Ga naar inhoud


Ci Plus en Ziggo?


Hoeba

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Al iemand iets gehoort over Ci Plus en dat Ziggo het als eerste zou gaan gebruiken?

 

Beide woorden met com er achter is de website, want weet niet of ik het mag plaatsen.

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit stond net op tweakers.net

------------------------------

http://tweakers.net/nieuws/59340/ziggo-komt-in-mei-met-nieuwe-beveiliging-voor-digitale-tv.html

-----------------

Ziggo komt in mei met nieuwe beveiliging voor digitale tv

 

Door Dimitri Reijerman, dinsdag 31 maart 2009 16:26, views: 371

 

Ziggo heeft aangekondigd dat het vanaf eind mei de common interface plus-standaard voor zogeheten conditional access modules ondersteunt. Hiermee kunnen tv's met een ingebouwde dvb-c-tuner de tv-signalen van Ziggo decoderen.

 

ci+ logoDe huidige cam's, waarin de voor digitale tv benodigde smartcards geplaatst moeten worden, voldoen volgens de kabelaanbieder niet aan de beveiligingseisen die door televisiezenders worden gesteld. De nieuwe ci+-standaard moet dit probleem verhelpen. De dvb-ci-standaard, waarvan de draft in mei 2008 werd goedgekeurd, biedt de door tv-zenders vurig gewenste kopieerbeveiliging voor communicatie tussen de cam en de tv-tuner.

 

Ziggo zou eind mei een lijst van gecertificeerde ci+-modules en geschikte tv's publiceren. De ci+-modules, die minder dan honderd euro zouden kosten, kunnen in dvb-c-televisies geplaatst worden. Dergelijke televisies van onder andere Samsung, Philips, Sony en LG, zullen de komende maanden op de Nederlandse markt verschijnen, terwijl Ziggo een tweetal ci+-modules van de firma's SmarDTV en Neotion voor zijn netwerk heeft gecertificeerd.

 

Volgens Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, hebben abonnees met een geschikte televisie en een ci+-cam straks geen losse settopbox meer nodig om digitale tv via de kabel te kunnen bekijken. Bovendien kan de tv met de originele afstandsbediening worden bediend, kan er op de energiekosten worden bespaard en zijn de ci+-modules geschikt voor hd-signalen. Interactieve diensten zijn echter vooralsnog niet mogelijk, omdat de televisies de benodigde software en hardware ontberen.

 

Ziggo-abonnees die hun hoop hadden gevestigd op een goedgekeurde ci+-module die in een mediacenter kan worden ingebouwd, worden teleurgesteld. Volgens Vos kan de kabelaanbieder geen goedkeuring aan dergelijke modules geven, omdat contentaanbieders niet toelaten dat hun programma's op harddisk worden opgeslagen. Het bedrijf zou al eerder duidelijk hebben gemaakt dat de huidige ci-modules 'op enig moment' niet meer ondersteund zullen worden. Tweakers die nu met behulp van een htpc met een Alphacrypt Classic-cam televisiekijken, kunnen dus naar een andere oplossing op zoek gaan.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BushWhacker
Het bedrijf zou al eerder duidelijk hebben gemaakt dat de huidige ci-modules 'op enig moment' niet meer ondersteund zullen worden. Tweakers die nu met behulp van een htpc met een Alphacrypt Classic-cam televisiekijken, kunnen dus naar een andere oplossing op zoek gaan.


Voor de goede orde, Ziggo heeft de Alphacrypt nooit ondersteund. De Alphacrypt is een officiële Irdeto-2 CAM module, die de camkey problematiek legaal omzeilt. De camkey is een blokkade die Ziggo c.s. hebben opgeworpen om het onmogelijk te maken standaard Irdeto-2 CAM's te gebruiken. Alle huidige 'goedgekeurde' HDTV ontvangers van Ziggo werken met embedded Irdeto-2 CAMs. Dat zal men toch wel moeten handhaven, ik kan mij althans niet voorstellen dat iedereen met een Ziggo HDTV ontvanger plotseling een nieuw apparaat moeten kopen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Ziggo de embedded Irdeto-2 CAMs kan omprogrammeren zodat de Alphacrypt niet meer werkt, dan hadden ze dat al lang gedaan. Als ze dat wel kunnen doen, en dat ook werkelijk gaan doen, dan krijgen ze een hele hoop heel boze klanten over zich heen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat

Alle huidige 'goedgekeurde' HDTV ontvangers van Ziggo werken met embedded Irdeto-2 CAMs. Dat zal men toch wel moeten handhaven, ik kan mij althans niet voorstellen dat iedereen met een Ziggo HDTV ontvanger plotseling een nieuw apparaat moeten kopen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Ziggo de embedded Irdeto-2 CAMs kan omprogrammeren zodat de Alphacrypt niet meer werkt, dan hadden ze dat al lang gedaan. Als ze dat wel kunnen doen, en dat ook werkelijk gaan doen, dan krijgen ze een hele hoop heel boze klanten over zich heen.


En de hele handelsvoorraad zou acuut waardeloos worden. Niemand zou vanaf vandaag nog een decoder kopen.
En dan hebben we het nog niet over de reputatieschade aan Ziggo.

Inderdaad, een overstap zal geleidelijk moeten. Seca3 van CDS middels smartcards wordt al ervaren als
rigoreus.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeer slecht nieuws!

 

Uiteraard doet Ziggo voorkomen alsof het alleen maar voordelen heeft. Nog maar 1 afstandsbediening, geen extra doosje meer en minder energieverbruik. En moeders is om.

 

Maar nu de nadelen. Die CI+ module zorgt ervoor dat het beeld alleen nog maar versleuteld kan worden opgenomen. Uiteraard alleen op een recorder goedgekeurd door de TV taliban.

 

Vergeet je HTPC maar. De volgende stap is, en daar heb ik al eerder voor gewaarschuwd, dat Ziggo gaat bepalen of je een programma wel mag opnemen. En als dat mocht, hoe lang je het programma mag afspelen. En natuurlijk worden dat recorders die de reclame niet meer kunnen skippen.

 

En dan denk je "Ziggo TV eruit". Maar helaas, je had zo'n enorm handig totaalpakket genomen. En nu kom je er achter dat je geen internet zonder TV kan nemen.

 

Volg de discussie op Hardware info.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: walinsky
Ik ben benieuwd of ze van plan zijn om alle ontvangers die nu al in NL staan te voorzien van een software update - om CI+ te gaan ondersteunen.


Volgens de officiële Website kan dat niet.
http://www.ci-plus.com/

I have a TV (STB) with a CI slot. Can I upgrade it to CI Plus?
Generally speaking, such upgrade is not possible due to the process of encryption which is required by CI Plus and which is not required by current CI.

Dus in je ontvanger zit een CI en die kan niet geupgrade worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kapoentje

Dus in je ontvanger zit een CI en die kan niet geupgrade worden.

Uiteraard niet, want CI+ is iets totaal anders en geen variant op het huidige.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had even een mailtje gestuurd naar mascom wat betreft CI+ (in het duits wel te verstaan), en heb reactie gehad;

 

Citaat:

Hallo Bart,

 

handen weg van CI+

Het AlphaCrypt funktioneert met de huidige kaarten en Receiver /TV ook verder.

Laat je niet dwingen een TV die CI+ voorbereid is, te kopen. Dien bezwaren in bij de Consumentenbond, doen de mensen hier ook.

Met CI+ ben je geen baas meer over je TV, opnemen en op de HD leggen behhoort dan tot de verleden tijd. De kabelaar bepaalt of een program opgenomen worden kan en hoelang het op de HD ligt.

Wanneer voor een CI+ apparaat geen licenties worden betaald kan de kabelaar het Tv apparaat sperren en zie je niks meer.

 

Mit freundlichen Grüßen / Kind regards

 

Mary Van Kleef

 

en nee ik heb hem niet zelf door de vertaler gehaald...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: houthakker

en nee ik heb hem niet zelf door de vertaler gehaald...


..want dan waren we nog meer geschrokken? :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mamakopje

Hebben jullie het dan nog niet begrepen, wat Ziggo met CI+ wil?

Ziggo bepaalt of je programma's opnemen kunt en hoe lang ze op de HD liggen.Ziggo bepaalt wanner ze gewist worden.

Ziggo kan bepalen dat je geen reclame blokken meer overspringen kan bij opnames.

Ziggo kan zelfs zover gaan dat je om Filmen boven de 16 een zogenaamde Pin moet ingeven om deze filmen te zien.

Zij schrijven voor uit welke 4 TV's je nog kiezen kan!

Dit wil toch geen mens. Wanneer ik iedere maand mijn abo betaal, wil ik toch zelf bepalen, welke TV/ontvanger ik in mijn huis stel en wat ik opneem en wanneer ik dit bekijk.

Dit is ook tegen het besluit van 7 Mei 2004 nummer 204 en de kabel richtlijnen 2002/19/EG

Ik heb al bezwaar ingediend bij de Consumentenbond, en de europese commissie

Wie doet hier mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Dat die klunzen van Ziggo eerst maar eens zorgen dat je zonder al die poespas normaal tv kunt kijken. Hier ligt de kabel al weer ruim 1.5 uur op zijn gat.

 

In de gehele Casema tijd nog niet zoveel uitvallers gehad als sinds het Ziggo is. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze komen eindelijk met een oplossing om je eigen apparaat te kiezen ,een officiële oplossing waar ze waarschijnlijk ondersteuning op gaan leveren.

 

Wil je vrijheid kies dan een alphacrypt niet ondersteund door ziggo maar werkt perfekt.

 

En naar mijn idee blijft dat ook zo.

 

Die CI+ standaard word ze gewoon oplegt , en met de CI+ hebben ze daar een antwoord in waar ze ondersteuning op kunnen leveren aan hun klanten.

 

Simpel toch

 

een vrolijke softcam en alphacrypt gebruiker ...

Mvg Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat we Ziggo bashen, deze nieuwe standaard komt door Europese wetgeving die ontstaan is door lobby uit de software industrie.

 

HD uitzendingen van films mogen dus in de toekomst niet copieerbaar zijn om het failliet van de software industrie te voorkomen.

 

Op zich begrijpelijk want het software jatten hier in Europa heeft schrikbarende omvang gekregen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: houthakker
ik had even een mailtje gestuurd naar mascom wat betreft CI+ (in het duits wel te verstaan), en heb reactie gehad;

Citaat:

Hallo Bart,

handen weg van CI+
Het AlphaCrypt funktioneert met de huidige kaarten en Receiver /TV ook verder.
Laat je niet dwingen een TV die CI+ voorbereid is, te kopen. Dien bezwaren in bij de Consumentenbond, doen de mensen hier ook.
Met CI+ ben je geen baas meer over je TV, opnemen en op de HD leggen behhoort dan tot de verleden tijd. De kabelaar bepaalt of een program opgenomen worden kan en hoelang het op de HD ligt.
Wanneer voor een CI+ apparaat geen licenties worden betaald kan de kabelaar het Tv apparaat sperren en zie je niks meer.

Mit freundlichen Grüßen / Kind regards



en nee ik heb hem niet zelf door de vertaler gehaald...


Ik heb een beetje gezever met mascom, wil iemand deze post verwijderen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...