Ga naar inhoud


éénHD gaat nu ook echt HD uitzenden


kenis

Aanbevolen berichten


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ja!!!

 

Nederland heeft op dit moment helemaal geen HD uitzendingen.

 

Blijft het feit, dat 1080 eigenlijk 2 x 540 is.

Je beeldscherm moet van het i weer een p plaatje maken.

Maar Apple720 heeft gelijk, wanneer hij stelt, dat je native opgenomen 1080 niet moet gaan omzetten naar 720 en dan thuis weer naar je native beeldscherm resolutie.

 

En zo heeft iedereen een beetje gelijk.

 

Maar on topic, weet iemand waar aangegeven wordt (programma gids?)of een programma op éénHD ook HD is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ja!!!

Nederland heeft op dit moment helemaal geen HD uitzendingen.



Morgen zou de inauguratie van Obama door Nederland1-HD worden uitgezonden bij de kabelaars en CanalDigitaal, echter is dit de afgelopen avond door de NPO weer teruggedraaid. De uitzending gaat niet door.

Als reden wordt opgegeven dat de apparatuur om live HDTV van ondertitels te voorzien nog niet beschikbaar is bij de NPO. Heb je het ooit zo zout gegeten vraag ik dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Als reden wordt opgegeven dat de apparatuur om live HDTV van ondertitels te voorzien nog niet beschikbaar is bij de NPO. Heb je het ooit zo zout gegeten vraag ik dan...

Waarom zenden ze het dan niet uit? Die ondertitels heb je toch niet nodig? Het is geen Frans of Chinees ofzo..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, als iedereen zo reageert, dan moeten ze gewoonweg niet beginnen met HD hé. Want er gaat altijd iemand zijn die de uitzendingen niet interessant vindt.

En je vergeet dat de VRT een innoverende rol te spelen heeft met digitale TV. VTM heeft weliswaar al langer een HD-kanaal, maar ze maken er helemaal geen reclame voor en het is nog niet overal te ontvangen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tjah, als iedereen zo reageert, dan moeten ze gewoonweg niet beginnen met HD hé.


Inderdaad, waarom altijd die negatieve reacties?
FC De Kampioenen is een programma met hoge kijkcijfers voor de VRT. Lijkt me niet meer dan logisch dat dergelijke programma's het eerst in HD getoond worden als uithangbord voor hun digitale inspanningen.
Ik denk dat in België er wel andere voorbeelden van "weggegooid belastinggeld" zijn... maar dat is een andere discussie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Apple740

Als reden wordt opgegeven dat de apparatuur om live HDTV van ondertitels te voorzien nog niet beschikbaar is bij de NPO. Heb je het ooit zo zout gegeten vraag ik dan...

Waarom zenden ze het dan niet uit? Die ondertitels heb je toch niet nodig? Het is geen Frans of Chinees ofzo..


inderdaad, de meeste early adaptors die HD apperatuur hebben staan begrijpen ook wel een paar woorden Engels, dus gewoon uitzenden zonder ondertiteling of commentaar aub. Gelukkig zie ik net dat BBC HD de inauguratie in HD uitzendt, probleem opgelost dus.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

720p is en blijft een half aftreksel van het origineel.
Uitzenden in 720p betekent dat je de helft van de resolutie wegflikkert, basta. wink


Zozozo, jij weet het, he? frown
En jij zie het verschil dus ook in een oogopslag?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...