Ga naar inhoud


Media Labs BV staakt distributie Dreambox


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten

Zelfs het melden van een probleem wordt al uitbesteed.

 

Je belt een nederlands telefoonnummer voor service en men wordt verbonden met een call center in Ierland. Waar je in de nederlandse taal wordt toegegesproken.

 

Mogelijk dat Mr Singh in Bangalore vervolgens het probleem oplost en dat een reparatie weer elders wordt uitgevoerd.

 

De Kathrein HDTV Sat ontvangers worden ontwikkeld en gemaakt door firma Marusys uit Korea. Die overigens ook andere merken maakt.

 

En de garantie en service worden weer afgehandeld door een ander bedrijf. Die waarschijnlijk ook voor allerlei andere merken werkzaamheden uitvoert.

 

Groet,

 

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb eens op de site van dream-multimedia gekeken en

gezocht naar dealers ,nu blijkt dat dream geen enkele dealer

heeft (kan ook een tijdelijke mysql error zijn).

Iedereen kan zich wel als dealer aanmelden.

Ik krijg de indruk dan dream direkt aan de detailhandel wil

leveren ,dus een schakel minder in het verkoop traject.

Dat dream de winstmarge van de importeur(s) altijd maar

minder maakt duid er ook op dat ze er van af willen.

Dan zal de service(garantie) wel direkt vanuit dream gmbh komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek nou eens niet steeds onjuiste conclusies. Dat doen ze op andere sites al genoeg.

Dream Multimedia wil helemaal niet van hun dealers en distributeurs af. Media Labs is er zelf mee gestopt omdat ze het met de gang van zaken en het onprofessionele gedrag van de fabrikant niet eens waren. Dit vertelde Michel mij in september al. Volgens hem zou Dream Multimedia achter de rug van distributeurs om het broertje van een van de eigenaren en het neefje of vriendje van een van de andere eigenaren op zeer oneerlijke wijze voortrekken met de toen zeer schaarse DM800HD.

Die werden toen eerst aan het broertje en vriendjes van de eigenaren geleverd en toen pas aan de officiële distributeurs. Hij dacht er toen al over er mee te stoppen en heeft Dream Multimedia daar in oktober al over geïnformeerd en een groothandel in het zuiden benaderd om te kijken of die de distributie wilden overnemen en dus de winkeliers netjes zouden worden geholpen met de afhandeling van fabrieksgarantie en support. Volgens Michel heeft Dream Multimedia toen tijdens een geprek in Duitsland verbetering beloofd en Media Labs gevraagd distributeur te blijven.

Toen Dream Multimedia enkele maanden later er nog steeds een potje van maakte heeft Media Labs ergens halverwege januari schriftelijk het distributeursschap opgezegd en een vervanger (die groothandel in het zuiden) voorgesteld. Aangezien dat schriftelijk is gebeurt, lijkt mij dat feit en niets anders.

Wat er nu allemaal precies waar en niet waar is, zullen we waarschijnlijk nooit precies weten, maar duidelijk is voor mij wel dat Media Labs er zelf mee gestopt is want dat was mij al vele maanden langer bekend dan dat "persbericht" van Dream Multimedia.

De "shopping" site van Dream Multimedia is al maanden aan en af online/offline of heeft storingen. Nu ligt al een week of drie de hele database plat.

Dat staat er volgens mij helemaal los van.

Wie er de waarheid spreekt is mij volledig duidelijk, maar ik op andere sites hebben ze hun oordeel al klaar.

Ik zeg gewoon heel simpel: De partij die de waarheid spreekt heeft een ontvangstbevestiging van de schriftelijke opzegging toch? Media Labs heeft die gedateerd 20 januari 2009, ver voor het persbericht op 6 februari van Dream Multimedia.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect voor Media Labs. Een Dreambox blijft een Dreambox en als consument heb ik gewoon recht op behoorlijke garantie. Of die nu van Media Labs komt of van pietje puk, maakt wettelijk geen verschil. Lulliger is het als de fabrikant er mee stopt of mee moet stoppen. Dat risico bestaat natuurlijk ook nu Duitse economen voorspellen dat 1 op de 4 Duitse bedrijven dit jaar om zullen vallen.

Een goede Nederlandse distributeur is natuurlijk altijd beter, maar voor garantie niet noodzakelijk.

De garantie verleend uiteindelijk wettelijk gezien toch de winkelier en als die in gebreke blijft, de fabrikant zelf en als die er niet meer is.... tja, dan geen garantie meer.

Als een winkel mijn Dreambox langer vasthoud dan de algemeen geaccepteerde maximale termijn van 6 weken, eis ik een vervangend gelijkwaardig toestel of mijn geld terug.

Het is dus lullig dat een distributeur wegens wanbeleid bij een fabrikant besluit te stoppen, maar voor ons als consument maakt het geen of weinig verschil voor wat betreft de garantie. Mischien hooguit voor wat betreft de snelheid en deskundigheid waarmee de garantie afgehandeld wordt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat thema van crises wilde ik niet aanhalen omdat al een

monster discussie hierover in off topic loopt ,maar dat

mag je niet uitsluiten ,consumenten electronica krijgt het

zwaar te verduren.

Ik wil het niet hopen laat staat wensen dat zoiets gebeurd.

Ik ga ervan uit dat dream blijft bestaan gezien hun tevreden

klanten kring.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Media Labs heeft denk ik een logische stap gemaakt. Ze vroegen om verbetering op aantal punten, nu blijkt dat dit ondanks toezeggingen niet bewaarheid wordt dan houdt het gewoon op.

 

Flauw van DMM om dan naar de buitenwacht te doen alsof zij er een punt achterzetten. Maar goed, dat is algemene bedrijfspolitiek wink

 

Ben benieuwd of DMM de crisis overleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het persbericht dat Dream heeft uit laten gaan is de reden van de beeindiging van de samenwerking toch iets anders.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen .......

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de beschikbare informatie is Media Labs is er zelf mee gestopt.

 

Je kunt je alleen afvragen of er niet een politiek spel achter zit dat DMM uiteindelijk blij is dat Media Labs zelf gestopt is.

 

Uit de info lijkt dat ze niet gecompenseerd (hoeven te) worden.

 

Dream Mutimedia gaat de reparaties dus in een nieuwe vestiging doen.

 

De DM8000 kon je als eindgebruiker al als beta rechtstreeks bij DMM bestellen/kopen.

 

Site gedeeltelijk offline (dealerlijst enz)

 

Het lijkt erop dat we de Dreamboxen alleen nog maar in de webshop van DMM zelf kunnen kopen.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Laverda

Het lijkt erop dat we de Dreamboxen alleen nog maar in de webshop van DMM zelf kunnen kopen.


Ik heb ook die indruk ,kosten drukken om het hoofd boven water
te houden.
Zoals ik al zei importeurs/groothandelaren passen niet meer
in de huidige tijd.
Als de tussen handel weg is kunnen ze met de prijs zakken
als het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan me heel goed voorstellen dat michel stopt als importeur van die boxen.

 

Er is imo gewoon veel mis met de fabrikant waar de importeur,handel en klant de dupe van worden.

 

Bij elke nieuwe dreambox is gerotzooi geweest. De DM7000 meerdere keren uitgesteld door problemen. Toen de boxen eindelijk de markt opkwamen waren het probleembakken waar gelijk al aan gesleuteld moest worden. En deze trend heeft zich doorgezet bij alle na volgende boxen.

Lekker handig van de fabrikant om een produkt op de markt te brengen die niet goed ontwikkeld is en dan de hobbyisten de problemen laten oplossen zodat DMM die oplossing over kunnen nemen.Spaart iig weer ontwikkelingskosten.

 

Als er dan problemen zijn laat de fabrikant niks meer van zich horen of het duurt een eeuwigheid voordat je weer een werkende box heb.

Als een handelaar 3 boxen verkoopt die na 2 weken kapot zijn dan krijgt die handelaar kwade klanten die moeilijk gaan doen (wat begrijpelijk is). Die handelaar moet dan naar de importeur en begint de handelaar te dringen op snelle afhandeling. ALs daar meerdere handelaren komen met een dringende afhandeling en de fabrikant laat afweten dan krijgt de handelaar EN importeur een slechte naam zodat beide het moeilijk krijgen om hun zaak lopend te houden.

 

Als ik heel veel geld moet uitgeven voor een DM8000HD wil ik een box hebben zonder fabricage fouten of een reparatie door de fabrikant netjes wordt afgehandeld.Nee,je mag een nieuwe kopen waar die fabricage fout uitgehaald is.

Weer een paar honderd euro winst voor de fabrikant.

Daar laat DMM een steekje vallen die vroeg of laat hun kop kost.

 

De box zelf is een leuk hobby doosje maar ik heb iig het vertrouwen verloren in het merk. Te duur en te onbetrouwbaar.Ook met orginele firmware.

 

Ik vind dat de importeur een begrijpelijke en goeie keus heeft gemaakt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Laverda
Volgens de beschikbare informatie is Media Labs is er zelf mee gestopt.

Volgens de beschikbare info zijn er dus 2 kanten aan dit verhaal.
Zoals ik al zei zal de waarheid wel ergens in het midden liggen.

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn twee kanten. De verzonnen kant en de waarheid. Omdat ik weet dat Media Labs er zelf al in september mee wilde stoppen, weet ik wel welke kant ik moet geloven wink

Het maakt mij verder ook niet uit want het resultaat is hetzelfde. Namelijk geen Nederlandse distributeur meer.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...