei heel goed.

Vervelend dat de 4/3 uitzendingen nog steeds zo stom worden opgeblazen. Wat dat betreft kun je wel zien dat tvv een zusterbedrijf is van cds.

 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het tennis wordt onderbroken door een niet-HD programma.

Ze hadden het tennis toch gewoon door kunnen laten gaan in HD?

Deden ze vorig jaar met de Tour de France ook.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
Origineel bericht van: patje7of9


De rest is geupscald HD zoals tennis en neighbours.


nee hoor, is HD.



Dat noem ik geen HD.

Vanaf 17 januari kan je FC De Kampioenen in HD bekijken via Eén HD. Meteen volgen ook De smaak van de Keyser, Thuis en Van vlees en bloed. Eén zal de komende maanden steeds meer producties in HD uitzenden. De andere programma's kan je via Eén HD bekijken in een net-niet-HD-kwaliteit.

bron: één HD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...