Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten

Maar, dan "verspil" je ook wel een beetje bandbreedte want de doorsneekijker heeft de RTBF nooit opstaan. Trouwens, de RTBF is bijna overal in Vlaanderen te ontvangen als je je antenne maar op je dak zet.

Ik denk dat er meer gekeken zou worden naar Ned 1, 2 en 3 dan naar La Une, La Deux of La Trois. Maar ja, laat ze maar eerst werk maken van de Vlaamse commerciëlen.

Media is trouwens een regionale materie en ik denk niet dat de een de ander gemakkelijk een frequentie zou geven.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik bedoelde niet dat de Vlaming naar de RTFB zenders zou kijken.

Ik dacht eer aan de Wallen die in Vlaanderen vertoeven en de Vlamingen die in Wallonië vertoeven.

 

En Ik was onze land genoten in het ooste vergeten, ook de BRF zou landelijk moeten. Mijn gedacht.

 

Is misschien wel een regionale kwestie, maar het is geven en nemen. Je komt daar tenslotten de mensen over de taalgrenzen mee tegemoet.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTBF in Vlaanderen zal ooit wel komen als Norkring (of ander partner)start met de uitzendingen.

Omdat Media idd onder het bestuur is van de regio's zie ik de RTBF niet eerder starten.

 

Over BRF, BRF TV is niet echt veel soeps, mede door de zware duitse concurrentie is er nauwelijks sprake van echte Belgisch Duitstalige programma's (uitgez. infoprogramma's) hieraan bandbreedte geven zou zonde zijn. De radioprogramma's "BRF1", "BRF2" (beide al via DAB) maar zeker "100,5 Das Hitradio" zouden van mij wel mogen.

 

@Filip1654

er bestaan DVB-t MPEG4 ontvangers, kijk maar eens op de website van RIKS TV (noorwegen) en Boxer (Zweden) als is het wel afwachten wat Norkring in Vlaanderen gaat doen qua standaard en/of codering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KW1234
RTBF in Vlaanderen zal ooit wel komen als Norkring (of ander partner)start met de uitzendingen.
Omdat Media idd onder het bestuur is van de regio's zie ik de RTBF niet eerder starten.

Norkring is enkel netwerkoperator en mag zelf geen uitzendingen aanbieden. Hiervoor zullen licenties worden geveild aan andere partijen. Dat alles een beetje in het slop zit komt door de discussie tussen Vlaanderen en België die zich beiden eigenaar claimen van de DVB frequenties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een ontvanger van het merk HUMAX model F4-Fox T.

het is een mpeg 2 décoder maar ik kan een mpeg 4 kanaal inloggen (ik heb dan wel geen beeld maar wel klank / ARTE HD is ingeloog in deze situatie bij mij).

 

bij élap / optex denk ik dat er goede mpeg4 décoders zijn (TNT HD ELAP immersio 751610)

 

http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?f=1284&t=29891807&p=172271354

 

http://www.optex-normand.com/Divers/Gamme2009.pdf

 

http://www.elap.fr/news/Adaptateur%20TNT%20HD%20Immersio%20751610.pdf

 

tot ziens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FILIP1654
Wat is DVB-T2 ? Weet iemand al wat er zit op ch:37 602 MHZ ? Of zou het een test kunnen zijn in DVB-T2 ?

Als je wat wilt lezen over DVB-T2 kan je HIER wat lezen van dvb.org.

Ik zie net als je wat goochelt er veel beschikbaar is. Ook in het Nederlands.

Er zijn wel weer nieuwe ontvangers voor nodig, nou ja misschien inbouwen in die ontvangers met mpeg4 dan maar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik onvang hier in Brugge NED 1,2,3,omroep zeeland ; RTBF 1,2,3,euronews ; EEN,Canvas/ketnet,Canvas+,in het voorjaar krijgen we ook EEN+. Als ik de antenne horizontaal plaats krijg ik de franse kanalen erdoor. Alles wordt ontvangen met een kleine 6 elements richtantenne + versterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er ook rekening mee houden dat het pakket nu ook van op de Katsberg uitgezonden wordt, en die zendt ook volle kracht uit naar het noorden toe. En Bouvigny is overal in West-Vlaanderen wel goed te ontvangen met een kleine antenne. Da's typisch Frans hoor, zenders dichtbij de grens.

Dus het is niet onmogelijk...

 

Dekkingskaart Bouvigny

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...