Ga naar inhoud


Stoppen met schotel hobbie?


Tisnix

Aanbevolen berichten

Steeds vaker lees ik de laatste tijd dat er door leden een punt gezet wordt achter hun schotel hobbie. Wat mij verbaast is dat er ook Sat4all Core Members tussen zitten. Stoppen deze dan helemaal met de schotel of wordt alleen CDS buiten de deur gezet? En voor welk DVB systeem hebben zij dan gekozen. En is de reden dan de kwaliteit, prijs of weet ik veel wat?

En nee, dit is geen CDS marktonderzoek... :D ben alleen benieuwd wat de verdere mogelijkheden zijn. Denk bijvoorbeeld aan Dreambox met DVBS én DVBC tuner.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het feit dat we vroeger met wat illegale ingrepen zowat alle betaalzenders van Europa konden ontvangen maakte het wel grappig.

Een kaartje koste een tientje waar er voor nop allerlei files rondzwierven. Nu is het meer georganiseerde misdaad en draait alles om de knikkers.

 

Het spannende is er tegenwoordig wel af.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tisnix??? Dat behoeft denk ik enige verduidelijking?

 

Ook ik ben een beetje afgehaakt. Ben net verhuisd. Humax voeding heeft de geest gegeven en er is toch geen ruk op TV. Of je nu 60 kanalen of 2060 kanalen hebt.

 

Het is nu zo, als ik iets wil zien wacht ik niet tot het een keer op de kabel / Sat komt maar haal het van internet. Ben nu dus meer geinteresseerd in een HTPC.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobby!

 

Ik ben onlangs met de rotor nog eens alle satellieten langsgegaan, en vond het vies tegenvallen. ITV3 (en 1 en 4) en Duitse documentaires: verder is er voor mij niets interessant. Hét grote voordeel is dat ik per maand 0,00 euro abonnementsgeld betaal: ik heb in 10 jaar 1800 euro uitgespaard.

 

Ik zou graag serieuse documentairekanalen à la UKTV History willlen zien, maar dat is ons niet gegund. (Dat getatoeëerde gehype van Discovery en Geographic vind ik niks).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Het feit dat we vroeger met wat illegale ingrepen zowat alle betaalzenders van Europa konden ontvangen maakte het wel grappig.
Een kaartje koste een tientje waar er voor nop allerlei files rondzwierven. Nu is het meer georganiseerde misdaad en draait alles om de knikkers.

Het spannende is er tegenwoordig wel af.

Niet mee eens! Alsof het toen niet om geld draaide, altijd datzelfde gezeur. Zonder geld was er niet eens een softcam of sharing. Wees blij dat je er gebruik van kunt maken. Wat maakt jou dat nu uit of mensen er geld aan verdienen. Zo weten we tenminste zeker dat de ontwikkelingen blijven doorgaan. En daar hebben we allemaal profijt van. Behalve de providers misschien wink Hoewel meer mensen nu ook in aanraking komen met hen product en als je er eenmaal aan gewend bent...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles draait toch altijd om geld... dus dat is nix nieuws...

Feit blijft wel dat sat tv de enige échte optie is als je iets anders wil zien dan wat het kabelbedrijf of dvt-t provider je voorschotelt... Via sat "kan" je erg veel dingen zien voor relatief weinig geld... wil je iets wat eigenlijk niet voor "jouw" ogen te zien is, kost het wat meer, maar hat kán wel in veel gevallen. Die drempel zou nog weg moeten... dan verschuift het geld wat meer van het criminele naar het officiele milieu.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het ermee eens dat de hobby factor er al een tijdje vanaf is. Haalt niet weg dat ik niet meer zonder sat zou willen. Enkel ben ik in mijn geval er niet meer zo actief mee bezig wat betreft het plaatsen van schotels het programeren van ijskrabbers etc... Wel nog steeds een grote draaibare opstelling en de dreambox blijft natuurlijk altijd wel een beetje hobby´en. Als er weer een nieuwe image uit is, dan weer dit proberen en dan weer dat proberen. Maar goed, al met al is het actieve hobby´en nu gelimiteerd tot het simpel weg gebruik maken van de sat om naar TV te kijken. En daarmee, eerder genoemd, blijf je veel meer kijkvrijheid houden via de sat dan welk ander medium dan ook.

 

Groet,

Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook wel is over gedacht om over te stappen naar UPC, maar dan krijg je volgens mij alleen maar meer gedoe. :D

 

Dit dacht ik vooral op moment als CDS weer is een zender liet verdwijnen (MTV Hits, Zone Club), of door regen het beeld alwéér weg was. Maar UPC doet dat ook hoor. En via de schotel heb je zoveel leuke zenders. Natuurlijk zit daar ook een hoop meuk bij, maar bij satelliet bepaal je zelf welke zenders je wel en niet ziet.

 

Ik vind het nog steeds een erg leuke hobby! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er hier ook al jaren bezig maar het staat nu ook op een laag pitje.

Resultaat een stapel werkloze ontvangers Humax\echostar\strong\nokia.

 

Kijk nu met een DB 7000 maar hier is weinig meer aan te veranderen en moet aan een 800/8000 of iets totaal anders.

 

Ben een beetje afgeknapt op dreamboxen door het hele gedoe met leveringen ed er om heen.

Wacht ook nog even wat er allemaal veranderd met al die kaartwissels

 

 

Han

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de techniek nog steeds fascinerend, het idee dat je vanuit de ruimte signaal oppikt.

 

Dat staat los van het educatieve kijken voor mij, wel is het zo dat ik meerdere media ben geïnteresseerd, daarom beschik ik ook over IPTV en digitenne.

 

Wat ik verder ook jammer vind is de klantonvriendelijke houding van nagenoeg alle media leveranciers, dus niet alleen van CDS.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben hier 3 jaar geleden binnen komen rollen omdat mijn setje (gekocht bij Kruidvat) niet goed werkte. Werd toen lacherig op mijn installatie gereageerd,vandaar "Tisnix".:D

Daarna aan de Dreambox begonnen en heb het zo allemaal nu wel aardig door, het bezig zijn met de installatie en het hele gebeuren eromheen uitproberen is volgens mij dan ook de hobbie.

Het TV kijken is maar bijzaak..Maar ik kan me niet voorstellen dat je na zoveel jaren satten, kiest voor Digitale kabel ofzo en de schotel van het dak haalt. Ben dus benieuwd wat de reden is van de leden die helemaal schotelloos zijn, maar goed, die zullen ook niet meer op dit forum zijn denk ik.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...