Ga naar inhoud


Waarom geen waarborg voor smartcard IPV zeer hoge aankoopkost.


Aanbevolen berichten

Hi,

bij diverse sat-providers,kan je een 2de ,3de smartcard en misschien meer nemen op een abonnement.

Wel vind ik het schandalig dat ze daarvoor een torenhoog bedrag van 79€ voor aanrekenen.

Ik ben dan ook voorstander dat ze i.p.v.een zeer hoge aankoopprijs te rekenen voor de smartcard een soort van waarborg (zoals premiere) zou aanrekenen van bvb 35€.

Dan zou de drempel misschien lager liggen om een extra kaart (abonnemnt) bij te nemen.Na afloop van het abonnement,kan je de smartcard terug inleveren,en krijg je het geld terug.Naar mijn mening,kan deze smartcard perfect gebruikt worden voor een andere abonnee.Misschien krijg je als abonnee een kaart die lijdt aan slijtage of vol schreven,maar ik vraag mij af mocht je de mogelijkheid hebben:

1.79€ betalen voor een nieuwe smartcard die mooi is zonder schreven en slijtage

2.een waarborg betalen van bvb 35€ maar dat je dan de kans hebt,dat die (kleine) slijtage vertoond en schreven heeft,maar die wel perfect werkt?

Wat zou jij kiezen mocht je de mogelijkheden hebben?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat bastaat al, heet marktplaats.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De kaart kost geen 79 euro, want bij een gecertificeerde ontvanger krijg je die er "gratis" bij. In feite is dit een soort ontmoedigingsbeleid om een alternatieve ontvanger te kopen.


Ahum, dat is al heeeeeeeeeeel wat jaartjes niet meer zo!

En ook toen was de kaart niet gratis, de gecertificeerde ontvanger met kaart was altijd fors duurder dan een gewoon produkt zonder......
Link naar reactie
Delen op andere sites

een terechte vraag sattv4iedereen.

 

we hebben het er wel vaker over gehad en nog steeds over

't is schier woeker.

 

bovendien zijn de laatste paar maanden weldegelijk acties geweest dat bij een combo pakket de klant de kaart BIJNA (leek het wel) gratis kreeg.

 

en die paar slimme winkeliers hebben juist die kaart in hun zak gehouden en als apart item verkocht.

 

er zijn genoeg "niet snuggere kopers" die niet eens de verpakking en de erop geschreven informatie lezen waaruit dat zou blijken.

 

dus denkt die noodlijdende satboer... pik binnen het is winter.

 

maar om niet al teveel af te wijken:

 

de deal tussen Canal Digitaal en de detailhandel is simpel

wij bieden aan <> jullie verkopen = de gek die het er voor geeft

 

maar volgens mij is 't een rem op een nog grotere afname en een veelvoud aan potentiele leden door die veel te hoge kaartprijs.

 

overigens met die waarborgsom zit je ook helemaal op het verkeerde spoor

dan lees je wellicht niet genoeg duitse satellietfora betreffende je voorbeeld Premiere.

 

chiao

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo onzin???

 

Voor 199 Euro had je in der tijd een complete set met ontvanger, kabel, kaart, LNB en schotel bij CDS. (o.a. die set met die ovale mashed schotel)

 

Probeer daar maar eens een andere ontvanger met kaartlezer (Seca compatible), kabel, LNB en schotel voor te krijgen?

 

(TIP: Alleen al een Dreambox DM500 kost al hetzelfde).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over recente aanbiedingen van Canal Digitaal, ik heb het over een iets verder verleden, de jaren dat er enorme aantallen Philips 6073 etc over de toonbank gingen, met kaart in de doos, voor een prijs die keurig gelijk stond aan de prijs van vergelijkbare ontvangers plus omgerekend zo'n 80 euro voor de kaart....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...