Ga naar inhoud


Stoppen met schotel hobbie?


Tisnix

Aanbevolen berichten

Ik wil niet meer zonder schotel ,kijk al meer dan 20jaar

alleen via schotel

 

Maar vermoed dat velen stoppen omdat ze niet kostenloos

naar betaal tv kunnen kijken.

 

Mijn voordelen van schotel zijn

1.goede beeld kwaliteit

2.vrij in zender keuze

enz enz enz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pukje
Maar vermoed dat velen stoppen omdat ze niet kostenloos naar betaal tv kunnen kijken.

Mijn voordelen van schotel zijn
1.goede beeld kwaliteit
2.vrij in zender keuze
enz enz enz



Misschien.
Ik denk ook de terugkerende kosten:
Onderhoud schotel, kabels en lnb's.
Vocht en weersinvloeden.
Decoders die niet meer voldoen en vervangen moeten worden.
Kaartjes waarvoor bijbetaalt moet worden voor een nieuw coderingssysteem.
Het gerommel met de decoder waar veel mensen op het gegeven moment zat van zijn.

Dat heb je allemaal niet met de kabelaars.
Je huurt daar een decoder en je hebt beeld.
Bij stukken krijg je een nieuwe.
De nadelen hoef ik hier niet uit te leggen op sat4all.
Link naar reactie
Delen op andere sites

NEE,

 

Alhoewel de hobby wel een beetje weg is, heb maar een 7000, en die is zolangzamerhand wel uit het beeld.... 8000 is me nog net ff te...

 

Maar, ik blijf erbij dat ik mijn beeld nog stukken mooier vindt dan digitale UPC.

Dus, vandaar dat ik aan de schotel blijf.

 

ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere redenen kunnen ook zijn:

 

*De meeste kabelaars bieden betere digitale kwaliteit

*Mensen willen toch graag ook de extra Film en sport kanalen zien, en niet maar 2 zenders zoals bij CDS.

*Ze willen graag zenders zien die CDS niet levert zoals SCI-FI en History etc.

*Als je de afschrijving van receivers etc meetelt dan is de kabel net zo duur (vooral premium paketten)

*2e kaart op de kabel met de zelfde zenders veelal gratis (m.u.v. film1/sport1) niet iedereen houd van een dreambox/share

 

*Na het aanleggen van de nieuwe tuin ontstaat een kabel breuk zoals bij mij en ik ga niet de bestrating weer openbreken aangezien ik hier toch niet lang meer woon en ik digitale TV gratis krijg.

 

Persoonlijk vind ik het jammer dat CDS niet meegaat met de tijd, maar laten we eerlijk wezen Nederland is gewoon te klein voor een satelliet aanbieder welke goede kwaliteit levert.

 

Denk dat CDS over een paar jaar de handoek in de ring gaat gooien.

 

Iedereen heeft dan glasvezel of een ander alternatief waarbij ze ook tripple play krijgen met digi TV in sublieme kwaliteit.

 

maar de tijd zal het leren wink

 

 

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook de terugkerende kosten:

Onderhoud schotel, kabels en lnb's.

Vocht en weersinvloeden.

Ik kijk reeds sinds de tijd van de Olympus-sat naar sat, toen Sky & co d'r op kwamen...

Mijn schotel en motor staan er reeds sinds 1985, LNB is eind '90 vervangen door een met 4 outputs, en sinds begin '90 heb ik m'n Nokia, een irdeto receiver; en die doet het nog prima, met een tweede irdeto rec is m'n dvdrecorder verbonden en ik geniet alle vrijheid...

TVV en CD mogen de pot op! Ik vind m'n gading in de FTA zenders!

 

"Decoders die niet meer voldoen en vervangen moeten worden.

Kaartjes waarvoor bijbetaalt moet worden voor een nieuw coderingssysteem.

Het gerommel met de decoder waar veel mensen op het gegeven moment zat van zijn."

M'n enige vernieuwing van sat receiver is, van een 40 kanalen rec met mechanische polariteitswisselende LNB, naar een 4voudige LNB met Nokia-9200... Na de Funkaarten, geen gedoe meer met kaarten... Persoonlijk erger ik me niet aan de betaalproviders, want wat zij nu tegen betaling aanbieden vindt je vroeg of laat op de FTAzenders, want FTA zenders moeten vechten om hun bestaan te blijven behouden, door de aantrekkelijke programma's...

Bij een betaalzenderabo moet je kijken, want je hebt ervoor betaald!

Zolang je geen abo hebt, ben je KONING; eens een abo ben je SLAAF! sleep

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen het over één ding zeker eens zijn: de andere platforms, en dan vooral digikabel, hebben de achterstand op satelliet zeker goedgemaakt. Als glasvezel is uitgerold zal ook zeker IPTV een rol van betekenis gaan spelen.

 

Daar is voor CDS weinig aan te doen want die "lompe schotel en die dikke kabels en dergelijke" blijf je nodig hebben.

 

Het is niet anders.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat CD best een kans maakt. Reken eens een normaal bedrag voor een smartcard en activatie, en luister eens naar wat klanten willen. En communiceer met je klanten.

 

Ik denk namelijk dat het gros van de klanten best wil betalen voor hdcontent in goede kwaliteit. En als je dan nu al tegen een goede prijs levert wat de klanten willen, dan komen nieuwe klanten er vanzelf bij.

 

Onderscheidt je van de andere providers door te luisteren naar je klanten en ze te bieden wat ze willen. En stel je niet op als een monopolist, maar hou in je achterhoofd dat het de klanten zijn die jouw boterham betalen.

 

Maar goed, we kennen CD allemaal, dus het zal er inderdaad wel op uitdraaien dat we over een tijdje voor de kanalen van CD een mooi alternatief hebben en dan zullen de meesten erg snel overstappen.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar juist dat onderscheiden wordt steeds moeilijker, had je vroeger met afstand het beste beeld (iets wat steeds belangrijker wordt door de platte schermen), nu is digikabel zelfs beter.

 

De methode van doorgifte is bij schotel gecompliceerder, immers een schotel, lnb en noem maar op nodig. Met name IPTV via glas zal veel makkelijker (draadloos) gaan.

 

Dit soort ontwikkelingen gaan in het nadeel van CDS werken. Men weet ook niet goed wat te doen: concurreren met low price digitenne of gaan voor niche.

 

Lastige keuze.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Met name IPTV via glas zal veel makkelijker (draadloos) gaan.


Off topic, maar draadloos via glas........ wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De echte hobbyist stopt niet. Die stopt alleen als hij zelf stukgaat.

Dat het tijdelijk op een lager pitje kan komen te staan kan ik beamen, maar stoppen ? Dachtutnie.

Er is zoveel meer dan CDS. Het schijnt dat sommige mensen dat als hobby zien. Dat je stopt met CDS kan ik me voorstellen, dat je dat als hobby ziet, of hebt gezien daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.

Alla, voor mogelijke "stoppers" heb ik nog wel wat suggesties.

-Zet een goede server op voor WAN sharing (bijbehorend invited members only board erbij).

-Heb je plaats voor een grote schotel, ga de C band eens verkennen.

-ga lekker feedhunten (kom je echt nooit meer vanaf. zie je continue nieuwslezeressen d'r tieten even "schikken", neuspeuteren, vloeken. koukleumen)

 

Zo, dat lijkt me weer genoeg hobbygebeuren voor 15 jaar.

 

Geluk,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Origineel bericht van: Neptunus
Met name IPTV via glas zal veel makkelijker (draadloos) gaan.


Off topic, maar draadloos via glas........ wink


Via glas naar de meterkast, vanuit de meterkast draadloos beschikbaar in iedere kamer.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de schotel nog steeds maar zie het niet meer echt als hobby maar als een noodzaak omdat mijn vrouw arabische zenders wil kunnen zien. Waarom niet meer echt als hobby ? Vroeger kon ik af en toe nog eens gratis een fimpje of voetbalwedstrijd mee pakken en daar had ik dan wel wat moeite voor over maar dat is de laatste tijd met al die nieuwe coderingen moeilijk geworden. Tegenwoordig slurp ik HD films via nieuwsgroepen naar binnen en heb dan een perfect plaatje die met de decoder niet te benaderen is. Om eerlijk te zijn verdiend een schotel voor mij als tuinliefhebber nu ook niet bepaald een schoonheidsprijs en om het dan toch nog acceptabel te maken moet ik er alle moeite voor doen om 'm te camoufleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...