Ga naar inhoud


Een "reukje" aan hondevoer?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Mijn roteje, je weet nog wel, die welke 5j geleden de rubberen ophangrand van m'n luidsprekers opknabbelde, is ondertussen een lieve flinke "meid" geworden....

Mid januari waren haar korrels op en kocht ik terug een verse zal Pro-Plan...

Zeker niet bepaald het goedkoopste voer... maar ik vermoedde degelijk voer!

Toen kreeg ze diaree, en een week gaf ik haar Norrit en Ercevril en gekookte rijst en water waarin rijst was gekookt...

Toen het niet ophield bij de veearts... Hij vermoedde een COLITIS...

Een week een resem pillen, en zou gedaan zijn...

Was echter niet zo, dan maar 8 dagen oranjekleurige zwaardere pillen...

Hielp nog niet???

Een stoelgangontleding leverde geen parasieten of besmetting op...

Dan kreeg ie een lading Cortisonepillen en nog wat andere...

Nu begint er terug "struktuur" in de uitwerpselen te zitten.

Ondertussen is de in jan gekochte zak Proplan bijna leeg...

Ik heb een nieuwe zak gehaald, en het is weer verbeterd???

Ik kon me niet houden en heb nog eens een portie korrels uit de "verdachte zak" gegeven, en ja hoor m'n rotje lei terug koeivlaaien???

Dus begint m'n verdenking op dit eten te vallen...

 

* Wat kan je in zo een geval tegen de voederfabrikant beginnen???

- Ik kijk op tegen 3 veearts bezoeken en één labo onderzoek, en 't is nog niet gedaan... (Heb nog wel een portie van het "verdacht voer" liggen, en de aankoopfaktuur.

 

* Zijn er nog hondebezitters die zoiets meegemaakt hebben?

 

* Zijn er geen nadelige gevolgen door de Cortisone toediening te verwachten op haar beendergestel?

Een rottweiler is daar wel zwakker aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

melamine.

stoppen ze in alles wat we kopen ( uh of was dat enkel zoutjes en melk)

 

of Gammelfleisch

rot en bedorven vleeswaren, kan uw dier toch niet deren.

 

begrijp echter niet dat je zo'n zak rot-voer blijft geven?

 

per toeval zag ik gisteren een raportage over diervoedsel op duitse fta

dus daar is het echt niet beter gesteld dan bij menselijk voedsel, eerder slechter gesteld.

chiao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de fabricage van honden en/of kattenbrokken wordt

rekening gehouden met kleine kinderen, die (ongewenst) ook

meesnoepen! Dat betekent dat fabrikanten, gesteld op een

goede naam geen schadelijke ingedriënten gebruiken. (Met uit-

zondering van bepaalde chinese fabrikanten wellicht.)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"begrijp echter niet dat je zo'n zak rot-voer blijft geven?"

Omdat Proplan een "degelijke ja zelfs stevige" naam had vermoedde ik niets, en het was een nieuwe zak...

Ik ben die maar gaan verdenken toen de zak van januari bijna op was, en ik toch een nieuwe moest mee brengen.Toen sprak ik met m'n vrouw af om per direkt een van de nieuwe zak (maart) te beginnen geven, en met resultaat... maar dat kon ook door zijn pillen zijn!

Toen heb ik als proef op de som een portie van de januarizak gegeven met opnieuw slakke ... tot gevolg.

Dus nu twijfelen we niet meer.

Onze voorgaande rottweiler had als gevolg van minderwaardige korrels van alles (plagen van egypte), we zijn toe naar ProPlan overgeschakeld en de problemen waren opgelost...

 

Vandaar dat ik zoooo lang twijfelde of het aan het voer kon liggen!

 

Farmfood is me onbekend.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad aan het voer liggen, maar op een andere manier waar jij waarschijnlijk aan denkt.

 

In bijna alle (ongezonde) hondenbrokken zit heel erg veel meel, en voor de rest veel gemalen bot van krengen (dode beesten die bij de boer worden opgehaald). Men noemt dat vlees, het heeft er volgens mij weinig mee te maken.

 

Als jij je hond dit verschrikkelijke voer elke dag voor hebt gezet vanaf puppie af dan is de maag van de hond, en ook het hele darmstelsel hier gewoon gewend aan geraakt. Voedsel waarvan de samenstelling te veel afwijkt van de min of meer "standaard" brokken kan het beest dus gewoon niet verdragen. Het hele spijsverteringssysteem gaat op tilt. Je hebt van je hond een kasplantje gemaakt en wil je daar wat aan doen dan zal je dat dus langzaam, en met kleine stapjes moeten doen. En als je hond eenmaal gewend is aan die andere (waarschijnlijk even slechte) brokken dan moet je dus weer niet in een keer teruggaan naar de oude brokken anders begint het hele feest weer van voor af aan.

 

Ben je echt verstandig dan geef je je hond gewoon vers voer. Rijst met overgebleven groente en het goedkoopste vlees welke je in "bulk" kan kopen is gewoon het beste wat er is. Kippenpoten koop je soms voor 3 a 4 Euro per kilo. Een hond van 25 a 30 kilo eet hier een week van. Vlees gewoon koken zonder iets erbij in een pannetje met water. Groenteresten erbij die over zijn van jullie avondmaaltijd, eventueel aangevuld (als er te weinig is met wat brokken, of veel beter bruinbrood van gisteren of eergisteren) beetje vleesnat (water) erbij en klaar is Klara.

Pietemientjes, koolhydraten, vetten, en elke dag wat anders. Ik mag tenminste aannemen dat je thuis niet elke dag hetzelfde eet. Dit heb je je hond wel gegeven, elke dag hetzelfde. Moet er niet aan denken.

 

Maar omdat je van je hond een kasplantje hebt gemaakt zal je ook met vers voer erg voorzichtig moeten zijn. Heel langzaam overstappen. In het begin gewoon brokken met een heel klein beetje vers vlees en groenten. dit langzaam opvoeren.

 

En als je hond aan je meubels knaagt, neem eens een stok mee uit het bos. Gewoon een stuk of wat binnen leggen waar de hond aan mag knagen. Ongestoord. Kan dat beest prima z'n frustratied op afreageren.

 

Zit je hond op normaal vers voer, en wil je het beest echt eens een plezier doen, geef het beest eens een echte kluif. Gewoon een echt bot van een rund (geen varken, geen schaap). Heb je geen zelfslachtende of zelfuitbenende slager in de buurt dan is een schenkeltje van de super, of een staartbeentje van een koe ook perfect. Gewoon rauw.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder geeft/gaf de/hun labrador volgens mij altijd Kiddo te eten. Deze en de vorige blaffer (ook een labrador) hebben en lopen daar nog steeds erg goed en gezond op rond. De vorige labardor is best oud geworden (bijna 16) en zonder klachten waarvan sommige met goed eten voorkomen kan worden.

 

Het merk Kiddo is wel van de markt afgegaan maar ik denk dat ze het vervangende merk (Dog Chow, dacht ik) genomen heeft, al weet ik dat niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan aan het voer liggen maar,,

Een hond , zeker mijn pup , eet alles op wat hij tegen komt onderweg bij het uitlaten.

Dat mag van mij natuurlijk niet.

Er lopen ook zat types rond die wat rondstrooien omdat ze niet van huisdieren houden.

Div katten zijn in onze wijk al overleden hierdoor.

Is trouwens bij "Hart van Nederland" geweest een paar jaar geleden.

Mijn hond krijgt brokken (Kip met rijst) uit de dierenspeciaal zaak.

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Prutsie

 

Een barfer zo te horen.

 

Wij barfen niet.

Maar hebben een verse natuurlijke vlees voeding zonder geur kleur en smaakstoffen.

En waar minimaal 68% echt vlees in zit en de rest is inderdaad rijst/pasta en groente.

Komt in verschillende "smaken" rund ,wild ,gevogelte ,pens

En voor menselijke consumptie geschikt.

En dus geen diermeel etc etc. etc.

 

Dus niet van die blikken die je in de supermarkt of bij iedere dierenspeciaal zaak kunt halen.

Het spul is uberhaupt niet in de winkel te verkrijgen

 

Onze persoonlijke ervaring met vers voeding is minder last van overgewicht ,de vacht word vaak vele malen beter en minder last van tandsteen.

 

 

 

@ jan Ambers

 

De verpakking met voer en al op sturen naar de fabrikant.

Met de vermelding van de klacht erbij.

 

Met een beetje mazzel krijg je een zal nieuw voer met een pretpakketje voor de hond erbij ( wat kluiven etc.etc.)

 

 

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aventali

 

Citaat:
Een barfer zo te horen

 

Wat is dat? smile

Sorry, maar ik weet het echt niet.

 

Citaat:
minimaal 68% echt vlees in zit

 

Hmmm, ik werk bijna naast een bedrijf waar redelijk goed (volgens hun zelf exellent) hondenvoer wordt gemaakt, en daar zit echt geen vlees in welke ook maar geschikt is voor menselijke consumptie. Ik durf het best te eten omdat het gesteriliseerd is, maar als je ziet hoe er mee wordt omgegaan.....Die man waste vroeger penzen voor Rodi, doet het nu voor eigen merk. Nix mis mee, maar mijn hond krijgt het echt niet.

 

Citaat:
minder last van overgewicht

 

Klopt, je geeft je hond maar 1 keer per dag eten welke met behoorlijke snelheid naar binen gaat smile Mits er niets inzit welke de verwende hond niet lust. Die van mij "moet" geen spruitjes. Hier wordt omheen gegeten en voorzichtig naast de bak gedeponeerd. Erg grappig om te zien. Worteltjes (rauw of gekookt) zijn wel erg lekker trouwens.

 

Citaat:
de vacht word vaak vele malen beter en minder last van tandsteen

 

Klopt ook, glimmen als een spiegeltje en nooit kammen. Alleen een keetje wassen als er weer eens door de modder gerold is. Of door koeienpoep.........blah

 

Gewoon goed vers voer en voldoende beweging, gezonde hond.

 

Alla, ben dus absoluut geen voorstander van brokken. Elke dag brokken, ik eet ook niet elke dag hetzelfde.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Barfen is zelf het voer van de hond samen stellen.

Zoals jij dus doet :D

 

Wat eten aangaat volgens mij wil je van veel producten niet weten hoe het gaat.

Want dan eet je volgens mij al helemaal niets meer.

 

En als lekkernijtjes hebben we hier gedroogde runderkophuid.

Voorheen hadden we ook gedroogde kippemaagjes daar deden ze alles voor.

Maar kan die helaas niet meer aankomen.

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou uitkijken met farmfood

Het is wel goed spul , maar een behoorlijk geperste brok.

Pups heb je er gauw mee aan de dunne .

Ook volwassen honden zijn er soms gevoelig voor.

Barfen , is goed , maar niet voldoende , ze krijgen lang

niet alles binnen.

Hier krijgen ze carocroc , daar doen ze het goed op.

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist om te vermijden dat ie een eenzijdige en niet volledige voeding krijgt, geven we Proplan, "zalm & kip met rijst" en afwisselend met " schaap en rijst..."

Als je een degelijk merk kiest denk je een gezonde en volledige voeding te geven...

Voordien was z'n vacht mooi glanzend, tijdens de slappe ... periode was ie dof en stofferig, en nu komt de glans terug...

Zelfs toen ie ziek was is ie speels gebleven, dus zo er van afzien was er blijkbaar niet bij...

Hout om op te kauwen en mee te spelen heeft ie genoeg, en ook van die ringen en touw met knopen in... dus gefrustreerd is 'm niet.

Verse zaken extra geven wil ik niet zo rap omdat je d'r een dikke veelvraat van kweekt, en dat ze door overgewicht aan de schouders en knieën kapot gaan... Onze voorgaande rottweiler is ook enkele keren aan de schouder geopereerd... (woog te zwaar) kniepees kapot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een jaar of 2 geleden was er ook al iets met Pro-plan.

Ik meende iets met landbouwvergif.

Dat was volgens mij in Amerika , maar zoek het nog even op.

 

Onze eerste herder is 13 geworden , kreeg van alles , maar

erg veel brood , brokken met brood , diner met brood , daar

deed ze het erg goed op.

 

De 2 die we nu hebben , Carocroc en vaak ook een dag vasten.

Ook geven we ze wel een hele dag vlees(kippenekken , borststukken enz)

Maar dan wel 1 dag , niet s,ochtens brokken en s,middags vlees.

 

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...