Ga naar inhoud


Een "reukje" aan hondevoer?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

@Prutsie,

Ik vind je een groot dierenvriend. Maar...., je

zou je honden geen rauwe botten mogen geven.

De splinters daarvan kunnen slokdarm en/of darmen

perforeren. Rauw varkensvlees kan ziekte van Ajuzki

(kan verkeerd gespeld zijn) geven. Natuurlijk kan het allemaal

goed gaan, maar enige voorzichtigheid kan toch geen kwaad?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat dé grote verbetering is opgetreden een week na het dagelijks toedienen van COLON CLEAN, een soort meel uit de natuurwinkel dat in de dikke darm alles "bindt".

Ondertussen is het wel leuk om te zien hoe ie dit papje met SOJAmelk met vanillesmaak verorbert... (geen koemelk wegens onverdraagzaamheid...)

Z'n aardappelen zijn half gekookt.

Kool en wortelen zijn z'n lievelingsgerecht, maar moet gekookt en met ietsje vet zijn klaargemaakt...

Gestoomd laat ie voor 't baasje...

Z'n sneden brood zijn goed geroosterd dat ze heerlijk kraken... en daar is ie verzot op.

Vroeger lagen z'n darmen te gisten, met veel lawaai en kwalijke wind...

Nu als er wind komt ruik je die niet meer, dus de gisting is weg.

Ik denk dat dit natuurprodukt de doorslag gegeven heeft.

Ook mensen die last van colitis hebben, zullen bij zoiets baat hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat dé grote verbetering is opgetreden een week na het dagelijks toedienen van COLON CLEAN, een soort meel uit de natuurwinkel dat in de dikke darm alles "bindt".

 

Ik denk dat je daarmee wel kan stoppen. als de boel eenmaal weer aan de gang en genormaliseerd is gaat het zonder ook gegarandeerd weer goed.

 

Citaat:
wel leuk om te zien hoe ie dit papje met SOJAmelk met vanillesmaak verorbert... (geen koemelk wegens onverdraagzaamheid...)

 

Dat heeft elke hond, na de puppytijd verdwijnen de bacterien uit het maag / darmkanaal die melkeiwitten kunnen afbreken naar melkzuur. Alleen als je je hond van puppy af aan melk geeft dan kan je het blijven geven.

 

Wat je je hond wel kan geven is melk waar bacterien het eiwit al hebben aangepakt. Yoghurt, kwark, karnemelk. Natuurlijk weer niet te veel, maar een beetje gaat heel best. Erg gezond. Bij ons thuis likte de honden altijd de pakken uit. Vannille en chocoladevla waren trouwens altijd favoriet.

 

En verder, nogmaals, gewoon doen wat je goed dunkt. Als er maar variatie in zit. Niet elke dag hetzelfde anders gaat het spijsverteringskanaal hier weer aan wennen en wordt het weer lui.

Bij ons eten alle honden gewoon van de pot mee. Echt gewoon alles.

 

Botten, inderdaad alleen rund. Geen varken, schaap, en zeker geen kip.

 

groeten,

Peter.

 

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als laatste.

Foto van hond met kluif.

 

Foto is van de hond van mijn ouders. Alaskan Malamute, op de foto ongeveer 10 jaar oud. Foto is genomen na een uurtje kluiven. Na het kluiven pak je de kluif af, breek je deze open, merg in het bot gaat gewoon in het pannetje met vlees voor de hond en wordt dus 's avonds door het honde eten heengedaan.

De volgende ochtend poept het beest wit smile

 

Niet nodig te zeggen dat zo'n kluif feest is.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Maar...., je zou je honden geen rauwe botten mogen geven.
De splinters daarvan kunnen slokdarm en/of darmen
perforeren.

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Zodra de botten gekookt zijn zullen ze heel snel kunnen splinteren maar rauwe botten met vlees eraan splinteren in feite nooit.
Neem nu b.v. kippenpotten, als deze gekoopt, gebraden of op welke andere manier ook verhit, zullen deze botten splinteren met alle vervelende gevolgen vandien.
Geef een hond, mits al gewend aan het verteren van rauwe botten, een kompleet kippenkarkas inclusief de poten, ed. dan is er niets mis mee want deze botten splinteren niet.
Het geven van rauwe (kippen)botten en / of hele karkassen behoort bij het dagelijkse BARF of KVV menu.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijken veterinairen op dit board te verpozen.

Misschien kunnen zij iets meer vertellen?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Geef een hond, mits al gewend aan het verteren van rauwe botten, een kompleet kippenkarkas inclusief de poten, ed. dan is er niets mis mee want deze botten splinteren niet.

 

Jurgen, ik ben het helemaal met je eens, maar de meeste in het westen opgegroeide honden kunnen er gewoon niet tegen omdat ze van puppy af aan blik of droogvoer krijgen. Een gewoon bot zoals op de foto in bovenstaand bericht is voor veel honden in NL echt de limiet.

Vorig jaar winter heb ik een puppy in Ukraine bijna dagelijks een compleet rauw kippenkarkas gevoerd en er mee grootgebracht. Deze pup dreigde te verhongeren en op de locale markt kon je karkassen kopen voor de soep voor ongeveer 15 Eurocent per stuk.

Deze pup is op de vette kippenkarkassen een grote sterke hond geworden waar menig persoon voor aan de kant gaat. Maar mijn hondje in NL die nog nooit een kippebotje heeft gehad geef ik dit niet. Die is grootgebracht met blikvoer en kan er gegarandeerd niet tegen. Verder heeft geen enkele (binnen)hond in NL dit nodig. Een kluif is een niet noodzakelijke traktatie, niets meer of minder.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter,

 

Ik ben het helemaal met je eens.

Mijn reactie had hoofdzakelijk tot doel het ontkrachten van de opmerking dat een hond nooit rauwe botten mag hebben.

Op dit moment heb ik een pup (Welsh-Terriër) van ruim 5 maanden en die wordt met KVV groot gebracht en zelf deze pup kan gedroogde kippenpoten zonder problemen aan.

Het geven van een bot moet niet de bedoeling hebben om te voeden maar meer als een tractatie dienen.

Ook hier geldt, is de hond uitsluitend met blikvoer en / of brokken groot gebracht dan is het geven van botten niet aan te bevelen omdat de maag dit niet gewend is.

Nadat mijn hond gegeten heeft mag die af en toe een rauwe kleine bot verorberen en dat is voor de hond altijd wel een bijzondere tractatie.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Citaat:
De hond van onze buren heeft al drie kippen op (rauw en kakelend uit de ren dus). Daar heeft hij niks van geleden, zo te zien.

 

Paar schrikdraadjes rondom de ren spannen en een stevig schrikdraadapparaat er op aansluiten (geschikt voor langharige beesten, hoog voltage dus). Daarna de hond rustig zijn gang laten gaan (niet ophitsen, niks zeggen en hond rustig laten gaan en doen of je niets ziet of hoort).

Wedden dat als de hond een paar keer een "tik" heeft gehad van de ren de hond er verre van blijft. Die kippen bijten hem in z'n neus, en het doet verdomde veel pijn smile

 

Het gaas van de ren kan je als massa gebruiken trouwens. Stuk gaas op de grond ook als massa, spanningsvoerende draden op isolatoren.

 

Is een oud hondentrainers truukje, maar werkt altijd. Ook met schapen of andere dieren waarop gejaagd wordt of die interessant zijn voor je hond kan je op deze manier oninteressant maken voor je hond. De hond wordt door de kippen in de neus gebeten. AUW smile

 

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...