Ga naar inhoud


Media Labs BV staakt distributie Dreambox


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dm 8000 is wel te koop.In Noorwegen, Slovenie en Kroatie zijn deze boxen(backorders)wel te krijgen.Dus DM 8000 wordt gewoon gelevert.Waarom DM 8000 hier in NL

op dit moment niet leverbaar is weet ik niet..., weet alleen da ik de mijne eind oktober vorig jaar heb besteld, maar nog niet kunnen ontvangen omdat desbetreffende webschop helaas niets van importeur krijgt.

Origineel bericht van: Henksat
En er viel niet veel meer te verkopen, de 8000 is niet te leveren en de verkoop van de overige modellen stagneert aanzienlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

back order betekent dat je order on hold staat tot de betreffende winkel weer iets geleverd krijgt, dat kan dus nog tot sint juttemis duren. Maar ondertussen mag jij dus al wel 1000 euro overmaken, en dat zou ik persoonlijk nooit doen, zeker niet in een aantal van de hierboven genoemde landen. Overigens zijn er ook NL webshops die van deze constructie gebruik maken, laten je vast betalen en als er dan iets komt (geen garanties) ben jij de eerste.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat de ex importeur een dikke driehonderd backorders had staan.

Als je dan maar 2 x een pallet geleverd krijgt kan je dus lang niet iedereen van dienst zijn, al wil je dat nog zo graag.

Dan waren ze in Budel nog "gematst" want ik hoorde ook dat de eerste levering van de producent in Eindhoven bestond uit 3 pallets (96 stuks), waarvan er 1 naar Budel en 2 naar Dream Multimedia gingen. Dat zal een gevecht zijn geweest tussen de andere distributeurs en Dream Multimedia want met 55 distributeurs 2 pallets verdelen wordt grappig;)

Er zijn volgens welingelichte bronnen maar 1500 stuks DM8000HD gemaakt. Dat is dan inclusief 600 betatesters.

Ik proef dat een groot deel van de frustratie ook is ontstaan door die DM8000 die helaas nog steeds een soort "spookbox" is in plaats van een Dreambox.

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn collecters item heb want het blijft een super box!:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
Overigens zijn er ook NL webshops die van deze constructie gebruik maken, laten je vast betalen en als er dan iets komt (geen garanties) ben jij de eerste.


Dat klopt wel maar er zijn zeker ook webshops waar je je op de bestellijst kunt laten zetten zonder te betalen. Zodra de doos binnen is dan krijg je daar een melding van en mag je betalen voor uitlevering of alsnog de bestelling annuleren.
Heel netjes en daar "hou ik zo van".

Voor de uitlevering van de dozen is het conflict tussen Dream multimedia en Medialabs niet gunstig lijkt mij voor de klanten in Nederland. Duurt het nog langer en gaan waarschijnlijk andere landen voor met de mondjesmaat uitlevering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zgundro
Dm 8000 is wel te koop.In Noorwegen, Slovenie en Kroatie zijn deze boxen(backorders)wel te krijgen.Dus DM 8000 wordt gewoon gelevert.Waarom DM 8000 hier in NL
op dit moment niet leverbaar is weet ik niet...


Over de verkrijgbaarheid in Noorwegen weet je blijkbaar meer dan ik (en de officieele noorse importeur).
Heb hem hier al sinds november in bestelling (bij de 'echte' importeur) maar het ziet er naar uit dat de grijze import ook hier floreert er was hier in januari ook een dozenschuiver die er opeens 40 te koop had....of DM naait zijn officieele importeurs (de jongens die ze groot hebben helpen maken)of er is iets heel anders aan de hand met DM en zijn vroegere klanten.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
I bedoelde te zeggen dat DM 8000 deze dagen uitgeleverd wordt aan de klanten die al hadden besteld.

 

jaja.. hoe vaak zeggen ze dat al?

 

Als je als fabrikant een box op de markt brengt dan zorg je voor een voorraad VOORDAT je een uitleverdatum geeft.Dat heet je zaakjes op orde hebben.

 

Citaat:
Ik weet dat de ex importeur een dikke driehonderd backorders had staan.

 

Dat zijn dus 300 boze klanten die je uit mag leggen waarom die boxen maar niet komen. Daar moet je maar zin in hebben (ik zou me dan al eerder bedanken bij DMM).

 

En een cloon verleidelijk? echt niet.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt vast en zeker een nieuwe distributeur in Nederland. Het enige nadeel wat voor ons als consument/hobbyist eraan zit te komen is dat M nogal snelle en goede service heeft. Kapotte Dreamboxen zullen waarschijnlijk in de toekomst iets of veel langer weg zijn...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben wij het over diezelfde satshop uit de kleine Noorse havenstad.Man had daar tot voor kort enkele tientallen op voorraad, kon binnen 5 dagen leveren overaal in europa.I kon het in de eerste instantie ook niet geloven(wacht op de mijnde al enkele maanden), maar keek toen met mijn mondopen hoe mensen hem binnen een week al thuis hadden!

Origineel bericht van: oldebroek
Origineel bericht van: zgundro
Dm 8000 is wel te koop.In Noorwegen, Slovenie en Kroatie zijn deze boxen(backorders)wel te krijgen.Dus DM 8000 wordt gewoon gelevert.Waarom DM 8000 hier in NL

op dit moment niet leverbaar is weet ik niet...

 

Over de verkrijgbaarheid in Noorwegen weet je blijkbaar meer dan ik (en de officieele noorse importeur).

Heb hem hier al sinds november in bestelling (bij de 'echte' importeur) maar het ziet er naar uit dat de grijze import ook hier floreert er was hier in januari ook een dozenschuiver die er opeens 40 te koop had....of DM naait zijn officieele importeurs (de jongens die ze groot hebben helpen maken)of er is iets heel anders aan de hand met DM en zijn vroegere klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dream-multimedia-tv = visoduckk = multimedia-lab

 

Oh?

 

Volgens mij zit het toch een iestje anders:

Dream Multimedia = opgericht door dezelfde mensen die ook eigenaar waren van Visioduck & Media Labs (voorheen satellietland) was verdeler in Nederland van Dream multimedia producten. (punt)

 

Ook erg kort door de bocht, weet het, maar dit lijkt me meer in de juiste richting smile

 

Peter....

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...