Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie ?


FILIP1654

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: patje7of9
Origineel bericht van: Gene 1225
Even een vraag aan onze belgische vrienden :
ik verhuis binnenkort naar Mol en overweeg om de schotel aan de haak te hangen en over te stappen naar DVB-T .
Voorlopig moet ik het dan doen met enkele zenders maar ik begrijp dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer er een volledig aanbod zal zijn .
Maar wat kan ik nu al kopen als decoder om zeker te zijn dat ik er later ook mee verder kan ? en heeft er iemand al ervaring met DVB-T ontvangst in die regio ?
En zouden we ook weer kaarten kunnen uitwisselen met Nederland zoals nu met de satellietkaarten ?
Alle info welkom .


Het Noorse bedrijf Norkring gaat volgend jaar (juni 2010) commerciële zenders aanbieden via de ether.

Ze gaan waarschijnlijk uitzenden in MPEG 4 dus ik zou nog even wachten om een decoder te kopen. blush


Wachten hoeft niet, ontvangers zijn beschikbaar. Ook de ingebouwde ontvangers zijn tegenwoordig in MPEG4.
Kijk wel uit de er eentje inzit en dat ze je geen oud model aansmeren!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: Gene 1225
Even een vraag aan onze belgische vrienden :
ik verhuis binnenkort naar Mol en overweeg om de schotel aan de haak te hangen en over te stappen naar DVB-T .
Voorlopig moet ik het dan doen met enkele zenders maar ik begrijp dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer er een volledig aanbod zal zijn .
Maar wat kan ik nu al kopen als decoder om zeker te zijn dat ik er later ook mee verder kan ? en heeft er iemand al ervaring met DVB-T ontvangst in die regio ?
En zouden we ook weer kaarten kunnen uitwisselen met Nederland zoals nu met de satellietkaarten ?
Alle info welkom .



Als ontvanger zou ik opteren voor een MPEG4 tuner. De geruchten gaan de ronde dat Norkring in MPEG4 gaat werken.

mvg


Het zou maar heel stom zijn als ze dit niet doen,zo kan men meer zenders toevoegen als ze in MPEG 4 uitzenden.

Ik denk dat één en canvas in MPEG 2 gaan blijven uitzenden en de rest in MPEG 4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Wachten hoeft niet, ontvangers zijn beschikbaar. Ook de ingebouwde ontvangers zijn tegenwoordig in MPEG4.
Kijk wel uit de er eentje inzit en dat ze je geen oud model aansmeren!

mvg

MPEG4 wel, maar DVB-T2 nog niet. En we weten nog niet of Norkring dat gaat gebruiken (als ik Norkring was zou ik het wel weten!).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: TokeMUp
Wachten hoeft niet, ontvangers zijn beschikbaar. Ook de ingebouwde ontvangers zijn tegenwoordig in MPEG4.
Kijk wel uit de er eentje inzit en dat ze je geen oud model aansmeren!

mvg

MPEG4 wel, maar DVB-T2 nog niet. En we weten nog niet of Norkring dat gaat gebruiken (als ik Norkring was zou ik het wel weten!).


Volgend jaar in januari brengt PACE een ontvanger uit die dvb-t2 aankan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Gene 1225
Is er al meer nieuws voor Belgie ?


Normaal gezien zal Norkring eind november bekendmaken aan wie ze de frequenties voor dvb-t zal verhuren.

Hopelijk zullen de commerciële zenders zelf de frequenties huren van Norkring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Hopelijk zullen de commerciële zenders zelf de frequenties huren van Norkring.

Zeker is dit hopelijk. Maar ik verwacht eerder dat het net zoals in Nederland achter de decoder gaat...


Waarom zouden ze zelf een frequentie huren? Belgacom, Telenet en TV-Vlaanderen betalen hun nu al. Ze gaan zelf toch geen risico's nemen. Ik vrees er voor dat dvb-t in Vlaanderen niets gaat worden buiten de VRT-kanalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Telenet of Belgacom deze frequenties zal proberen te bemachtigen. zo blijven ze zeker van hun Duopolie positie.

we zullen geen waarschijnlijk dan geen FTA zenders hebben( uitgezonderd VRT) maar de frequenties zullen wel gebruikt worden. Door Telenet/Belgacom die nu niet overal bereikbaar zijn.

 

Als we een zenderpakket krijgen met of zonder abonnement zou ik tevreden zijn, dan kan ik overal Tv kijken in Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...