Ga naar inhoud


Media Labs BV staakt distributie Dreambox


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten

**** jouw bericht was een bericht zonder bronvermelding van een site die hier niet geciteerd mag worden (van die site zelf).

Vandaar onderstaand het officiele persbericht van de (ex) distributeur zelf:

 

--------- citaat www.satellietland.nl ---------------

 

Mededeling Budel, 6 februari 2009

 

 

Na 6 jaar distributie van Dream Multimedia producten, heeft Media Labs B.V. besloten de verkoop van deze producten stop te zetten en ons volledig te gaan richten op onze andere bedrijfsactiviteiten.

 

Gedurende 6 jaar distributie hebben wij de klant altijd op de eerste plaats gezet, door steeds ruime voorraad te houden, goede aftersales, stabiele prijzen en deskundig advies te bieden.

Helaas blijkt dit de laatste jaren steeds moeilijker. Fabrikant Dream Multimedia verhoogt voordurend de (inkoop)prijzen, tegen gelijkblijvende kwaliteit, steeds moeizamere leverbaarheid en kwalitatief ontoereikende ondersteuning.

 

Nieuwe producten zijn, vrijwel standaard, de eerste maanden nauwelijks leverbaar. Vaak zijn er met deze nieuwe producten ook nog problemen m.b.t. werking. Dream Multimedia informeert distributeurs minimaal of niet over verkoop gerelateerde zaken maar ook niet over technische zaken, zoals de diverse problemen met hun producten en biedt pas na herhaaldelijke navraag een oplossing voor diverse gesignaleerde problemen. Een oplossing die vaak grotendeels voor tijd en kosten van de distributeur, groothandel en winkelier komt. De consument verliest daardoor het vertrouwen in de winkelier en deze verliest aansluitend het vertrouwen in fabrikant, distributeurs en groothandelaren. Een wat ons betreft onacceptabele situatie.

 

Uiteraard hebben wij fabrikant Dream Multimedia herhaaldelijk op signalen uit de markt en onze eigen bezwaren gewezen, maar steeds werd hier weinig of niets mee gedaan. Als er al iets mee gedaan werd, waren de maatregelen veelal maar van korte duur.

 

Ook lijdt de goede naam van fabrikant als ook distributeurs onder de steeds hardnekkiger wordende verkoop van illegale kopieën van Dream Multimedia producten. Deze verkoop van dergelijke kopieën wordt naar onze mening onvoldoende door fabrikant zelf bestreden.

 

Wij kunnen het service niveau naar onze klanten niet langer garanderen, waardoor er een voor ons onacceptabele situatie is ontstaan. Geen marketingvergoedingen, hoge inkoop prijzen, inkoop tegen uiterst merkwaardige condities en zeer moeizame aftersales, maar wel steeds hogere adviesprijzen en onwerkbaar lage marges voor zowel distributeurs, groothandel als ook winkeliers hebben ons doen besluiten met pijn in ons hart na 6 jaar de distributie van Dream Multimedia producten stop te zetten.

 

Wij hebben fabrikant Dream Multimedia begin Oktober 2008 al aangeven de distributie te willen staken. 20 Januari 2009 hebben wij Dream Multimedia nogmaals schriftelijk aangeboden de distributie, fabrieksgarantie afhandeling en aftersales met gesloten knip aan een betrouwbare en capabele Nederlandse partner over te dragen zodat de winkelier, maar in het bijzonder ook de consument hier geen enkele hinder van ondervind. Om voor ons volstrekt onduidelijke redenen heeft Dream Multimedia niet gereageerd op ons voorstel en door middel van een feitelijk onjuist persbericht de zaak onnodig gefrustreerd. Dit alles ten koste van de consument die wederom van ondoordachte beslissingen van deze fabrikant de dupe dreigt te worden.

 

Fabrikant Dream Multimedia beschikt echter sinds kort over een groot nieuw service center, waar reparaties binnen en buiten de garantieperiode in het vervolg door de fabrikant zelf zullen worden uitgevoerd.

 

Hiervoor kunt u gebruik maken van het support ticket systeem van Fabrikant Dream Multimedia zelf (Engels- of Duitstalig) op: http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl

 

Wij danken u voor het vertrouwen in Media Labs B.V. en wensen u onverminderd veel plezier met uw Dream Multimedia product.

 

Directie

Media Labs B.V.

 

------- einde citaat www.satellietland.nl --------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mijn is had totaal tv eerst wel eens contact met media lab's op kunnen nemen.

En dan pas een "verhaaltje" schrijven .

 

Ook als ik zie hoe er "her en der" gereageerd wordt op dit nieuws , beseffen sommige mensen niet hoeveel tijd , moeite en energie er door Media lab's vroeger satellietland in het merk en product "dreambox" is gestoken . Ik denk dat heel veel mensen dat nog wel eens vergeten .

 

Het is een bericht wat niet geheel klopt , maar de uitkomst klopt wel . En dat vind ik op zich een trieste zaak .

 

 

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: f650gsrider
Zou wel apart zijn als de kaartenschrijver importeur wordt,


Vaak is 1+1=2 maar soms ook 1+1=3. Als ergens een schoen wringt proberen anderen daar hun voordeel mee te doen.

De nieuwe importeur zou ook wel eens uit Bladel (NB) kunnen komen, maar dat is puur speculatief, beter is te wachten op info rechtstreeks vanaf de bron.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Helemaal mee eens.

Gelukkig woon ik vlak naast de grens en mijn toekomstige dreambox haal ik als steunbetuiging niet in Nederland.


Als je steun betuigd moet je helemaal geen Dreambox kopen, de "nieuwe importeur/distributeur" kan hier waarschijnlijk niets aan doen

Greetz.............René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal is juist.

Ik heb emails gezien waarin de oude importeur uit het zuiden des lands Dream Multimedia beschuldigd van het dumpen van Dreamboxen buiten de dealers om. Tevens wordt aangegeven, dat daardoor de prijzen enorm zakken (nee. niet voor de 8000) en dat hjij voor een paar euro geen support kan leveren. Daarom is al enige tijd geleden gestopt met de aankoop van alle modellen en kocht hij alleen nog de 8000 (voor zover leverbaar, want er zijn er tot nu toe slechts 1500 uitgeleverd).

Tja, en daarvan is Dream Multimedia natuurlijk niet gecharmeerd. Wat er waar van is, dat dumpen, weet ik niet.

 

Ik vraag mij wel af hoe het nu met garantie en zo zit. Ik heb ook pas een 8000 gekocht. Ja, ik weet dat in principe de handelaar mijn aanspreekpunt is en niet de importeur. Maar de handelaar komt misschien ook niet verder meer.

Inmiddels wel goede ervaring om rechtstreeks bij Dream Multimedia in te steken. Duurt wel enkele weken voor je antwoord krijgt, maar dan schakelen ze ook wel snel.

 

Tja de nieuwe importeur kan nog wel een goede bak worden! Er is een bekende webshop, waarvan de eigenaar behoorlijk overhoop ligt met de oude importeur, staat zelfs op z'n webshop-site.

Het zal toch niet zo zijn, dat dit bedrijf het importeurschap krijgt?

We zullen het snel weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij om de tijd en energie die er ingestoken is door sattelietland om het merk dreambox op de kaart te zetten.

 

Nu zal een andere club daar de vruchten van plukken. Maar goed, ook ik ken uiteraard de ins en outs niet en wellicht is sattelietland juist met de opsporingsacties te ver doorgeschoten.

Maar wieweet frustreerde sattelietland ook levering aan organisaties waar het minder goed mee kon.

 

Bedrijf waar ik voor werk heeft ook zoiets gehad. De NL importeur wilde ons geen activboarden leveren. We hebben toen de hele europese voorraad in een keer opgekocht en de borden tegen afbraakprijzen verkocht aan elke basisschool. De officiele NL importeur wilde nl dat aanbieders van Activ ook exclusief dit merk als enigste voerden want anders mochten ze niet inkopen crazy

 

Heeft ze in elk geval vies veel omzet en klanten gekost.

De officiele importeur kon niet eens meer aan zijn leveringsverplichting voldoen... wij wel!

 

Eigen schuld, we hadden tijdens onze eigen import actie meer voorraad dan de importeur ooit gehad heeft wink

 

Wellicht dat Sattelietland ook wat grapjes heeft uitgehaald waar DMM niet zo blij mee was ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...