Ga naar inhoud


Media Labs BV staakt distributie Dreambox


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoewel ik zelden reageer in dit soort draadjes, hoop ik dat het nu voor eens en voor altijd is afgelopen met die verwijten van zogenaamde belangen verstrengelingen ten gunste van de dreambox, Michel en Ron. Ik hoop werkelijk dat er hier nu wat meer rust komt.

 

Laat het hele dreambox gebeuren maar lekker naar Eindhoven gaan.

 

Janhendrik.

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Er zijn volgens welingelichte bronnen maar 1500 stuks DM8000HD gemaakt. Dat is dan inclusief 600 betatesters.

Ron


is er iets te zeggen over de oorzaak van deze lage aantallen? Ik kan me voorstellen dat wanneer het productieproces 1x goed loopt, er toch veel sneller meer boxen van de band zouden moeten kunnen rollen...

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
een dreambox kan je niet vergelijken met b.v. humax,pioneer,echostar,topfield enz

Het is een uitgegroeid hoby project met veel fans

De dreambox hoort thuis in de hoby/electro winkel en
niet bij b.v. it's maxwel EP

het is gewoon iets speciaals


Hier ben ik volledig mee eens, Jan Modaal zal in eerste instantie niet zo ver komen met een Dreambox. En je ziet al wel dat als er meer Dreambox toestellen verkocht worden er slechte ervaringen gemeld worden door mensen die zich niet gerealiseerd hebben wat ze aangeschaft hebben.
Ik ben zelf super tevreden met mijn 7025+, maar ik moet er niet aan denken om een Dreambox bij mijn ouders neer te zetten.

Maar goed, er is een nieuwe importeur en we wachten af hoe het zich verder ontwikkeld. Ik blijf dit soort apparatuur in webshops kopen en het kan mij totaal niets schelen waar de apparatuur ingekocht is zolang het maar een originele Dreambox is en geen kopie. Of ik het ding voor garantie nou naar Eindhoven moet sturen of naar Duitsland boeit mij totaal niet.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ja, jammer dat deze importeur ook een winkel heeft, dus een link is niet toegestaan.
Anders was een link zonder meer toegestaan op Sat4all voor deze betrouwbare importeur.


Van de andere kant kun je zeggen dat hun web site van een dusdanig alure is, dat er van reclame eigenlijk geen sprake kan zijn. wink

Het is in ieder geval duidelijk geen web winkel. Ik probeer ze al 10 jaar te ontlopen, maar dat zal nu niet meer lukken want ik wil toch echt zo'n 8000 hebben. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ja, jammer dat deze importeur ook een winkel heeft, dus een link is niet toegestaan.
Anders was een link zonder meer toegestaan op Sat4all voor deze betrouwbare importeur.


Een verwijzing naar deze firma in dit verband zou toch moeten kunnen lijkt me, de oorzaak van de mogelijke verwijzing heeft geen commerciële intenties en is relevant voor de Dreambox gebruikers.

We gaan toch niet weer zo'n hypocriete sterretjes (****) cultuur creëren, toch? confused

Maar, laat me niet verder zeuren, iedere ingewijde weet inmiddels wel welke firma het is.

Ik ben in ieder geval blij met zo'n vangnet in Nederland.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu pas dit nieuws moeten vernemen.

De eerste pagina werd ik misselijk omdat ik het idee kreeg dat er een paar leden waren die met hun reactie een schop aan Michel wouden geven?

Tja zo heb ik dat opgevangen..

 

Schandelijk vind ik het van Dream om een trouwe en toegewijde importeur na zoveel jaren te laten vallen.

Ken een paar dealers die al vele jaren bij Michel inkopen en die zijn meer als goed te spreken over het warme, goede en vooral goed technisch know-how contact met hem.

 

Vreemd was het al zeker dat ze met de beta actie kwamen en de manier dat ze eigenlijk niet echt op tips ingaan met betrekking op clones.

Ik weet hier wel veel van en weet ook waar ze in de EU te koop waren of nog zijn.

Ik weet ook dat er een importeur was die nu weer volop dream (geen+) te koop heeft in het buitenland.

Iedereen weet dat die al jaren niet meer door Dream worden geproduceerd.

Ik heb Dream hierover opheldering gevraagd maar nadat ik al 3 maal heb geschreven zwijgen de Duitse Dreamers van alle kanten.

 

Michel heeft veel gedaan voor Dream en ik vind het schandelijk dat hij op zo'n manieer word behandeld door geen duidelijke prijzen strategie en ondersteuning.

Ik wens daarom de nieuwe importeur heel veel sterkte toe> en Michel bedankt voor al jou kennis en deling hiervan.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork



Ken een paar dealers die al vele jaren bij Michel inkopen en die zijn meer als goed te spreken over het warme, goede en vooral goed technisch know-how contact met hem.



niet om "een trap na" te geven, maar ik ken ook een paar dealers die er heel anders over denken, en het niet kunnen begrijpen waarom bepaalde shops op een gegeven moment volop voorraad hebben van de 800, terwijl anderen ner niet eens één geleverd krijgen.

Maar laten we hopen dat de nieuwe importeur zijn zware taak op een goede manier zal vervullen!

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Unetwork, Media Labs is er juist zelf mee gestopt. Het enige dat de fabrikant naar de buitenwereld te verwijten valt is dat ze in hun eerste persbericht de indruk wekten dat het andersom was.

 

Origineel bericht van: allez l'om
Origineel bericht van: Unetwork

Ken een paar dealers die al vele jaren bij Michel inkopen en die zijn meer als goed te spreken over het warme, goede en vooral goed technisch know-how contact met hem.

 

niet om "een trap na" te geven, maar ik ken ook een paar dealers die er heel anders over denken, en het niet kunnen begrijpen waarom bepaalde shops op een gegeven moment volop voorraad hebben van de 800, terwijl anderen ner niet eens één geleverd krijgen.

 

Maar laten we hopen dat de nieuwe importeur zijn zware taak op een goede manier zal vervullen!

 

Precies die trap na geven doe je dus nu wel met "informatie" waar je geen enkel bewijs over hebt. Er zijn altijd azijnpissers. Hoe goed of hoe slecht je klanten ook benaderd.

Media Labs is er mee gestopt vanwege o.a. slechte communicatie, slechte leveringen, prijsbeleid en het voortrekken van niet distributeurs door de fabrikant.

Ik denk niet dat ze zichzelf dan vervolgens schuldig gaan maken aan hetzelfde gedrag.

Als jij maar 200 stuks product A hebt en er 300 bestellingen staan, heb je dus dus 100 potentiele azijnpissers die eerder hadden moeten bestellen om ook wat van de koek te krijgen.

Ik kan me niet aan het geloof ontrekken dat juist Media Labs altijd keurig netjes op volgorde van bestelling uitgeleverd heeft.

Als ik hoor dat hij voor de overname van de distributie juist als belangrijk punt de overname van bestaande voorbestellingen DM8000 aanhaalt, denk ik juist dat het belang van de klant altijd op de eerste plaats heeft gestaan. Dan is het erg lullig om dit soort boude uitspraken te doen.

Maar goed, zoals altijd staan de beste stuurlui natuurlijk aan wal.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo heb ik geen enkel bewijs? Ik heb 1 maand op mijn 800 moeten wachten bij mijn vaste leverancier, die ik altijd trouw blijf om de uitstekende service. Hij had mij toegezegd dat de 1e 800 die hij binnen zou krijgen voor mij zou zijn. Om mij heen zag ik shops die dozen vol hebben staan, terwijl mijn leverancier nog steeds niks heeft. Toch vreemd of niet? Daarbij komt, dat ik, en dus ook mijn leverancier, ruimschoots op tijd hebben besteld.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...