Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Spacerpower
@ Rytec,
moeten we de file naam veranderen in xmltv.dat?


Nee.

deze gewoon in de map /etc/epgimport zetten en de bestaande xmltv.dat verwijderen en enigma herstarten.

dus niets wijzigen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Rytec
OK, hier is ie dan, de definitieve .dat file weer naar de oorspronkelijke link.

Plaats deze dus in /etc/epgimport
Verwijder de bestaande xmltv.dat
Herstart enigma2


Schrijffoutje in discovery science, c vergeten.

Met c heb ik ook geen EPG wink


Niet alle zenders die in die lijst staan hebben epg, deze heb ik er als voorzorg reeds ingezet.
voor als ze ook bij de bron beschikbaar zullen zijn.
dus met of zonder c idd geen epg op dat kanaal, alsook niet op discovery travel.
Hustler geeft ook geen epg bij de bron, wel bij het resultaat :D

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: Spacerpower
@ Rytec,
moeten we de file naam veranderen in xmltv.dat?


Nee.

deze gewoon in de map /etc/epgimport zetten en de bestaande xmltv.dat verwijderen en enigma herstarten.

dus niets wijzigen.


Vanochtend stond de ontvanger weer aan en het lijkt er op dat de EPG niet geupdate was. Handmatig starten vanuit de applicatie lijst zorgde er wel voor dat de EPG geupdate werd.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de XMLTV importer niet meer automatisch op het gewenste tijdstip werkt,

Is het mogelijk deze handeling uit te voeren :

 

in telnet :

init 4

(in .dat importtijd over 3 min instellen)

enigma2.sh

(wachten tot import had moeten gebeuren)

(evt enigma herstarten kiezen in menu,als je prompt niet vanzelf terugkrijgt)

enigma2.sh

(1 min wachten)

(ctrl-c)

init 3

 

Ik heb dit vandaag ook op m'n beide boxen dm7025+ en dm800 moeten doen, en er staat milo op maar waarom die importer soms niet automatisch werkt is mij nog een raadsel.

Ik ga vandaag nog de nieuwe milo versie erop zetten en even wachten met de LED session.py om te zien of de importer dan wel goed werkt.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb dit onderwerp door zitten lezen. Toch nog een paar vraagjes.

Ik heb een versie van de epgimporter aan de praat alleen ik denk dat deze niet helemaal up-to-date is. Waar kan ik de laatste vinden en welke versie is dit? Wellicht een code.google pagina voor openen?

Hoe kan ik de versie die er nu op staat verwijderen? Ik heb "ipkg remove enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.4_all.ipk" geprobeerd en dat werkt niet.

Dan heb ik nog een vraagje over de epg functies die in Pli standaard aanwezig zijn. Moet ik deze aan of uit zetten als ik deze plugin gebruik? Daar lees ik ook wisselende dingen over.

epg.dat bestaat op mijn hdd trouwens ook niet maar heb begrepen dat deze maar heel even op de hdd staat en weer verwijderd wordt.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Gebruik trouwens Pli Jade 3, laatste versie en de file van rytecxmltv.dat.

 

Alvast dank,

 

Chant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Chant
Hallo,

Ik heb dit onderwerp door zitten lezen. Toch nog een paar vraagjes.
Ik heb een versie van de epgimporter aan de praat alleen ik denk dat deze niet helemaal up-to-date is. Waar kan ik de laatste vinden en welke versie is dit? Wellicht een code.google pagina voor openen?

De laatste versie is 0.6, pagina 74, laatste rytec xml.dat file erbij en klaar(die staat ergens tussen pagina 74 en deze pagina trouwens;) )
Origineel bericht van: CHant

Hoe kan ik de versie die er nu op staat verwijderen? Ik heb "ipkg remove enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.4_all.ipk" geprobeerd en dat werkt niet.

geen idee, vraag de naam van het package eens op met een ipkg list|grep xml om te kijken of je wel de juiste naam gebruikt voor het te verwijderen package.
Origineel bericht van: CHant

Dan heb ik nog een vraagje over de epg functies die in Pli standaard aanwezig zijn. Moet ik deze aan of uit zetten als ik deze plugin gebruik? Daar lees ik ook wisselende dingen over.
epg.dat bestaat op mijn hdd trouwens ook niet maar heb begrepen dat deze maar heel even op de hdd staat en weer verwijderd wordt.

Ik zou MHW epg spul uitzetten, dat levert alleen maar gedoe op
Bij Pli werkt deze plugin niet met een epg.dat op de harddisk maar wordt de epg data rechtsteeks het systeem ingepompt, dat kan bij Pli en Milo images omdat deze daarvoor een patch aan boord hebben, zie ook de regel "patched=1" in de rytecxmltv.dat file (of andere .dat filenaam, ze zijn te vinden in /etc/epgimport)
Origineel bericht van: CHant


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Gebruik trouwens Pli Jade 3, laatste versie en de file van rytecxmltv.dat.

Alvast dank,

Chant

Haal je wel een eventuele andere xmltv.dat file weg, of zet enabled=0 erin zodat ie het niet doet anders wordt het een boeltje wink


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijderen is gelukt, denk toch een typefout gemaakt. filteren met grep heeft geholpen. Ook dank voor de laatste versie. Alles werkt naar behoren.

Dan stel ik nog steeds voor om een centrale plaats te creëren zodat nieuwkomers niet alle pagina's door hoeven te klikken van dit bijna 80 pagina's lange draadje.

 

Hartstikke bedankt voor de informatie.

 

Chant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Chant
Verwijderen is gelukt, denk toch een typefout gemaakt. filteren met grep heeft geholpen. Ook dank voor de laatste versie. Alles werkt naar behoren.
Dan stel ik nog steeds voor om een centrale plaats te creëren zodat nieuwkomers niet alle pagina's door hoeven te klikken van dit bijna 80 pagina's lange draadje.

Hartstikke bedankt voor de informatie.

Chant


Hoezo draadje 80 pagina's lang. Bij mij is dit draadje maar 40 pagina's lang. Zou dit afhankelijk kunnen zijn van voorkeurinstellingen. Verwijzen naar een pagina nummer helpt dus niet veel.

Oproep: Kan er voor gezorgd worden dat de meest recente versie als eerste bijdrage in dit draadje komt te staan. En up-to-date gehouden wordt?

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemini 4.4

 

n.a.v. een vraag heb ik maar eens gekeken waarom de plugin en Gemini 4.4 elkaar niet aardig vinden:

 

 

ik heb even naar de boot.py gekeken in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport, de werking ervan is afhankelijk van 3 directories waarvan er in Gemini 4.4 zeer waarschijnlijk minstens een van de 3 niet meer is (4.4 heeft weer een andere implementatie om opslag te mounten)

 

/media/hdd

/media/usb

/media/cf

 

Zeer waarschijnlijk is een van die 3 directories er niet, een workaround is degene(n) die er niet is(zijn) aan te maken.

Heeft wel als nadeel dat als er dan naderhand een usb-stick cf-card of hard disk aangehangen wordt eraan gedacht moet worden eerst die directories weg te halen.

 

Ook heeft de plugin al een epg datfile nodig, zo bepaalt boot.py namelijk waar het zijn epg bestand moet plaatsen.

 

Om dit te bereiken kan Autosave to: op 3 uren gezet worden, dan zal het zeker werken.

 

Het ontbreken van een van genoemde directories in een ander image kan trouwens ook maar zo de sleutel zijn tot het al dan niet functioneren van de plugin in andere images.

 

Heeft er niet iemand enige python kennis om de boot.py niet te laten struikelen over het ontbreken van een dir? ('t zou me wel lukken met 1 dag klieren maar een python kenner doet 't in 1/2 uurtje wink )

 

 

 

mvrgr

 

 

P.S. Nieuw draadje, ja graag, maar hoe en wie, Arnoldl weet precies hoe de plugin in elkaar zit enzo maar is niet zo heel actief meer in deze draad helaas

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook werkend op nablio maar mis aantal zenders terwijl die wel in de lijst staan.

Zo werken de volgende zenders niet bij mij

 

Film 1.3

Discovery science

Discovery Travel

NGC Wild

Vitaya

Vijf tv

 

Ik heb de laatste versie hier gedownload.

Hebben dat meerdere mensen ook?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nog even een vraagje, Ik heb de laatste versie 0.6 op de box geïnstalleerd en draai de meest recente versie van Pli (24-09-2009) op mijn DM800. De EPG kan ik inladen etc en loopt ook netjes 7 dagen vooruit. Ik heb wel een uur verschil, hij loopt namelijk 1 uur voor. Ik heb hier wel over gelezen eerder in dit draadje maar dat zou opgelost moeten zijn in een versie of wat geleden. Doe ik iets fout? Ik heb de laatste file van rytec in gebruik en daar staat de offset op +01:00. Wat zou moeten kloppen volgens de tekst die er bij staat, nl:

Citaat:
time offset , to correct time differences format +HHMM eg +0100 or -0200 , patched images need +0100 during sumertime

Iemand nog een idee wat het kan zijn?

 

M.v.g.

 

Chant

 

Oh ja, de EPG bij Film 1.3 doet het gewoon en Discovery ook... om antwoord te geven op bovenstaande vraag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Chant
Hallo,

Nog even een vraagje, Ik heb de laatste versie 0.6 op de box geïnstalleerd en draai de meest recente versie van Pli (24-09-2009) op mijn DM800. De EPG kan ik inladen etc en loopt ook netjes 7 dagen vooruit. Ik heb wel een uur verschil, hij loopt namelijk 1 uur voor. Ik heb hier wel over gelezen eerder in dit draadje maar dat zou opgelost moeten zijn in een versie of wat geleden. Doe ik iets fout? Ik heb de laatste file van rytec in gebruik en daar staat de offset op +01:00. Wat zou moeten kloppen volgens de tekst die er bij staat, nl:
Citaat:
time offset , to correct time differences format +HHMM eg +0100 or -0200 , patched images need +0100 during sumertime

Iemand nog een idee wat het kan zijn?

M.v.g.

Chant

Oh ja, de EPG bij Film 1.3 doet het gewoon en Discovery ook... om antwoord te geven op bovenstaande vraag..



toch even met die offset spelen zou ik zo zeggen, zie ook de bijdrage van Milo op pagina 74 waar hij uitlegt dat die offset nog wat raadselachtig is, trial and error dus wink

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...