Ga naar inhoud


Media Labs BV staakt distributie Dreambox


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
Hoe noem je dat nou Aart? Selectief lezen of selectief concluderen?:-))

Ron


Inderdaad het stukje van satellietland gaat over de nieuwe produkten die net als bij alle andere receivers nog niet 100% probleemloos werken.

Maar ja dan moet de importeur het niet oplossen maar dus Dream GMBH. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, ze zouden dan zelfs geen enkele distributeur nodig hebben en zelfs geen winkeliers.

Als Dream Multimedia gewoon direct vanuit eigen magazijn vanuit een eigen internationale webshop gaat verkopen, kunnen ze de winst 100% in eigen zak steken. wink

In principe was de enige toegevoegde waarde van een Nederlandse distributeur, kennis en service.

Reparaties hoefden niet naar Duitsland waardoor ze veel sneller afgehandeld konden worden, maar ja, stel dat ik ergens anders goedkoper kan kopen en dan in geval van een defect 6 weken moet wachten en 0,0 service krijg..... Who cares?

Daar gaat het toch allemaal naartoe. Over een jaar of 5 tot 10 zijn alle normale winkels overgenomen door giganten of op de fles en vervangen door een virtuele/online winkel.

Als consument zou ik daar niet eens moeite mee hebben als er wetten zouden komen die meer toezicht op dergelijke online shops mogelijk maken en er een soort garantiefonds komt zodat je als consument beter beschermd bent tegen webshops die "plotseling verdwijnen" of online verkopers die voor garantie op vakantie zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijkt men naar andere producten, dan verdwijnen de importeurs en blijven er alleen dealers over. Die rechtstreeks geleverd krijgen van de fabrikant. Het enige wat hierbij nog telt is de omzet van de verkoop. Met een steeds groter marktaandeel van de Media M. en andere verkoop giganten.

 

Producten komen met een Europese garantie en maakt het niet uit waar in Europa een bepaald apparaat is gekocht.

 

Verder doen de meeste grote fabrikanten ook geen garantie claims en reparaties meer zelf. Laat staan de dealer.

 

Zij hebben hiervoor een bepaald bedrijf of lokale bedrijven ingeschakeld, die de reparaties uitvoeren en garantie claims voor de fabrikant behandelen.

 

Kijk naar Philips, JVC en diverse andere grote producenten. Bij garantie wordt u verwezen naar reparatie-centrum X te Y, die verder geen binding heeft met Philips. Maar gewoon voor een aantal bekende fabrikanten werkzaamheden verricht.

 

Het eventueel verzenden naar ander land is ook geen enkel probleem meer. Als men voor 16.00 uur in Duitsland wat besteld is de kans groot dat het de volgende dag al in Nederland bezorgd wordt.

 

Bij HP kreeg ik een passende kartonnen doos toegezonden. Hierin de notebook verpakken. Pakket wordt opgehaald door koerier en na reparatie weer thuis bezorgd. Het zag er achteraf uit dat de reparatie in Engeland was uitgevoerd. Zou ook Taiwan geweest kunnen zijn.

 

Zo werkt de moderne distributie in de EEG en ook elders.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel importeurs repareren er nog zelf?

Je ziet steeds meer de tendens dat reparaties uit worden besteed aan gespecialiseerde reparatie bedrijven, ook garantie reparaties.

 

De reparatie duur is met name afhankelijk wanneer de winkelier zijn reparaties verstuurt of wegbrengt, doet hij dat nog de zelfde dag of spaart hij reparaties op.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...