Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: pollebru
Volgens deze gegevens kan ik de zender Aachen alleen ontvangen met een dakantenne. eek Nu nog op zoek naar een geschikte antenne. smile


Met veel geluk kan je dit met 1 antenne ontvangen. Genk zend wel horizontaal uit terwijl de twee andere vertikaal uit zenden, maar je zit dicht genoeg bij Genk om met je vertikaal uitgerichte antenne genoeg binnen te krijgen.
Wel is het mogelijk dat Aachen te zwak binnen komt ten opzichten van bv Genk. Een versterker gaat niet direct een oplossing zijn omdat je ook Genk en Maastricht gaat versterken, waardoor je Aachen terug gaat verzwakken.

Mijn tip is eerst eens zien wat je ontvangt met een buiten antenne. Dan naargelang de sterkte en verschil in kracht van de verschillende zenders, 1, 2 of 3 antennes plaatsen en afzonderlijk versterken indien nodig. De bettere merken hebben versterkers in hun gamma met 2 tot 3 ingangen voor UHF band IV en V. Zo hoef je maar 1 versterker te kopen en te voeden en toch kan je de antennes appart afregelen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Van op de site van De Standaard:

Dit staat in de nota van Kris Peeters in paragraaf 3.4:

# we geven digitale ethertelevisie alle kansen om uit te groeien tot een volwaardig en betaalbaar alternatief omroepplatform, met een breed aanbod aan televisiekanalen;

 

Dit is nog maar een nota, hopelijk vindt het zijn weerslag in het regeerakkoord! Laat maar komen, dat breed aanbod aan televisiekanalen. Alleen die "betaalbaar"... Ik ruik een Digitenne-model.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de GT-U3X32 antenne zonder versterker heb ik volgende kanalen hier in Heusden-Zolder.

K25 Genk, zeer goed.

K26-37 Aachen-Stolberg, goed. K50 niks nada.

K45 Luik, goed.

K54 Maastricht, zwak maar allen ontvangst bij duisternis.

K27 CH_1 t.e.m 8 frown goed. Geen beeld, geluid.

Volgende week ga ik van een vriend een mastversterker (zwaar sigarettenmerk.be) eens uitproberen en zien wat dit geeft voor K50 en K54.

 

 

 

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
K27 is Maastricht DVB-H wink daar krijg je echt geen beeld van wink


Na wat google werk was mij dit reeds duidelijk, het is nu voor mij afwachten of ik K50 en K25 zal......beter ontvangen met dat sigaretten bakske. frown

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang hier 3 muxen vanuit duitsland , ARD , ZDF , En de lokale WDR zenders dus vanuit aachen . De .nl zenders geven ook geen probleem ( de 5 bouqeten vanuit maastricht), net als rtb (luik )en vrt zenders (genk , pal in me achtertuin ) , kom op een 37 tal , op 3 meter hoogte en met een 28db mastversterker op een GT-U3X32 antenne . antene staat vertikaal , 60 m coax ertussen .

 

 

Moet ze dringend eens op zolder plaatsen met een motor om te draaien , dit is wel absoluut noodzakelijk , en niet te vergeten , ik zit hier met bomen , veel bomen , overla rond het huis wink

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ik vrees dat goede ontvangst van de ARD op kanaal 50 er niet echt in zit... Op kanaal 50 wordt vanuit Waver analoog BeTV uitgezonden, misschien heeft die wat te maken met het feit dat je de ARD niet ontvangt.


Vandaag 1500 uur getest met Johansson mastversterker en ja. FTA zenders:
K25: zeer goed, K54: goed, K26,37: zeer goed, K50: goed K45: zeer goed. cool

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nl en de openbaren gaan volgens mij niet coderen en dat is voldoende voor mij. Maar de belgen tja, met de politieke graaicultuur die hier heerst weet men nooit. cry

Trouwens ik denk dat er nooit een provider voor betaalzenders DVB-T komt.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...