Ga naar inhoud


Stoppen met schotel hobbie?


Tisnix

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja, ben ook overgestapt naar IPTV en dat bevalt prima, beeldkwaliteit is vergelijkbaar met dat van de schotel, aanbod is veel groter voor €17,45 (€9,95 + 7,50 voor het pluspakket)

Ik gebruik de schotel nog steeds voor de (vrije) HD en SD kanalen (astra 1, 2, 3 en hotbird)

 

Canal Digitaal kan mij de pot op, jaarlijkse absurde prijsverhogingen, wurgcontracten, klanten op laten draaien voor beveiligingsgaten in de codering etc.

 

Schotel zal wel blijven, maar niet meer voor CD, die mogen van mij op de fles gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste mensen overstappen omdat het zo duur is geworden bij Canal Digitaal. En dan ook nog zo af en toe een zender uit het pakket halen (MTV Hits, ZoneClub, RNN7) en er geen zender voor teruggeven. Ja, alleen een zender uit het Familiepakket halen en in het Basispakket steken (TV Oranje), daar merken de Familiepakket-kijkers zonder internet dus niks van...

 

Ikzelf vind de schotel dus nog altijd meer keuzevrijheid dan zo'n kastje van Digitenne (23 zendertjes, ik zit er niet op te wachten) of UPC. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf kijk het nog even aan. Als ik zie het zenderpakket van digitenne van €7,50 of dat van CD van €9,50 vind ik voor mij die van digitenne beter. Wil me er nog even in verdiepen. Maar denk als ik DE brief krijg dat ik €10,- bij moet betalen voor die nieuwe kaart CD mij kwijt is als klant.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor enkele jaren kon je uren op het internet doorbrengen, file ophalen, kaartje schrijven enz. en was het leuk dat samen met een groep voor elkaar te knutselen.

 

Met de komst van de nieuwe coderingen ed. is de charme van dat gebeuren gewoon af en heb ik er geen zin meer in om telkens maar weer ergens een file op te moeten zoeken omdat er voor de zoveelste keer een zender op zwart gaat.

 

Wat dat betreft zijn die providers er in geslaagd om het hobby werk op zeep te helpen, alleen of ze er mee bereikt hebben wat ze willen is maar de vraag.

Immers wat is er gemakkelijker dan een plug in de cai of het modem en Tv kijken, geen problemen met slecht beeld door sneeuw, bomen enz. Geen problemen met gemeentes die geen schotels willen zien en een zenderpakket wat vaak toch stukken beter aansluit bij de wensen van de klant.

En bovenal geen Canal digitaal die maar even bepaald in welke volgorde de zenderlijst in jouw ontvanger staat of met veel gepruts je eigen zenderlijst voor elkaar zien te krijgen die de volgende maand weer gewijzigd is omdat ze weer zo nodig naar een andere transponder of sateliet moeten verhuizen.

 

Ik ben die voordurdende wijzigingen dus gewoon zat, ik heb wel wat beters te doen dan elke keer weer van alles aan te moeten passen.

 

Als ik een super strak beeld wil voor een leuke film dan gebruik ik nu nog de schotel, voor het journaal ed. blijft dat ding gewoon uit en kijk ik wel via de Cai.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp heel goed wat je hier schrijft, ik deel vroeger ook files binnen halen en dan weer laden.

 

Op een dag ontdekte ik de dreambox waar je heel veel educatief meer kunt bekijken, zo'n beetje alles.

 

Natuurlijk met de nadruk op educatie ( ik respecteer de boardregels)

 

Met de dreambox kun je erg veel ook mp3 afspelen video streamen, het is allemaal erg leuk.

 

ik hoop dat je dat eens gaat bekijken, dan ontdek je dat je hobby nog volop leeft.

 

met vriendelijke groet.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wortellica

(Helemaal mee eens sinds kort ook aan de dreambox hobby verslaafd geraakt)

Origineel bericht van: schans14
ik begrijp heel goed wat je hier schrijft, ik deel vroeger ook files binnen halen en dan weer laden.

 

Op een dag ontdekte ik de dreambox waar je heel veel educatief meer kunt bekijken, zo'n beetje alles.

 

Natuurlijk met de nadruk op educatie ( ik respecteer de boardregels)

 

Met de dreambox kun je erg veel ook mp3 afspelen video streamen, het is allemaal erg leuk.

 

ik hoop dat je dat eens gaat bekijken, dan ontdek je dat je hobby nog volop leeft.

 

met vriendelijke groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb schotel vanaf 1989.

Natuurlijk ook met kaartjes en van alles geknoeid.

sinds een jaar of 5 dreamboxen met netwerkaansluiting, dus maar 1 kaartje nodig en op alle boxen beeld.

software/kanalenlijsten/plugins updaten/instaleren kan met de AB via internet of via de computer.

1 harddisk in het netwerk en op alle boxen kunnen opnemen of afspelen.

zenders streamen naar pc of laptop.

internetradio via de satontvanger

de satontvanger is min of meer multi-mediabox geworden.

een dvdtje downloaden en bekijken via de sat ontvanger, dat is met ac3 geluid, gewoon vet kicken.

Het gemak waarmee alles met pc of laptop via het netwerk te benaderen is, ben er nog lang niet op uitgekeken.

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...